handdator

Visa fullständig version : Några bilder från mitt hus

Yanna
2010-06-14, 20:59
Den söta lilla gränden där jag bor. Mitt hus närmast i bilden. Det blå längst bort är glassfrysen på närbutiken...avstånd ca 10 meter Ang_elx
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=428&pictureid=3765
Precis innanför dörren finns matrummet/vardagsrummet. Nu ändrat från vinrött till blått tema.
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=428&pictureid=3766
Takaltanen med blommorna som min fantastiska hyresvärdinna bjuder mig på!
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=428&pictureid=3767
Från övre takaltanen ner mot takaltanen. På bilden syns den nyinköpta bordsgrillen som ska invigas på torsdag.
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=428&pictureid=3768
Övre takaltanen.
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=428&pictureid=3769
Mitt sköna, fina sovrum på andra våningen.
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=428&pictureid=3770

CarinaN
2010-06-14, 21:04
Å Yanna så mysigt det ser ut! Jag förstår att du trivs!

Carinabye_bye

MonkanS
2010-06-14, 21:22
Vad härligt det ser ut... förstår att du trivs.. :)
Jag känner igen mig. Om jag gått i just den gränden vet jag inte säkert. Men det känns som så.
Bordsgrillen är samma modell som jag har (OBH-Nordica) här på min balkong. Jag gjorde ett eget vindskydd till den av kycklingnät. Dubbelvikt med alu-folie mellan. Det kan man sedan vika till som man vill över grillen. Så hålls värmen från grillen kvar bättre och det går snabbare och bättre att grilla. Värmen försvinner rätt snabbt annars när termostaten slår ifrån. I övrigt är den jättebra för enklare grillning.
Och du.. var försiktig när du kliver upp till den övre takaltanen. Stegen upp dit ser inte alltför säker ut.

Lissi
2010-06-14, 21:25
Åh så mysigt! Hur länge får Du hyra där? Alltid?
Underbart läge....förstår att Du trivs. Tack för att vi får gå husesyn.

Lissi

Lucky
2010-06-14, 21:36
Men herre gud ....det ar ju helt underbart Yanna.

Grattis grattis grattis :D :D :D

Ma du fa manga underbara kvallar ( natter ? ;) ) pa denna fantastiska plats i universum klapp_klap

/ Lucky bye_bye

( ja ja ja jag vet att jag inte har nagra svenska tecken...)

Yanna
2010-06-14, 21:39
MonkanS, det är inte OBH-Nordica, den jag har heter Bluesky och kostade 15 euro på det stora varuhuset...vad det nu heter..ska iaf bli spännande att se hur den funkar på torsdag!

Den stegen går jag bara uppför i helt nyktert tillstånd kan jag lova, ganska läskigt att gå upp även då faktiskt.

Jag hyr till och med april, sen vet jag inte. Kanske får flytta eller får förlängt...

Yanna

Masse
2010-06-14, 23:03
Härliga bilder! Inte svårt att trivas där inte.

:) Mats

Abi
2010-06-14, 23:33
Jag hyr till och med april, sen vet jag inte. Kanske får flytta eller får förlängt...

Yanna

Ååhh.... bara njut så länge det varar klapp_klap Och tack för titten, hemma hos :cool:

bye_byeAbi

Millie
2010-06-14, 23:39
Åhh, så där vill jag också bo när jag blir passionär:D!
Lyckans ost, är inte alls avundsjukAng_elx:rolleyes:!

Lycka till
//Kerstinbye_bye

anneli56
2010-06-15, 06:26
Så underbart du har det! Tack Yanna:)

Kalimera
2010-06-15, 06:40
Oj så mysigt! Grattis Yanna. klapp_klap

nekjam
2010-06-15, 08:27
Det ser ju jättefint ut. Du måste ju ha dragit en vinstlott!!!klapp_klap Men jag skulle aldrig tordas gå upp på takaltanen.

Är riktigt avundsjuk!!snyft_drop

Tycker att jag känner igen gränden, men vet inte det finns ju många små fina gränder i Rethymno.

Grattis och Lycka Till_B-anana

monica
2010-06-15, 08:31
Det ser jättecharmigt ut, där kommer du säkert att trivas.

En ny ide kanske att alla som bor i Grekland ska skicka lite bilder från sitt hem.

Monica

C@nny
2010-06-15, 08:31
Jättefint Yanna!
Man förstår att du trivs bye_bye..
//C@nny

yeasou
2010-06-15, 08:43
Det ser ju väldigt fint och mysigt ut Yanna. Vilken tur för dig med denna lägenhet. Jag ser att du har lite Santorini på väggen i sovrummetAng_elx Va bra att du bara utnyttjar stegen till terassen på taket när du sober. Den ser lite brant ut:rolleyes:
Hälsningar
Yeasou_B-anana

Monica P
2010-06-15, 09:46
Det ser fint ut Yanna!

Eva L
2010-06-15, 09:55
Vad fint du fått det. Min dotter jobbade ett år tror jag inte allt för långt från gränden där du bor. Det var en riktigt bra taverna som hette Kapilio. Pytteliten med några få bord. Kocken var bra men flyttade till Sifnos. Hon bodde den säsongen i ett hus med flera plan tillsammans med en annan svensk tjej. Finns många cahrmiga grändhus och ditt verkar ju vara riktigt bra med värme och allt. Där kommer du nog att få det bra. Har du planerat att studera grekiska till hösten eller lär du dig helt på egen hand?

Eva

Maggan1
2010-06-15, 10:36
Tummen upp - härligt :)

//Maggan

Nektaria
2010-06-15, 11:31
Det är inte utan att....... man blir ganska (vg. läs MYCKET) full av avund, men samtidigt så glad att det blev så fint och bra för dej!!
LYCKA TILL - HÅLL PASSIONEN LEVANDE!

Hälsar den nyblivna passionären
Lena
som BARA får 3 veckor till på Kreta i sommar!:)klapp_klapklapp_klap

Marianne
2010-06-15, 14:51
Så CHARMIGT det ser ut och vilket mysigt läge i en sådan gullig gränd, det måste kännas som högsta vinsten för dig. Hoppas du får behålla boende längre än april, om du vill, men nu har du ju tid att orientera dig på plats. Undrar hur du "hittat" fram till en så säker vinst?

anneli56
2010-06-15, 15:27
http://lujqww.bay.livefilestore.com/y1pOR3Rxp9NpEZ3CU10G1yAiE695zTcStsYjq43uSOZlLMCcvH37yd7AhMmhcc5pl49Lt5RLDjiGPnywAuI1R1wBeZRDDSH8kb5/DSC_0301.jpg?psid=1

anneli56
2010-06-15, 15:28
En bild från mitt hus!!

tompab
2010-06-15, 15:44
Vad fint du har det yanna!! Kanske vi får se det i verkligheten under vår semester. Hur som helst så kommer vi nog att passera Rethymnon på torsdag förmiddag. Vi har hyrt bil och ska passa på att agera taxi till några på vårt hotell som skall åka med flyg från Chania på torsdag förmiddag. Tänkte att vi då kunde passa på att göra en utflykt och säga hej till dig. Vi smsar när vi närmar oss. bye_bye

Monica P
2010-06-15, 16:07
Monica i Aten har en trevlig idé om att skicka foton av sitt grekiska boende. Kan nån klyftig person komma hit och visa mig hur jag kopplar ihop kameran och datorn...?

Yanna
2010-06-15, 19:38
Tack alla för ert stora engagemang om min kretaflytt! bye_bye

Men vilket fint hus du har Anneli...och det är väl bara ditt!? :)

Huset har Git hittat till mig, en go vän som bor här permanent sedan flera år.

Arne och Birgitta, ja ni är hjärtligt välkomna till mig på torsdag, ska bli jättekul att få träffa er!

Eva L, R är inte såååå stort, men jag är ännu inte så välorienterad så jag vet vilken taverna du menar...kan mycket väl ha varit nära mig.

Tompab, ni är jättevälkomna på besök hos mig på torsdag fm! Vi hörs på telefon!

Yanna
2010-06-15, 19:42
Monica i Aten har en trevlig idé om att skicka foton av sitt grekiska boende. Kan nån klyftig person komma hit och visa mig hur jag kopplar ihop kameran och datorn...?

Monica, jag har en usb-kabel som följde med kameran och som man kopplar mellan kameran o datorn...jätteenkelt..om man har kabeln vill säga! Hoppas det var till nån hjälp och att du har kabeln...annars kanske den kan köpas där man köper kameror...

Yanna

Birgitta63
2010-06-15, 20:34
Hur känns det nu ?
Tänk så mysigt du fick samt sommar har du med skön sol och värme .
Här hemma har vi ynka 12 + .
Hur varmt har du nu i kväll ?
Må so gott och lycka till i ditt nya grekiska liv där borta .
Birgitta

Yanna
2010-06-15, 20:56
Tack så mycket Birgitta, du kan läsa i en annan tråd i min hörna om hur jag har det, har precis lagt in ett nytt inlägg där. ;)
Det är synd om er som har så taskig sommarvärme!

Jag vet faktiskt inte hur många grader det är ikväll, men det är mycket varmt...jag sitter i linne o bikinibyxa på takaltanen men svettas ändå....tror det måste vara åtminstone 30-35 grader...

Yanna - som fläktar sig med nyinköpta linnet! Ang_elx

Birgitta63
2010-06-15, 21:07
Ok nu har jag läst hur du riktigt myser och att livet leker .:)
Kommer att titta in så ofta jag har tid , roligt att följa med på din hörna .
Birgitta

Masse
2010-06-15, 21:42
Tack alla för ert stora engagemang om min kretaflytt! bye_bye

Inte svårt alls. Tvärtom är det facinerade att få följa ditt målmedvetna genomförande av att "leva din dröm". Först få läsa om dina drömmar och planer, och nu om hur du faktiskt också ser till att förverkliga dem. Som sagt facinerande och intressant. Engagemanget står du ju själv för.

Ha det gott.
:) Mats

Yanna
2010-06-15, 21:51
Ja så här målmedveten vete 17 om jag nånsin varit tidigare! :D
Inte behöver man någon stor inkomst heller...min är mindre än liten! Men jag har ett litet kapital som jag sparat ihop, det ska vara min guldkant...och en reserv om något inträffar....mer behövs inte!

Yanna - som kan vara fruktansvärt envis om det gäller! ;)

Edit - Jamen nu glömde jag ju det viktigaste...all hjälp jag fått är ju ovärderlig.....och en otrolig tur, på gränsen till osannolik! Någon håller def. sina skyddande vingar över mig just nu!

Eva L
2010-06-16, 07:40
Yanna jag har ingen aning om Kapilio finns kvar. Mycket kan ha förändrats sen jag var där sist. Vet att några av mina absoluta favorit tavernor försvunnit under årens lopp. Tror att jag vet vilken gränd du bor i men helt säker är jag inte även om gamla stan inte är så stor.

Eva

monica
2010-06-16, 08:49

Hej Monica

Tyckte det kunde vara kul att se hur vi andra bor i Grekland, men ska nu erkänna att jag är lika duktig på det som du :confused:. Får vänta till karln hjälper mig att sätta in bild på mitt boende. Som sagt bilder kommer längre fram :o

monica
2010-06-16, 08:52
En bild från mitt hus!!

Jättefint hus, fin trädgård att sitta ute och svalka sig på kvällarna.

Monica, som just nu sitter inne med ac på

litentuva
2010-06-16, 15:37
Ser toppen ut! Vilken adress är det? Är säker på att vi passerat där många gånger, gränden är mer än bekant! Ses snart:)

kirtor
2010-06-16, 16:52

Om du kan vente til vi kommer nedover, så kan du nok få hjelp.......

Monica P
2010-06-16, 17:22
Bra!

sjöborren
2010-06-16, 22:54
Yanna! Förstår att du är :);):p:Dflabb_flab.

Lycka till! bye_bye Lilla sjöborren.

Yanna
2010-06-19, 21:39
Ser toppen ut! Vilken adress är det? Är säker på att vi passerat där många gånger, gränden är mer än bekant! Ses snart:)

Jag bor på Papamichelaki 28. Den korsas av Nikifouro Foka. I korsningen av dessa gränder ligger en väldigt bra supermarket...10 meter från min dörr.
Känner du igen dig nu? ;) Annars hittar du lätt om du kollar på kartan.
Ja på något sätt ska vi ses! Vilket datum kommer du och var bor ni?

EvaL jag ska hålla utkik efter Kapilio...om jag kommer ihåg!

Tack Sjöborren, ja alla smajlisarna stämmer med mig! :D

Yanna

Yanna
2010-06-19, 21:45
Vad fint du har det yanna!! Kanske vi får se det i verkligheten under vår semester. Hur som helst så kommer vi nog att passera Rethymnon på torsdag förmiddag. Vi har hyrt bil och ska passa på att agera taxi till några på vårt hotell som skall åka med flyg från Chania på torsdag förmiddag. Tänkte att vi då kunde passa på att göra en utflykt och säga hej till dig. Vi smsar när vi närmar oss. bye_bye

Tack snälla, rara, söta ni för att ni tog med er TV.n till mig. T du imponerar verkligen på mig...bära min TV 250 meter i värmen! Tack goa du! klapp_klap
Det var för övrigt jättekul att träffa er, synd att vi inte lärde känna varandra innan jag flyttade från Gävle, men vi kommer att ses igen, både när ni kommer ner till Kreta nästa gång och när jag besöker Gävle.

Många kramar till er båda - och ett stort TACK!

Yanna

tompab
2010-06-20, 07:34
Tack själv för en trevig dag och en jättegod lunch. Självklart kommer vi att träffas igen. Hoppas nu att du får teven att funka med alla sladdar. Ha det så bra. Det ska vi också ha våra sista dagar här på Kreta. klapp_klap

litentuva
2010-06-20, 08:23
Känner du igen dig nu? ;) Annars hittar du lätt om du kollar på kartan.
Ja på något sätt ska vi ses! Vilket datum kommer du och var bor ni?

Yanna

Ja då vet jag, vi ska bo på Riga Ferariou, lite längre ned mot borgmästartorget men helt klart i närheten. Allt är nära i gamla stan som du ju skrev :) Vi kommer den 1a Juli på eftermiddagen om allt går enligt planen.

FrazzeTiger2
2010-07-01, 13:56
Så underbart härligt det ser ut. Älskar att se bilder från Grekland. Lycka till med allt!!

// Annette

Yanna
2010-07-10, 12:32
Yanna jag har ingen aning om Kapilio finns kvar. Mycket kan ha förändrats sen jag var där sist. Vet att några av mina absoluta favorit tavernor försvunnit under årens lopp. Tror att jag vet vilken gränd du bor i men helt säker är jag inte även om gamla stan inte är så stor.

Eva

Eva, jag kan berätta att Kapilio finns kvar! :D Jag har inte varit där än, bara gått förbi.

Yanna