handdator

Visa fullständig version : En hälsning från Sifnos


Janérik
2010-06-13, 20:24
Vadå Sifnos, skulle vi inte till Serifos?
Jodå, vi har varit på Serifos, flera timmar var det till nästa båt till Sifnos. Det kändes inte rätt med Serifos och det kändes lite dyrt så vi tog båten till Sifnos i stället. Vi hade en viss oro för att inte vårt favoritboende på stranden i Kamares skulle finnas tillgängligt. rätt lägenhet får vi på tisdag men nu bor vi en trappa upp med kanonutsikt mot hamnen. Vi får se vad som händer här på ön framöver, känns bra att vara här igen.

Mvh Janérik

CarinaN
2010-06-13, 21:00
Så det kan bli...:)

Undrar om vi kommer att känna som ni? Vi tänkte avsluta årets ö-luff på Serifos där vi aldrig har varit. Vem vet, vi kanske hamnar på Sifnos istället vi också.

Ha det så härligt! Sifnos är verkligen en underbar ö!!!

Carina

Marianne
2010-06-13, 22:41
Året efter att vi var på Sifnos första gången återvände vi på en 3 veckors semester, men vi började först på Serifos. Vi gillade verkligen den ön också, jag ville inte åka vidare förrän vi hade varit där 10 dagar, sedan blev det lika många dagar på Sifnos. Jag gillar när vi kan ge oss god tid och vill helst inte bara "hoppa vidare" efter några få nätter.

Men visst kan man komma snett in på en ö av olika anledningar. Janérik, du ger kanske Serifos en ny chans en annan gång när utgångsläget är annorlunda.

Vi kom snett in på Paros första gången vi var där, men har sedan gett den ön en ny chans och nu älskar vi Paros, tror vi stannade 11 nätter där vid senaste besöket och tyckte det var lagom.

Ha en skön semester!

kari
2010-06-13, 23:05
Så det kan bli...:)

Undrar om vi kommer att känna som ni? Vi tänkte avsluta årets ö-luff på Serifos där vi aldrig har varit. Vem vet, vi kanske hamnar på Sifnos istället vi också.

Ha det så härligt! Sifnos är verkligen en underbar ö!!!

Carina

Jeg er enig, Sifnos er virkelig en av PERLENE i øyriket :D

- men Serifos er også det - men det kan være en ide å unngå å komme i en weekend :)

Jeg sier bare Chora og strender som Psili Ammos og mangr flere :D

Jeg anbefaler gjerne å bo hos Anna, hun leier ut 4 rom i Livadia - hun er et så varmt og hjertelig menneske :)
Rommene hennes er enkle , men så hjemmekoselige og fine :)

Vakker utsikt finnes både opp mot Chora (fra balkongen på baksiden av huset) og mot havet :) - det er ikke privat balkong og heller ikke dyrt.
- sist vi bodde der, juni 03, betalte vi 20 euro :)

Jeg kan enda høre hennes "Thelete kati" :) - noen mennesker minnes man med et smil... bye_bye

Eva L
2010-06-14, 06:04
Så kan det gå kan ibland vara svårt att lämna en favorit och Sifnos och Kamares passar onekligen bra för småbarn. Serifos har jag aldrig besökt utom för kajstuds. Har hört att det är ett populärt utflyktsmål för välbestälda Atenare på helgerna. Ni får ta Serifos en annan gång. Ha en fortsatt bra resa.

Eva

Janérik
2010-06-15, 22:48
Skrev ett långt svar om Serifos i går men blev utan nät då jag skulle skicka in det så det försvann. Vi kommer säkert att testa Serifos på nytt nångång.
I dag hyrde vi bil (1,5 dagar för 20€) och gjorde återbesök i Faros, lugnt o fint där men tydligen har det varit lite svårt med bättre boenden där.
Vid badandet reagerade jag på att det är så lite liv under vattenytan i Faros. Här i Kamares finns allehanda odjur o fiskar i vattnet medan vi i Faros knappt såg ens fiskar.

Mvh Janérik

Halloj
2010-06-16, 14:17
Åh, nu blir jag ju jättesugen på att åka till Sifnos. Var där två veckor år 2002 och sedan åkte vi tillbaka 2004. Då sa vi att vi måste bara tillbaka till Kamares när vi får barn. Nu år barnen 4 år och dom har ännu inte varit på Sifnos. Vi tänkte ju börja på Andros och sedan ta oss till Paros/antiparos, men nu ser jag att det går hyfsat smidigt att ta sig från Andros till Sifnos onsdagen den 30/6 (med mellanlandning på Syros för en lunch). Kanske ska försöka övertala maken att skippa Paros och satsa på ett säkert kort istället...

Ha det bra (något annat är väl omöjligt på Sifnos)

Janérik
2010-06-18, 22:53
Det har inte blivit skrivet nåt här på ett par dagar, vi har ite gjort nåt att skriva om. Precis som för andra har vi haft väldigt varmt och har det fortfarande, det är skönt så länge vi inte har några måsten.
Det kom en hel del folk till ön både i dag och i går men jag vet inte riktigt vart de tagit vägen, i dag var det lite folk både på stranden och i Kamares, dock är det en hel del svenskar här nu.
Jag får väl se om det blir nånting gjort som är att skriva om så återkommer jag.

Mvh janérik