Visa fullständig version : Dag 21. Andros. Stenies. Fabrika. Pithara. Ateni.
Kalimera
2010-06-13, 17:09
Detta blogginlägg har flyttats till sidan om Andros på Kalimera.
Ni kan läsa inlägget här... (http://www.kalimera.se/oar/kyklader/andros-stenies-fabrika-pithara-ateni.html)
Vilka fina bilder! Det låter ju helt underbart på Andros!
Jag var där i slutet av en ö-luff 1983, och tyckte ön var fin och annorlunda.
Nu blir jag väldigt sugen på att åka dit igen. Undrar om det är mindre turister även i juli?
Vi åkte till Rafina, tror jag hamnen hette på fastlandet. Kan det stämma?
Ha en fortsatt underbar resa!
Lena.
Marianne
2010-06-13, 17:52
Fina bilder igen, ni är otroligt duktiga fotografer, Janne och Camilla!
Roligt att ni har en sådan fin resa.
Åh så härligt det låter! Fantastiska bilder!!!
Nu har vi (dvs jag:D;))redan bestämt att Andros-Tinos får bli nästa års kombinationsresa....i september.
Jag kommer nog aldrig iväg till Kythera och Skyros, då de ligger för knöligt långt bort och då Tinos alltid kommer att vara ett "måste". Jättekul att ha Andros kvar!!!
Lissi -79 dagar från Tinos
Kul att ni trivs på Andros, en av mina favoritöar.
Min man pratar fortfarande om hur god maten var där, och visst är det en vacker ö.
Barnen var små när vi var där så vi åkte runt med vår bil och provade olika stränder, har många goda minnen från Andros.
Jag undrar oxå varför inte fler åker till denna underbara ö, men nu efter bilder och rekomendationer från dig tror jag det blir andra bullar av.
Apropå bilden med ormen, jag har sett ovanligt mycket ormar i år, något att tänka på när man är ute i naturen.
Monica, som just plockat 3 kg tomater från trädgården.
Kalimera
2010-06-14, 07:04
Undrar om det är mindre turister även i juli? Vi åkte till Rafina, tror jag hamnen hette på fastlandet. Kan det stämma?Det är fler turister här i juli, men inte som på exempelvis Naxos. Dock mycket folk alla helger. Båtarna går från Rafina, många avgångar dagligen. Åk hit! :)
Fina bilder igen, ni är otroligt duktiga fotografer, Janne och Camilla!Tack snälla!
Jättekul att ha Andros kvar!!!Jag skrev till dig i en annan tråd att åker du hit så kommer du att överge Tinos. flabb_flab
Jag undrar oxå varför inte fler åker till denna underbara ö, men nu efter bilder och rekomendationer från dig tror jag det blir andra bullar av.Det hoppas jag också.
Kalimera
2010-06-14, 07:08
Klockan är nu 09.00 grekisk tid. Vi har 29 grader i skuggan och ingen vind. Bara så ni vet. :rolleyes:
Nu är det dags för ännu en överraskningresa runt Andros. Nya bilder kommer ikväll. bye_bye
Underbara foton och ett plus till att det går att ta sig dit utan att åka från Pireus. ytterligare en tänkbar rutt för nästa ö-luff Andros och Tinos.:)
Eva
Varför inte fler åker till Andros?
Jag minns att det skrevs negativt om Andros här på Kalimera för länge sedan. Det var en (eller flera?) som skrev att folket där var otrevliga! Tråkigt om det har ett samband!
Jag blev uppriktigt ledsen för alla vi mötte var hur trevliga som helst, med undantag av en affärsinnehavare som bott ung. 20 år i Sverige och pratade flytande svenska. Han tyckte inte om att våra småbarn "titta med fingrarna" på plastleksakerna.
Synd att Apollo slutat med charter dit för oss som inte klarar av egen resa pga handikapp.
Kalimera
2010-06-14, 14:18
Underbara foton.Och ändå har jag sparat de bästa, och verkligheten är ännu vackrare. :)
Jag minns att det skrevs negativt om Andros här på Kalimera för länge sedan. Det var en (eller flera?) som skrev att folket där var otrevliga!Det kan jag skriva under på att de inte är. Jag tror inte att jag har träffat så trevliga och gästvänliga människor förut.
Synd att Apollo slutat med charter dit för oss som inte klarar av egen resa pga handikapp.Det har vi pratat mycket om. Andros är en perfekt charterdestination. Vi får hålla tummarna att de eller någon annan börjar med resor hit igen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.