handdator

Visa fullständig version : Dag 20. Andros. Chora. Menites. Aladhinou. Delavogia.


Kalimera
2010-06-12, 16:51
Detta blogginlägg har flyttats till sidan om Andros på Kalimera.

Ni kan läsa inlägget här... (http://www.kalimera.se/oar/kyklader/andros-chora-menites-aladino-delavogia.html)

Ingerp
2010-06-12, 17:07
Om ni undrar hur vädret är kan jag berätta att vi just nu har 33 grader i skuggan. Lite väl hett för våran smak. :o

Just nu låter det i mina öron underbart! Satt på en öppen dansbana där vår tomtägarförening hade årsmöte i förmiddags. Mulet o nästintill storm lägg därtill en temp på 10 grader :( Fy vad det var kallt! Just nu öppnar sig dessutom himlen o släpper ner en skur.

Njut nu av en varm, skön kväll ute vid någon taverna!

Tack för trevlig läsning! //Inger

zakka
2010-06-12, 17:26
Åh så fina bilder! Men snälla, säg att ni inte var inne i den hemska grottan!!! :eek: Jag fick en känning av klaustrofobi här vid datorn...

Känner också att jag längtar efter värme nu. Här är blåsigt, regningt och allmänt grinigt väder. Ha det så jätte-gott och njut av Grekland!

MVH zakka

Homeros
2010-06-12, 18:08
Längtar tillbaka till Andros när jag ser bilderna.
Vad heter den lilla härliga stranden på din sista bild ? -Har aldrig sett den på Andros !:confused:
/Homeros

Berra
2010-06-12, 19:02
Hej alla
Som jag skrev i "Läges rapport från Andros" att vi inte var klar med ön så känns det bra att vi har 3V i sept att se fram emot. Då kommer vi att återvända till Andros bye_bye

//Berra

Lissi
2010-06-12, 19:08
Åh så underbara bilder.....då måste vi ju även kombinera Tinos med Andros....Tänk en ö till att upptäcka.

Ska läsa alla tidigare inlägg från veckan som gått.

Lissi - nyss hemkommen från ett hett Parga, där det nästa vecka ska bli 34-40 grader:cool:

Yanna
2010-06-12, 19:19
Andros ser verkligen härligt ut! Ha en trevlig BBQ-kväll!

Önskar Yanna - som trivs i Rethymno, men som vill öluffa oxå vad det lider!

Kalimera
2010-06-13, 17:57
Åh så fina bilder! Men snälla, säg att ni inte var inne i den hemska grottan!!! Nej, vi gick inte in. Vi hade tur, den var stängd. :D Vi fotade genom en grind. Annars vet jag inte hur det hade slutat. :)

Kalimera
2010-06-13, 17:58
Vad heter den lilla härliga stranden på din sista bild ? -Har aldrig sett den på AndrosDet har du säkert. Den heter Delavogia och ligger söder om Batsi.

Kalimera
2010-06-13, 17:59
Hej alla
Som jag skrev i "Läges rapport från Andros" att vi inte var klar med ön så känns det bra att vi har 3V i sept att se fram emot. Då kommer vi att återvända till AndrosAndros tar dit har vi märkt, och är värd all tid som finns. :)

Kalimera
2010-06-13, 18:01
Åh så underbara bilder.....då måste vi ju även kombinera Tinos med Andros....Tänk en ö till att upptäcka.Åk inte hit för då kommer du att överge Tinos, och det vill du väl inte. Jag skojar inte. :)

Kalimera
2010-06-13, 18:02
Andros ser verkligen härligt ut! Ha en trevlig BBQ-kväll!
Det blev ingen bbq för oss, vi satt kvar på tavernan i stället, det var också mysigt.