handdator

Visa fullständig version : Amorgos kallar....


Riitta
2010-06-10, 18:03
Hej!
Antligen finns vi har pa Amorgos efter manga ars onskan:) Och fint ar det :) Vi har varit i Egiali 2 natter och nu har vi flyttat in till pension Amorgos i Katapola. Forsta parkett, sa man har koll pa laget:D
Luffen har varit bekymmersfri hittills. En harlig vecka pa Kalymnos med alla vanner (hej pa erbye_bye) Sedan Astypalea. Inte riktigt en o for mig,men Leif tyckte om den on ockso:)
Vi har hyrt bil i 4 dagar so vi har sett dedan byarna runt Egiali o i morgon blir det Chora:) Kameran gor varm:rolleyes::D

Ha de gott alla:)
Riitta,oluffare;)bye_bye

karinafp
2010-06-10, 18:15
Skönt att höra att ni har det bra; tänkte just på dig tidigare idag. bye_bye

Karin

Riitta
2010-06-10, 18:26
Ha det sa harligt pa Karpathos snart:)Tankte pa dig ocksa i dag:)

Riittabye_bye

Monica P
2010-06-10, 19:06
:Dklapp_klapbye_bye

Kalimera
2010-06-11, 06:11
Kul att du äntligen har kommit till paradiset Riitta. :D

pawik
2010-06-11, 09:49
Hej!
Sedan Astypalea. Inte riktigt en o for mig:(:(:(,men Leif tyckte om den on ockso:) klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Ha de gott alla:)
Riitta,oluffare;)bye_bye


Hm!
/pawik

Malina
2010-06-11, 09:56
Ha det underbart Riita och hälsa underbara A.från mig!

Eva L
2010-06-11, 11:24
Ha det riktigt skönt på denna underbara ö. Längtar verkligen till att få resa dit igen. Kanske nästa sommar eller om två år. Ö-luff blir det defintivt. Bara man slapp Pireus och Santorini. Känns som jag skulle vilja ha en annan resväg till mina favoritöar. Avskyr röran i Pireus och Santorini kan jag också vara utan även om det alternativet är bättre.

Eva

inkfish
2010-06-11, 14:37
Hej Riitta - det ar roligt att folja dig nu nar du kastat loss fran Kalymnos och Karpathosflabb_flab!

Varje sms sen ni kom till Amorgos har borjat med "vi har det toppen!". Jatteroligt att horabye_bye

Riitta
2010-06-11, 17:26
Tackar for alla halsningar:)Skopan lagger till nedanfor var balkong, men det ar nog inte som forr i tiden, for det kommer nastan inga folk med denAng_elx Alla kommer med dom stora batarna:o
I dag har vi varit och fotat ihjal oss pa Chora:D Det var motiv vart man an vande sig:eek: I morgon blir det klostret och Agia Anna:)
Maten ar jattegod ocksa:p(Eva L, jag har testat bade horta och fava nu:p)
Har badat nedanfor Eleni och det gar bra och gora det.
Har knappt sett nagra svenskar sedan vi lamnade Kalymnos:eek: Var ar niAng_elx
Har finns mest Tyskar och Fransmen:)

Riittabye_bye

Gita
2010-06-11, 19:08
Riitta - varför inte Astypalea?

Skall du överge Kalymnos och Karpathos nu? ;) Är det "En gång luffare -alltid luffare?"

Kram på dig!

deore
2010-06-11, 21:06
Om en vecka checkar bi in på Blue Hotel på Amorgos, har inte varit där på 5 år och längtar!!!!flabb_flab

Eva L
2010-06-11, 21:55
Tackar for alla halsningar:)
Maten ar jattegod ocksa:p(Eva L, jag har testat bade horta och fava nu:p

Riittabye_bye

Mums förstår jag. Båda finns på min lista över grekiska favoriträtter.
Jag åt underbar valnötspaj på ett café uppe i Chora. Modernt ställe med läcker inredning i en smal gränd. Finns det kvar bör ni absolut stanna till där.

Eva

Marianne
2010-06-11, 22:34
Kul att läsa att allt gått så fint, Riitta!
Ska bli spännande att höra mer om er resa, kanske det kommer ett resebrev? Är också spänd på om ni blir luffare framöver elller.....?
Och varför gillade du inte Astypalea, men Leif gjorde? (Har inte själv varit på Astypalea, så det är intressant att höra varför du tyckte som du gjorde.)
Ha det så gott på er fortsatta resa!bye_bye

Eva L
2010-06-12, 08:18
Stället med valnötspajen hade bord på båda sidor om den lilla smala gränden. Vacker musik spelades och det fanns massor av grekiska inredningstidningar där men det är ju länge sen så hur det är idag vet man aldrig. Öppet även på dagen när en del andra ställen var stängda. De hade väldigt vackra krukor och blommor.

Eva

Aina
2010-06-12, 18:36
Amorgos kallar även oss. Om två veckor har vi varit där några dagar och kanske vandrat till Chora och ätit valnötspaj.
Aina

Riitta
2010-06-13, 17:47
Gita: Blir nog ingen storre batluffare:rolleyes: Overger aldrig Kalymnos och Karpathos:) Det var ingen fel pa Asty, men det var bara typ 10 turister dar och sa var jag nervos for att missa baten vidare, fo vi fick ga upp kl 2.30 pa natten:rolleyes: Det var jattevackert dar:)

Riitta, granne med Skopanbye_bye

Gita
2010-06-13, 21:32
Ja, vi är kanske inga båtluffare? Vi är kanske för bekväma? Jag skall nog testa, men själva tanken lockar mig inte. Jag vill planera och veta innan.

Ha det så gott och njut av livet! Vi sitter på altanen i regnet med fleecefiltar och beställer Taxfree till hemresan från Kefalonia!

Mikke
2010-06-13, 23:46
...låter som ni har det fint, Riitta!! Fortsätt fota, ska bli intressant att få se så småningom!
Mikke

Riitta
2010-06-14, 17:20
I dag var vi upp med tuppen och gav oss upp pa berget bakom byn. Besokte Minoa. En fin vandring. Inte jobbig och vackra vyer pa kopet:)

Eftersom vi fick sa mycket motion sa slank vi in i bageriet pa hemvagen och kopte smaskiga chokladbakelser:p:D Man far ju inte missa kalorierna:eek:;) Sedan var jag inte nojd med alla mina bilder, utan skuttade uppfor halva berget igen for att ta om dom:eek::D Sedan gick jag hem via dalen nedanfor och hittade nya motivklapp_klap Borjar hitta bra har nu. Och vilka batar det kommer till hamnen:eek: Nyss kom det en lyxkryssare av mindre modell. Undrar vilken miljonar har den. Fast dom sota fiskebatarna ar finast:)

Pa kvallarna ar vi trotta och lagger oss ungefar nar dom Grekiska barnen kommer ut och borjar leka och stojaflabb_flab

Kan inte pasta att jag langtar hem:rolleyes::)

Riittabye_bye

Riitta
2010-06-15, 17:21
Grekvarmen har kommit,men klagar inte:D Snart blir det kylan hemma igensnyft_drop
Det borjar bli mer folk har nu nar skolorna har slutat. Battrafiken ar livlig och man ser mycket skojigt fran balkongen:)

Riittabye_bye

Hellen
2010-06-15, 17:39
Grekvarmen har kommit,men klagar inte:D Snart blir det kylan hemma igensnyft_drop


Härligt med grekvärme, hade nästan lika varmt på altanen idag, det var i alla fall så att man blev svettig :eek::D
Kan tänka att det fylls på med fler och fler nu när skolorna slutar, här slutar de som går längst Göteborgskommun i morgon.

// Helén- med 12 dagar kvar hemma :D

Riitta
2010-06-16, 17:30
Det vimlar av svenska skolbarn har nu,nastan:rolleyes::)
En sista rapport fran Amorgos for den har gangen. I morgon blir det monsterjatten till Santorini och sedan hem pa lordagsnyft_drop

Litet tips for dom som skall bo i Katapola. Det finns en vattenbrunn utanfor Pension Amorgos (dar vi bor) ingang. Jattegott vatten. Vi har fyllt flaskorna dar hela veckan:)
Maten har varit god overallt dar vi har atit, men Captain Dinos har blivit lite av favorit:p Man far alltid en god kaka och lite lokalt likor till efter maten:p:) Har kopt ett par flaskor med av likoren hem ocksa:)
Han spelar bra Grekmusik (pa skiva) pa kvallarna och ar imponerad nar jag kanner till alla artisterna och sangerna:D

Trodde att jag skulle vara trott pa resandet efter 3 veckor, men inte:rolleyes: Konstigt nog har mannen inte heller borjat gnalla annu;):)

Hejda sa lange!
Riittabye_bye

Monica P
2010-06-16, 18:24
:D:D:D