handdator

Visa fullständig version : Dag 18. Andros. Batsi. Bella Vista.


Kalimera
2010-06-10, 15:46
Detta blogginlägg har flyttats till sidan om Andros på Kalimera.

Ni kan läsa inlägget här... (http://www.kalimera.se/oar/kyklader/andros-stranden-i-batsi.html)

Admirala
2010-06-10, 16:22
Den här utsikten har vi från vår altan.

Nydelig, Janne, men 4 - 5 mennesker på stranden en slik fin dag! Var det grytidlig på morgenen - men det ser ikke slik ut på skyggene? Er det virkelig så tomt hele dagen? Lurer på om det har vært slik hvert år...

Kalimera
2010-06-10, 16:43
Nydelig, Janne, men 4 - 5 mennesker på stranden en slik fin dag! Var det grytidlig på morgenenBilden togs 14.30 grekisk tid. Här är inte många turister. Tyvärr.

Monica P
2010-06-10, 17:01
Förmodligen kommer det en hel del grekiska turister när skolorna slutar. Just nu pågår massor av skrivningar och alla familjer lider med barnen.

Janérik
2010-06-10, 23:28
Jag pratade med en butiksinnehavare i Parikia i går. Enligt honom kommer det inga greker i år och de få som kommer handlar ingenting. Kändes tragiskt öde i gränderna.

Mvh Janérik

Cathina
2010-06-11, 00:16
Jag, sonen och lillebror kommer på söndag, vi ska dock bo i Chora. Men vi kommer åka runt på ön och säkert passera Batsi. Det blir dejavú för mig som bodde i Batsi för 20 år sen när jag var på ön i 4 dagar :)

LenaJo
2010-06-11, 01:35
Åhh Batsi. Där var vi -94 och det var våra barns första utlandsresa. De var 3 och 4 år gamla. En helt underbar semester!
Jag ser på bilderna att byn har vuxit men restaurang Oti Kalo minns jag, där åt jag den absolut godaste moussakan någonsin.

Det fanns badbåtar som gick till en strand som hette Green Beach, den gick bara att nå med båt. Namnet hade den pga att sanden skiftade i grönt pga av alger, vackert.
Om den finns kvar så rekommenderar jag en båttur dit!

Nu förlorar jag mig i minnen........

Kalimera
2010-06-11, 06:36
Jag, sonen och lillebror kommer på söndag, vi ska dock bo i Chora. Men vi kommer åka runt på ön och säkert passera Batsi. Vi kanske ses. bye_bye

Kalimera
2010-06-11, 06:37
Det fanns badbåtar som gick till en strand som hette Green Beach, den gick bara att nå med båt. Namnet hade den pga att sanden skiftade i grönt pga av alger, vackert. Vi kollade upp det igår och tyvärr går det inga båtar nu.

inkfish
2010-06-11, 14:50
Sa aven Andros har en egen omelett! Lustigt, det har ju Tinos ocksa, fourtalian. I sina varsta stunder ar den som att ata tva calzone:(

Men personvag pa rummet, hu, den skulle jag begara att fa utburen! Varje dag har pa Sifnos har jag tittat nerat och konstaterat att jag bara vaxer:(

Kul att folja er, ska lasa noggrannare nar jag kommer hembye_bye

Kalimera
2010-06-12, 06:23
Sa aven Andros har en egen omelett! Lustigt, det har ju Tinos ocksa, fourtalian. Det är samma slags omelett. :)

Men personvag pa rummet, hu, den skulle jag begara att fa utburen!Vi funderar på att göra så. Har ätit så mycket god mat under den här resan, och det börjar märkas, men man vill ju inte veta. :D