handdator

Visa fullständig version : Hotell Elena


hurtigs
2010-06-08, 09:17
Hej

Vi åker för första gången till Parga med familjen. Vi bor på Elena och vad jag har hittat tar det mellan 10-15 min att gå till strand och Parga. Är det någon som vet vad det är för slags väg, stor, gångväg? Är den vägen i så fall upplyst på kvällen. Åker på Måndag 14/6 och ser verkligen fram mot resan. Är det någon som har info om detta vore jag tacksam. Är det någon som vet något om hotellet så vore ju det också bra att veta.

Hurtigs

Carita
2010-06-09, 08:54
För några år sen bodde jag på hotell Tropical som ligger precis bredvid Elena. Gångvägen in till centrum är helt ok, inga backar och bred väg/gata. Jag minns inte om den var upplyst, men antagligen, för jag minns inte att jag gått i total mörker. Man kan gå två olika vägar. Om du går ut från hotellet mot Tropical och går rakt fram, svänger du till vänster innan du kommer ut på stora vägen. Den vägen är mysigare att gå än om du fortsätter upp på stora vägen.

Nu i maj -10 då jag var till Parga, men bodde helt på andra sidan, högt uppe på Valtos, var jag många gånger och promenerade den här vägen som jag beskrev.