handdator

Visa fullständig version : Bankomat, boende


Baloo
2010-06-06, 16:51
Har inte varit på Amorgos på ett tag men nu är det äntligen dags igen. Hur är det med bankomat egentligen. Finns i Katapola har jag förstått men finns det även bankomat i Egiali?

Vad bör jag räkna med för kostnad per dag för boende 11-21 juni i Egiali? Vi är en familj på 4 pers, vill ha kokmöjlighet annars inga större krav.

/Björn

Svein B.
2010-06-06, 19:34
Ja, det er minibank i Egiali, på havna, like ved ferjekaien. Den var i hvert fall der i fjor.

Baloo
2010-06-06, 20:58
OK och på den "minibanken" finns det en bankomat alltså? Eller tar jag ut på mitt mastercard inne på banken och får förlita mig på deras kontorstider? Extra avgifter i så fall?

hasa
2010-06-07, 06:56
Då kommer vi att vara i Egiali nästan samtidigt, vi åker till Athen på fredag. Vi räknar med max 1000:- för två rum dvs 500:- per rum. Tror att det kommer att bli billigare på plats eftersom vi också skall stanna länge och min erfarenhet är att det då går att få ett lägre pris.

Eva L
2010-06-07, 07:58
OK och på den "minibanken" finns det en bankomat alltså? Eller tar jag ut på mitt mastercard inne på banken och får förlita mig på deras kontorstider? Extra avgifter i så fall?

Minibank är en bankomat.

Eva

Janérik
2010-06-07, 08:06
Vi verkar ju bli några i Egiali till helgen. Vi kommer också dit på fredag, jag antar att vi kommer först då vi kommer 14.30. Vi kanske syns nånstans.

Mvh Janérik

Baloo
2010-06-07, 08:27
Minibank är en bankomat.

Eva


Hahahaha flabb_flab Språkförbistringar...

Tack Svein, Eva och hasa

@Janerik: Det gör vi säkert. Ser du en galning som springer fram och tillbaka över bergen så är det jag.

Janérik
2010-06-07, 08:30
@Janerik: Det gör vi säkert. Ser du en galning som springer fram och tillbaka över bergen så är det jag.
Och om ni ser en galen familj som lastar in två griniga ungar i en liten vagn så är det vi :o

Mvh Janérik

Baloo
2010-06-07, 08:35
Och om ni ser en galen familj som lastar in två griniga ungar i en liten vagn så är det vi :o

Mvh Janérik

Låter mysigt (faktiskt)... Har själv två härliga tonårskillar som gillar att munhuggas så vi märks nog också :)

hasa
2010-06-07, 08:38
Om ni ser en familj som äter vegetariskt så är det vi :D

Kajode
2010-06-07, 20:26
Kanske vi också ses, ska till Amorgos, Egiali någon gång runt den 18:e juni. Vi ska först till Astypalea, åker till Aten och sedan inrikesflyg dit nu på söndag för att sedan ta båten till Egiali. Vi har också två tonårssöner som kan kivas! Det var tre års sedan vi var på Amorgos, min favvo-ö! Ska bli härligt att komma tillbaka! Det har byggts en hel del i Egiali, får se vad man ska bo denna gång. Någon som har tips om något bra nytt ställe (eller gammalt) med fin utsikt?

/Karin

Janérik
2010-06-10, 22:49
Vi har ändrat vår planering, blir Serifos i stället för Amorgos.

Mvh Janérik