handdator

Visa fullständig version : Stränderna vid agia marina

John75
2010-06-06, 13:03
Hej igen! :)
Min stora fråga är hur är stränderna där? Är det finkornigt eller stenigt?

Behöver man använda simskor så man inte trampar på sjöborrar el dylikt?

Om man nu skulle vilja ta sig till några andra stränder förutom dom precis vid agia marina vilka top 3 skulle ni rekomendera, som man kan ta sig till med buss el till fots. Kommer inte ha bil eller moped.

Mvh John

liner
2010-06-06, 19:04
Jag tycker stranden i agia marina är jättebra. Finkornig och inte för grusig. I Platanias är det mer grusaktikgt, vilket gör att det inte är så lätt att gå på och inte heller nåt kul för barnen, för det går ju inte att bygga några sandslott el liknande heller.

Så jag skulle nog hålla mig till Agia Marina, nedanför Mitsos Restaurant (som f ö är kanonbra) är sanden väldigt fin och det blir inte alltför djupt fort heller. Vi bodde i Platanias förra veckan, men promenerade faktiskt till Agia Marina och stranden där. :)

litentuva
2010-06-06, 19:34
Mina goda vänner, som kom från Agia marina så sent som i går morse, tycker att stranden var mer än bra!

John75
2010-06-08, 20:52
Låter toppen :) tack för alla fina svar!

Bjorborn
2010-06-17, 19:27
Kom precis hem från Kreta och Gerani. Agia marinas strand är enligt mig den bästa utav stränderna på den sträckan.
Ett besök på Elafonissi är ett måste , kostar ca 32 euro t&r för 2 pers med lokalbuss
Kan även rekommendera Stavros beach som ligger lite utanför Chania.
Kostar ca 15 T&R
Underbart att snorkla där

annelie1
2010-06-18, 12:54
Vi brukar bada vid Gorgona beach som ligger i Agia Marina precis nedanför bensinstationen Silk. Vi tycker det är jättebra där. För övrigt så är Mitsos våran favoritrestaurang. Vi åker dit 25 juni och det blir våran tionde resa till Agia Marina, Längtar!!_B-anana

nice
2010-06-20, 12:53
Hej! Tycker att agia marina stranden är den bästa,vi har bott i platanias men brukade promenera dit pga av att den var så fin_B-ananaHa en bra sem!!!

Lindah
2010-06-21, 10:35
Jag lånar denna tråden lite :)

Jag ska åka till Chania och Agia Marina nu nästa vecka och undrar vilka stränder som är bäst i det området? Jag har sett att ni pratar om Gorgona beach i Agia Marina, vart ligger den i förhållande till mitt hotell på kartan?(mitt hotell är inringat) Och hur långt tar det att gå från mitt hotell, Sun Family Blue Sky?

Jag har sett här på forumen att många inte tycker stranden vid Blue Sky är så fin.

/Lindahhttp://img257.imageshack.us/img257/3308/strandr.jpg

annelie1
2010-06-21, 17:35
Ja nu hoppas jag att det är samma hotell vi pratar om, det jag har bott på heter bara Blue sky och vill du gå till Gorgona beach därifrån gå ner till huvudvägen och ta höger och gå till bensinmacken Silk där på strandsidan ser du skylten Gorgona beach. Där kommer vi att vara nästa vecka :):)