handdator

Visa fullständig version : Svensk skolavslutning i Aten


monica
2010-06-05, 14:52
Idag var det svensk skolavslutning i den nya Svenska Kyrkan i Plaka.
Jättefint och tårarna kommer när alla svenska psalmer sjungs. Speciellt Den blomstertid kommer, alla barn uppträder och är så duktiga små som större barn.

Min son som fyller 17 är på måndag var med inte på själva uppträdandet för i maj skrev han TISUS som motsvarar svensk 9 årig grundskola och gymnasium. Vet fortfarande inte om kan klarat det men det vet vi i mitten på juni. i sådana fall kan han söka in på svensk högskola eller universitet direkt om han skulle vilja det.

Jag var en väldigt stolt mamma idag, han blev nominerad ett stipendium som delas ut varje år till 2 elever på 350 euro, pengarna ska gå till en resa till Sverige i sommar. Plus ett fint intyg med gula och blå band runt. Han har kämpat med svenska skolan sedan han var 6 år alltså 11 år, varje lördags
morgon åkt till Aten när grekiska barn ligger och sover. På det även grekisk skola varje dag och engelsk skola 2 och vissa år 3 ggr per vecka på kvällarna.

_B-ananaHurra och Grattis till min duktiga kämpande son_B-anana

Ville bara dela med mig av glädje och stolthet

kari
2010-06-05, 15:53
Så dyktig han har vært klapp_klap
- håper han har klart TISUS også :D

Gratulerer, Monica :D
- du har a l l grunn til å være stolt bye_bye

Monica P
2010-06-05, 17:18
Bra kämpat! Man har visst rätt att känna sig glad och stolt om ens barn lyckas med något, det kan vara skolan eller idrott eller att överkomma något problem. Även om man inte alltid deltar aktivt är man som förälder ett stöd där bakom och ett bollplank för idéer och en klagomur när det är jobbigt.

Eva L
2010-06-05, 18:54
Stort grattis till din son och er familj. Vilken glädjens dag. Underbart när barnen har ambitioner.

Eva