handdator

Visa fullständig version : varit i parga nyligen????


ale09
2010-06-04, 12:07
Hej!!!

ska åka till Parga i början av juli :D och planerar lite reskassan. Kan någon av er hjälpa mig lite pris info?? tex på mat och utflykter???

Vi ska bo på valtos beach, hotell heter villa vassos, hittar inte så mycket info om det. Har någon varit på tango club??? det ser väldigt mysigt ut :)

all info är jag tacksam för!!

ha det bra :D

Carita
2010-06-04, 19:47
Jag har ett papper här från Synthesis Travel med årets prisuppgifter på deras utflykter:

Corfu town 40 euro
Island hopping 45 euro
Paxos & Antipaxos fr 25 euro
Zagoria & Ioannina 42 euro
Ruins & rambles 41 euro
Meteora 50 euro
Albania 75 euro

Men t.ex. om man ska åka med båt till Paxos är det bara att gå ner till hamnen och betala biljetten direkt på den båt man väljer att åka med. Det blir nog billigare än att köpa biljetter från en lokal resebyrå som Synthesis eller från sin egen researrangör.

ale09
2010-06-08, 15:23
Tack Carita för ditt svar!!!!! Intressant med alla priser, har du ett litet hum om hur mycket en lätt lunch och en normal middag kan kosta????

tack!!!!:D

Carita
2010-06-12, 09:13
För ett mål mat får du nog betala allt från 5 euro och uppåt. Jag är faktiskt ingen expert på restaurang- och tavernapriser, för jag bedrev mest enkelt självhushåll på mitt lägenhetshotell. Till skillnad från er andra, så är maten det jag har minst intresse av då jag reser. Men det finns säkert andra personer som läser det här som kan ge exakta prisuppgifter.

MarieS
2010-06-12, 11:47
Hej!

Vi om hem från Parga 1 juli i år och det vara fantastiskt. Det var sjätte gången vi var där : )

Vi brukar alltid äta lunch på Tango Club när vi badar på Valtos beach (vilket vi alltid gör nästan :) ). De har bra lunch och vettiga priser. De har gratis wifi om man vill surfa och man får även bada i deras pool om man vill.

Ett tips är att gå in på deras hemsida och kolla in deras webkamera :)

Vi har aldrig bott på Valtos-sidan så hotellet kan jag inte uttala mig om så mycket, tyvärr.

Hoppas ni får en toppenresa!

MVH
Marie _B-anana

ale09
2010-06-16, 19:14
hej Marie S!

tack för informationen :-) ska bli så spännande, första gången vi åker dit!
ha det bra :-)

balmeach
2010-06-21, 13:33
Hej! Köp Walks in Parga av Lance Chilton!Ett oerhört mycket bättre Parga än hemska Tango Club!

ale09
2010-06-21, 15:08
Hej och tack för tipset :-). Det beror nog på vad man gillar, vi är inte alls intresserade av vandringar men tack ändå ;-)

balmeach
2010-06-21, 15:29
Ni kommer att det mesta!Men ta en promenad till klocktornet bakom marinan....lite hundbjabbel !En klosterruin från 1200talet och ljuvliga olivlundar!

Lissi
2010-06-21, 17:12
Vi var i Parga 5-12 juni och var positivt överraskade över den låga prisnivån på mat. Vi åt storslaget gott bla på SAKIS ovanför gångvägen från Valtosstranden upp mot Kastrot.(Granne med Romantica, Andreas och Stefanakis) Vi lyckade inte komma över 32 euro hur mycket vi 2 än åt och drack kändes det som;)

Godaste och billigaste(?) gyrosen fanns vid bystranden på andra sidan byn.2 euro

Ouzo med småplock till 1,5 euro på Meeting nära hamnen...några exempel
En greksallad 4,5-6 euro beroende på var man åt och då var de rejäla.

Lissi

ale09
2010-06-21, 20:50
Ni kommer att det mesta!Men ta en promenad till klocktornet bakom marinan....lite hundbjabbel !En klosterruin från 1200talet och ljuvliga olivlundar!

Hej! Vad spännande :-) vi ska försöka inte alltid lätt med två små barn :-( . Tack !

ale09
2010-06-21, 21:02
Vi var i Parga 5-12 juni och var positivt överraskade över den låga prisnivån på mat. Vi åt storslaget gott bla på SAKIS ovanför gångvägen från Valtosstranden upp mot Kastrot.(Granne med Romantica, Andreas och Stefanakis) Vi lyckade inte komma över 32 euro hur mycket vi 2 än åt och drack kändes det som;)

Godaste och billigaste(?) gyrosen fanns vid bystranden på andra sidan byn.2 euro

Ouzo med småplock till 1,5 euro på Meeting nära hamnen...några exempel
En greksallad 4,5-6 euro beroende på var man åt och då var de rejäla.

Lissi

Hej lissi!

Tack så mycket det var precis det jag undrade vad kul att det. Var bra priser klapp_klap ..många som har rekomenderat sakis

Åsa L
2010-07-01, 17:56
Stämmer i i hyllningarna till Sakis! Jättegod mat som vi två vuxna och två barn aldrig betalade mer än 30-35 euro för med dryck och nån förrätt. Det gäller dock att komma i tid till tavernan, vid 20-tiden på kvällarna hade de plockat ut alla bord de hade och gäster stod och väntade på att få plats med sin bjud-ouso i handen. Och det trots att det var nästan tomt på tavernorna runt om och den på andra sidan gatan med havsutsikt... Servicen är fenomenal, några gäster kom med bil och visste inte var de skulle parkera. Då fixade ägarn det med ett kick och kom sedan springande tillbaka och fortsatte servera... flabb_flab

För övrigt var det bra priser överallt och bra mat tycker jag. Vi åt dock aldrig på hamnpromenaden och inte heller ställen med barnmenyer förutom Tango. Vi lärde oss att låta barnen dela på en vanlig portion vilket funkade jättebra. Billigare och de lärde sej att äta Grekiskt!

Tango club tyckte vi om då barnen tyckte om kombinationen strand och pool som de fick hoppa i hela dagarna (vilket de inte fick på vårt hotell :(:confused:) Deras Grekiska sallad var mycket god och med massor med härliga tomater...

Vill tillbaka!!!
Åsa