Logga in

Visa fullständig version : Äntligen Parga!

Lissi
2010-06-03, 18:27
JA så får vi ändå lite Greklandsdoft innan sommaren..en ovanlig sits för mig som lärare att nu jobba hela sommaren och nu alltså kunna åka INNAN sommarlovet:cool: Det verkar som vulkanen håller sig lugn och så även strejksugna greker;)

I morgon kväll så fort jag stängt på förskolan så bilar vi till Malmö för övernattning. På lördag morgon kl 6.55 ska planet till Preveza lyfta fvb till Parga.
Nu finns visst en tunnel under vattnet i Preveza, där man förut fick åka vägfärja. Lite synd....Men jag minns att vägen mellan Preveza och Parga är vacker så det blir en fin tur. Lördag kväll blir det full meny på taverna, med saganaki, briam mm mm och så förstås Malamatina.:p

Ni ska ju få minst lika fint väder här hemma så njut ni också!

Lissi

tompab
2010-06-03, 18:33
Trevlig resa Lissi. Visst blir det härligt med god grekisk mat på lördag kväll. Det ser vi också fram emot, om än på Kreta.bye_bye

Lissi
2010-06-03, 19:01
Men då får vi väl säga JAMAS på lördag till varandra i alla fall...:D

Lissi

Hellen
2010-06-03, 19:05
Önskar er en jättehärlig resa!

Vi räknar snabbt ner till vår avfärd också
// Helén & Roger bye_bye

tompab
2010-06-03, 19:25
Ja vi höjer våra glas och hoppas att alla får en trevlig semester. :)

Janérik
2010-06-03, 20:04
Vi ska försöka spana om vi ser er i luften. Vi åker med SAS kl 06.00 från Arlanda till Aten så vi borde nästan kunna vinka till varandra.

Mvh Janérik

ricky
2010-06-03, 20:12
Vi kan ju definitivt vinka till varandra Lissi, vi sitter ju på samma plan:)
Håller på så smått att förbereda packningen. Har precis satt kameran på laddning. Har precis kollat vädret. Blir 25-30 grader med någon enstaka regndroppe.

En pytteliten rättelse. Planet lyfter 06.50

Vi ses!

Abi
2010-06-03, 20:16
JA så får vi ändå lite Greklandsdoft innan sommaren..en ovanlig sits för mig som lärare att nu jobba hela sommaren och nu alltså kunna åka INNAN sommarlovet:cool: Det verkar som vulkanen håller sig lugn och så även strejksugna greker;)

Lissi

Ja tänk vad det kan bli av en Mallorca-resa :cool:.
Ha det så skönt, och ladda inför jobb hela sommaren.

bye_byeAbi

Lissi
2010-06-03, 20:42
Vi kan ju definitivt vinka till varandra Lissi, vi sitter ju på samma plan:)
En pytteliten rättelse. Planet lyfter 06.50
Vi ses!

Ännu bättre med 6.50:D Hoppas bara Ricky att Du inte har för mycket träsmak i baken efter balkongsittning med nya stolen:D
Min lilla väska är packad och maken säger att kameran är laddad.Jag tror han packat sin väska också;)

Så då ses vi snart!

Lissi

Birgitta63
2010-06-04, 06:23
Hej Lissi !
Önskar en jätte skön semester . Vi får vänta tills nästa år men det går fast det tar i mot när alla drar i väg .
bye_bye
Birgitta

Lovis
2010-06-04, 06:28
Då byter vi av varandra i Parga och på hotell Tousis, vi kommer ner den 12. Hoppas ni får en skön, rolig och njutbar semestervecka :)

Lissi
2010-06-04, 06:35
Så tråkigt att ni inte bodde samtidigt, men då har ju ni ert kvar;):cool:
Parga är visst poppis i år..första gången vi var där så var det bara andra året som svenska charterbolag åkte dit om jag minns rätt. 2 år efter så hade det expanderat en del. Nu hoppas jag att inte all charm är borta bara.

Skopelos förändrades ju JÄTTEMYCKET på 7 år som det var mellan mina besök och det var inte till det bättre;)

Vi får vinka till varandra på flygplatsenbye_bye

Lissi

Lovis
2010-06-04, 06:44
Vi åkte till Parga första gången 2008, så jag vet inte hur det såg ut innan vi nordbor landade där. Men min erfarenhet är att det till stor majoritet är greker och italienare som semestrar här. Och nu så här tidigt på säsongen tror jag inte att trängseln är speciellt stor. Jag tycker personligen att de lyckats bevara Parga ganska bra. Inga fula, halvbyggda hotellkomplex. Inte en massa fula neonskyltar och annat tjafs. Inne i själva Parga är ju alla hotell relativt små och ofta insprängda mellan den vanliga bebyggelsen.
Men allt är ju relativt och givetvis högst subjektivt. Till syvende och sist handlar det ju om vad man gillar. Själv tycker jag att det är kul att ha en del folk omkring mig. För speciellt isolerad känner man ju sig aldrig i Parga :D

ciakoohler
2010-06-04, 06:45
Ha en jättebra resa !!!!! Cia

Athanasia
2010-06-04, 07:18
Ha en underbar resa Lissi...vi skålar gärna med Er ,,men vi väntar tills på söndag från Kreta.

Kajsa H
2010-06-04, 07:24
Så då ses vi snart!

Lissi

Ja, då ses vi på torsdag (om inte förr :) )
Ni får ha en riktigt härlig vecka tills dess, Lissi & Ricky :)
Vädret verkar ju lovande... _B-anana

/Katarina

Lissi
2010-06-04, 07:25
Tack alla! HA det så gott!

Lissi

Eva L
2010-06-04, 07:43
Jag reste charter till Parga redan i början av 90-talet men med vilket bolag minns jag inte. Rätt mycket turister redan då men vi var där i augusti. Vi åkte över till Lefkas och var där några dagar också. Sen åkte jag tilbaka för fem år sen och då hade det utvecklats en del men var ändå ganska ok eftersom det var i första halvan av juni. Ska bli spännande att höra hur det är nu.

Eva

Yanna
2010-06-04, 08:23
På lördag morgon kl 6.55 ska planet till Preveza lyfta fvb till Parga.

Lissi

Jag önskar dig en underbar greklandsvecka Lissi - bättre sent än aldrig!!!
bye_bye

Yanna - som också åker imorgon!

kari
2010-06-04, 10:46
Ønsker dere en v e l f o r t j e n t og d e i l i g ferie i Parga bye_bye

CarinaN
2010-06-05, 09:54
Hade nyss sms-kontakt med Lissi, de hade precis landat :).

Själva får vi ge oss till tåls i nästan tre veckor till, vi landar i Aten dagen före midsommarafton.

Carina

CarinaN
2010-06-05, 14:04
Direktrapport från Parga per telefon:

Lissi hälsar att de har 25 grader och solsken...
Har nyss avnjutit sin första grekiska måltid med mythos därtill.
Hon njuter av vackra vyer... konstaterar dock att det hänt en del sen hon var där senast (tror hon sa 9 år sen..). Mycket mer tingel tangel....

Carina

Masse
2010-06-10, 21:44
Hej Lisa,

Hoppas att du har det riktigt skönt på din Parga-tur. Du hann ju dra iväg innan vi kom hem från Tinos/Egina så du får min hälsning nu istället, att läsa när du kommer hem.

Jättestort tack för hjälpen med karta, info-häfte och inte minst dina noteringar och tips vad gäller Tinos. De var mycket värdefulla för oss och gjorde att vi hann uppleva mycket mera på våra fyra dagar där, än vad vi skulle gjort annars.

Nikoleta hälsar så gott till dig.

Ha det gott!

:) Mats