handdator

Visa fullständig version : Ny på forumet!


Ullaki
2010-06-03, 13:03
Hej! Det är jag som är Ullaki, Anoulas mamma. Jag vet ännu inte om att min dotter skapat ett konto åt mig här på Kalimera. Jag är nämligen på fest idag och min dotter är hundvakt. Jag undrar vad hon har för sig egentligen.

Jag är inte så bra med det här med teknik. Mina barn har precis lärt mig "poka" på Facebook och jag är inte så bra på att skicka sms.

Jag har rest väldigt mycket i Grekland och min favoritö är Naxos. De senaste 14 åren har jag tyvärr tvingats vara väldigt mycket på Rhodos eftersom min dotter delvis bor där. Hon har lyckats få ihop det med en grek (när det finns så många trevliga svenska pojkar) och det är väl bara att gilla läget antar jag. Han är ganska trevlig, även om han svär väldigt mycket och är dålig på att säga please och thank you och pratar mycket om pengar. Det är typiskt grekiskt säger min dotter. Jaja, vad vet jag.
Det är lite deprimerande med alla fulla skandinaver på Rhodos. En gång hittade min dotter ett rum åt mig på bargatan. Det var en traumatisk upplevelse och jag fick ha öronproppar för att kunna sova. Men som tur är finns det fina platser även på Rhodos och jag tycker om att hyra bil och upptäcka nya platser när jag är där. Jag reser dit på söndag igen tillsammans med min dotter och då ska vi försöka göra en utflykt några dagar till en annan ö. Funderar på Tilos. Är det någon som varit där?

Monica P
2010-06-03, 13:07
Ullaki!!!!Var får Anoula allt ifrån!
Kära, bästa Ullaki, välkommen in i detta trevliga tokgäng med grekfanatiker!

Yanna
2010-06-03, 13:08
Hej och välkommen till Kalimera, Ullaki! bye_bye

En snygg öppning av en ny kalimerian! Har redan fått ett gott skratt av ditt inlägg! Förstår att din humor har ärvts av Anoula! ;)Ang_elx:D

Yanna - Passionär och Kretabo fr.o.m. lördag! :D

Athanasia
2010-06-03, 13:16
Välkommen!:)

Kikh
2010-06-03, 13:25
Välkommen till ett mestadels gott gäng Ullaki!

Bara för att ha det klargjort från start - Jag röker! Hör du till samma obändliga skara antirök-predikanter som din (annars så charmiga) dotter?;)

//Kikh

Hestia
2010-06-03, 13:47
Ha, ha, ha!:D Tack för dagens skratt och välkommen till Kalimera!

Enigma
2010-06-03, 15:10
Välkommen till grekfantaster-gänget!bye_bye

Enigma som snart ska åka till Grekland_B-anana

Ullaki
2010-06-03, 15:35
Tack så mycket allihop. Jag är fortfarande på fest och dricker en massa vin, men tänkte svara ändå.

Kikh: Jag har varit storrökare i många år men slutade tvärt för snart tre år sedan av hälsokäl. Anoula har varit en antirökfascist sedan barnsben. Vet inte vem hon ärvt det av, måste vara hennes opålitlige far. Som nioåring kontaktade hon VISIR (Vi som inte röker) och bjöd hem dem till oss. Hon övertygade då sin far att köpa klistermärken av dem som de klistrade upp över hela huset, inklusive på min plats vid köksbordet. Hon stoppade även in en hel limpa cigaretter i diskmaskinen vid flera tillfällen.
Jag saknar cigaretterna varje dag och är riktigt avundsjuk på alla rökare, men samtidigt lite stolt över att jag lyckats sluta.

Lucky
2010-06-03, 20:58
Hjartligt valkommen till forumet flabb_flab

Ser fram emot dina framtida inlagg
och ja, man ser att applet faller inte langt ifran tradet :D

/Lucky bye_bye

Ullaki
2010-06-03, 21:18
Jaha, nu är jag här. Och nu är det verkligen jag (Ullaki)! Man hinner inte långt utanför huset innan dottern ställer till det.Det här är helt nytt för mig, men jag ska väl lära mig jag oxå.klapp_klap

Yanna, det ska bli spännande att läsa om dina äventyr på Kreta.

Kreta var den första grekiska ön för mig.

Jag håller med om att jag nog borde lägga mindre tid på Röda Korset och bokföring och utnyttja min tid som passionär på ett roligare sätt.

Jag kanske inte kommer att vara så aktiv här på forumet, i alla fall inte i början, men det ska bli roligt att läsa inläggen - precis som jag gör på facebook.:D

Hellen
2010-06-03, 22:52
Jaaaa....den vill vi hora _B-anana
:D:D

Nja, jag vill i alla fall hÖra den, Lucky, har du inget ¨ tecken?

Ullaki och Anoula: Jag tänkte tidigare idag, herregud de skriver ju lika dant flabb_flab
// Helén

Kikh
2010-06-03, 23:01
Ullaki och Anoula: Jag tänkte tidigare idag, herregud de skriver ju lika dant flabb_flab// Helén

Helén, var det inte du som ville ha IQ-poäng i en annan tråd? GLÖM DET!:D
Började du också röka innan hjärnan var fullt utvecklad?;)

Puss på er
//Kikh

Hellen
2010-06-03, 23:04
Helén, var det inte du som ville ha IQ-poäng i en annan tråd? GLÖM DET!:D
Började du också röka innan hjärnan var fullt utvecklad?;)

Puss på er
//Kikh

Det där med mindre IQ räknas inte om man själv erkänner...:D:D
Den reglen hittade jag på, eller kallas det kanske uppfann jag, just nu
// Helén

Yanna
2010-06-03, 23:45
:D:D

Ullaki och Anoula: Jag tänkte tidigare idag, herregud de skriver ju lika dant flabb_flab
// Helén

Tänk om det är 2 Anoula!!?? :eek::confused::D

Yanna

Hellen
2010-06-04, 08:19
Hej! Det är jag som är Ullaki, Anoulas mamma. Jag vet ännu inte om att min dotter skapat ett konto åt mig här på Kalimera.

Läser man inte vad det står så får man skylla sig själv, jag missade "att" :D

Jag saknar cigaretterna varje dag och är riktigt avundsjuk på alla rökare, men samtidigt lite stolt över att jag lyckats sluta.

Den här meningen borde fått mig att ana ugglor...., finns det någon endaste människa som lyckats sluta röka, som är avundsjuk på rökare? Jag tror inte det;):D

:D:D
Ullaki och Anoula: Jag tänkte tidigare idag, herregud de skriver ju lika dant flabb_flab

Hade då besparat mig detta "käcka" uttalande Ang_elx

Helén, var det inte du som ville ha IQ-poäng i en annan tråd? GLÖM DET!:D
Började du också röka innan hjärnan var fullt utvecklad?;)


Och hade därmed sluppit bli idiotförklarad __D:Dflabb_flab

Tänk om det är 2 Anoula!!?? :eek::confused::D

Yanna

Schitzofreni verkar vara jobbigt :D

Ha en underbar fredag alla glada männsikor!
// Helén

Kikh
2010-06-04, 08:41
...Och hade därmed sluppit bli idiotförklarad __D:Dflabb_flab
Schitzofreni verkar vara jobbigt :D Ha en underbar fredag alla glada männsikor! // Helén

Jag tror jag älskar dig Hellen! :D Ha en underbar helg du medbye_bye

//Kikh

Yanna
2010-06-04, 09:19
Läser man inte vad det står så får man skylla sig själv, jag missade "att" :D // Helén

Jag missade också "att" och jag skyller inte på någon annan! ;)Ang_elx


Schitzofreni verkar vara jobbigt :D

// Helén

Nej då, Hellen, det är inte så jobbigt, det blir en vanesak! flabb_flabAng_elx

Yanna - som bara har en sak i huvet nu...IMORGON!!!:p

monica
2010-06-04, 09:25
Love you too!!!:D

//Kikh

P.s. Om mors grekiska inte förbättrats de sista åren - håll henne borta från servitörer!flabb_flabflabb_flabflabb_flab Ah re pusti...D.s

Men kikh då, kan du så fula ord ;)

Jag själv svär aldrig, går aldrig över gatan när det är rött, lagar godaste maten i Ellada, städar finast av alla, är alltid snäll och gullig mm mm mm

Men det är jag det ;)

Monica

Kikh
2010-06-04, 09:27
Men kikh då, kan du så fula ord ;) Monica

:o:o:o Jaa, jag nyttjar ju lokaltrafiken...:D

//Kikh

monica
2010-06-04, 09:30
:o:o:o Jaa, jag nyttjar ju lokaltrafiken...:D

//Kikh

Och jag har lärt mig mina genom att sitta på passagerstolen brevid karln:rolleyes:

Monica

Peter
2010-06-06, 01:12
Tror inte trädet står så långt från där äpplet fallit... Hoppas jag i alla fall. Och uttalas det inte Pufti? Det har jag lärt mig på Tinos! Och därifrån är det bara ett stenkast till Myconos.... Ang_elx

Kikh
2010-06-06, 06:04
Tror inte trädet står så långt från där äpplet fallit... Hoppas jag i alla fall. Och uttalas det inte Pufti? Det har jag lärt mig på Tinos! Och därifrån är det bara ett stenkast till Myconos.... Ang_elx

Det är möjligt att det rör sig om dialekter Peter, vi är kända för att prata konstigt här i Chania:D

//Kikh

Nektaria
2010-06-06, 11:58
Hej Ullaki och välkommen!

Jag ser fram emot en härlig läsning framöver - den här öppningen bådar verkligen gott!

flabb_flabflabb_flabflabb_flab

Lena