handdator

Visa fullständig version : Valtos Beach


baralur
2010-06-02, 21:24
Vi ska till Parga i slutet av augusti och har tänkt bo på hotellet Valtos Beach. Men jag är lite fundersam eftersom det verkar ligga lite långt bort från Pargas centrum. Hur är det med mataffär och bageri nära hotellet, finns det? Och om man vill åka med batbåtarna till en annan strand, kan man åka från Valtos då eller måste man först ta sig till hamnen i centrum för att åka till Lichnos eller Sarakiniko?

Lissi
2010-06-02, 22:21
Jag bodde där 2001 och det var JÄTTEMYSIGT! Det är ju en liten bit bortom Valtosstranden men bröd kunde man köpa en bit ifrån i en affär varje morgon ganska nära och vi stortrivdes. 1999 bodde vi mitt i Parga vid gränden upp till borgen och där trivdes vi inte alls lika bra. Det tog väl ca 15-20 min att komma upp till byn om man gick efter stranden och det var en vacker promenad på kvällarna. Jag kan tänka mig att där är mycket mera byggt nu.
Ni kommer absolut att trivas, då rum och balkonger var stora vill jag minnas..
Ägarparet höll oss med färska grönsaker hela veckan då de hade egna odlingar.

I år ska vi bo på andra sidan av Parga så det blir en ny upplevelse.

Lissi - som åker på lördag:D

baralur
2010-06-04, 13:18
Det låter jättebra. :) Vet du hur det är med mataffär och badbåtar?

Maria26
2010-07-02, 12:49
Vill bara säga att Valtos blev min favoritstrand i Parga när jag var där, så det är nog inte helt fel att bo där :) Och det är ju ändå nära till "centrum", man går bara upp mot det gamla fortet och sen är man i byn.
Jag besökte även Lichnos stranden, dit går det badbåtar tror jag. Sen åkte vi en dagsutflykt med båt till Paxos och Antipaxos (väldigt blått och klart vatten på dessa öar!) Sådana turer kunde man boka vid båtar som ligger i Pargas hamn om kvällarna.

Ni kommer säkert gilla Parga, själv drar jag till Samos i augusti :)