Visa fullständig version : VM fotboll
Nu är det lite mer än en vecka kvar till start, och Grekland är med, iallafall i gruppspelsomgångarna.
De senaste VM- och EMslutspelen har vi hängt på olika serveringar(Naxos, Anti-Paros) med allt från liten TV i baren till storbild på ett torg.
Hoppas nu Grekerna tar sig samman och lyckas lika bra som i EM för några år sedan.
Vi åker ner efter midsommar och hoppas att njuta några kvällar på Paradiso i Agia Ana, Naxos, med trevliga matcher.
Fler som tänker så??
// Lasseklapp_klap
Nästa lördag den 12 juni kl. 13.30 (kl.14.30 för er som är i Grekland) spelar Grekland sin första match i VM då man möter Korea.
Torsdagen den 17 juni kl. 16.00 (kl. 17 i Grekland) möter Grekland Lars Lagerbäcks Nigeria och Tisdagen den 22 juni kl. 20.30 (kl. 21.30 i Grekland) möter Grekland en av guldfavoriterna, nämligen Argentina med Messi & Co.
I Sveriges frånvaro får vi nöja oss med detta !
/Homeros
En fråga till er som är nere i Grekland. Märks det att Fotbolls-VM startar idag ? Hemma i Sverige är det heldött, och det känns väldigt trist att vi inte är med denna gång :(.
Imorgon kl. 13.30 spelar Grekland sin första match i VM.
(Kl. 14.30 lokal tid i Grekland). Grekland-Sydkorea. -Ni kanske då kan ta en sen lunch på någon mysig strandtaverna och äta något gott, höra vågskvalpet bakom er i sommarhettan och känna av VM-pulsen med en spännande match. -Jag är inte avundsjuk..........................
-NOT :(:D.
På torsdag 17/6 möter Grekland Nigeria och Tisdag 22/6 Argentina.
/Homeros som får följa VM hemma i TV-soffan
Nu är det lite mer än en vecka kvar till start, och Grekland är med, iallafall i gruppspelsomgångarna.
De senaste VM- och EMslutspelen har vi hängt på olika serveringar(Naxos, Anti-Paros) med allt från liten TV i baren till storbild på ett torg.
Hoppas nu Grekerna tar sig samman och lyckas lika bra som i EM för några år sedan.
Vi åker ner efter midsommar och hoppas att njuta några kvällar på Paradiso i Agia Ana, Naxos, med trevliga matcher.
Fler som tänker så??
// Lasseklapp_klap
Absolut :)...
Vi åker ner till Skiathos lagom till kvartsfinalerna. Hoppas verkligen att Grekland lyckas avancera via gruppspelet. Det blir nog en extra bra stämning då flabb_flab... Men hursomhelst så får vi ju säkerligen avnjuta några fina matcher under finalspelen.
//C@nny
Jag hejar på Paraguay och Grekland och gillar VM-låten "Waka Waka" med magdansande Shakira från Colombia!
Skulle grekerna vinna mot sydkorea så blir det väl karnevalstämning igen:D
Jag fick uppleva den i Grekland när de blev europamästare 2004. Vilken fest det blev.
Imorgon landar jag på Santorini, ett par timmar innan Grekland spelar sin första match i mästerskapet. Är väl risk att jag får stå upp och se den matchen på någon storbildsskärmAng_elx Men det går väl ann. Jag tar med min laptop så jag kan skriva ett inlägg och försöka åretge stämningen på plats efter matchen.
Heja Greklandklapp_klap
Yeasou_B-anana
Ahhh, första vinsten i hamn :cool: Kryss på Uru-FRA till 3,20 ggr fläsket. Ser ut att arta sig bra.
/Wolfen
Kalimera
2010-06-12, 16:52
Neeeej 1-0snyft_drop 7"Jag kan lova att minerna på grekerna här i Batsi inte är uppåt. :)
Neeeej 1-0snyft_drop 7"
Hmm, något avundsjuk på er som får vara på plats. Nästa match 17 juni kl. 16.00 mot Nigeria så blir blir det_B-anana tro mig!
//Berra
Trist för grekerna. Spelade med hjärtat, men vågade bara tro på oavgjort. Det sprack alltså :mad:
Fick i alla fall in Argentina. Nigerianerna spelade "svenskt", dvs de gjorde inga mål, men så har de ju Lagerbäck som boss oxå :rolleyes:
/Netwolf
Nigerianerna spelade "svenskt", dvs de gjorde inga mål, men så har de ju Lagerbäck som boss oxå :rolleyes:
/Netwolf
Ha ha ha flabb_flabflabb_flabflabb_flab
Snart är det England-USA, Kan bli flipp eller flopp för Capellos mannar !
para poli
2010-06-12, 20:35
Trist för grekerna. Spelade med hjärtat, men vågade bara tro på oavgjort. Det sprack alltså :mad:
Fick i alla fall in Argentina. Nigerianerna spelade "svenskt", dvs de gjorde inga mål, men så har de ju Lagerbäck som boss oxå :rolleyes:
/Netwolf
:D Såg väldigt Lagerbäckskt ut... Så Nigerianerna ska ha en eloge för att dom lyssnar på sin tränare!
Argentina så ruskiga ut i djupled i anfallet, livsfarliga, men var har dom gömt undan min favorit, Kun Agüero (striker i Atletico Madrid och Maradonas svärson<!!>)
För övrigt Hala España!!!
Ha ha ha flabb_flabflabb_flabflabb_flab
Snart är det England-USA, Kan bli flipp eller flopp för Capellos mannar !
Såååå onödigt............ Man tycker ju riktigt synd om Robert Green... som kommer att få sanslöst mycket kritik för jättetavlan som gjorde att England inte vann matchen....
//C@nny
Åker ner till Spanien på torsdag och hoppas verkligen att det går bra för dom! Då kan det verkligen bli en FIESTA:D:D:D! Blir där 2 veckor så går det bara bra så kan det bli flera glada kvällarflabb_flab!
F.ö. tror jag att Argentina blir farliga!
//Kerstin
Inga glada miner här på Santorini heller. In konstigt heller för den delen, det blir ju inga mål gjorda när bollen bara spelas i sidled och hemåt. Green fiblade ju till det för sitt lag, ojojoj.
Solen skiner i alla fall över Grekland:D
Yeasou_B-anana
Johanson
2010-06-28, 21:42
Hur kunde alla utan domaren se att Steven Gerrards boll var inne i mål, även dom båda förbundskaptenrena såg det som stod sämre placerade än domarna?:confused:
Om det blivit 2-2 där så tror jag att spelet och resultatet blivit lite annorlunda, därmed inte sagt att Tyskland inte vunnit och att dom inte förtjänade segern
/Johanson
Jag ar iallafall mycket glad _B-ananaatt Holland gatt vidare i turneringen.
Okey Brassarna blir inte latta att vinna over...men for just nu firas det for fullt i hus och stuga klapp_klap
HUP HOLLAND HUP HOLLAND
/Lucky hup = heja
Johanson
2010-06-29, 16:27
Jag ar iallafall mycket glad _B-ananaatt Holland gatt vidare i turneringen.
Okey Brassarna blir inte latta att vinna over...men for just nu firas det for fullt i hus och stuga klapp_klap
HUP HOLLAND HUP HOLLAND
/Lucky hup = heja
Jag tror faktiskt att Holland har rätt stor chans mot Brasilien nu när dom har Arjen Robben tillbaka från skada
Jag är så GLAD! Paraguay går vidare - och Spanien!
Bara inte Tyskland... man FÅR bara inte heta Schweinsteiger!!!!
Jag tror att detta blir Sydamerikas VM.
4 lag kvar från denna kontinent, och de är alla i varsinn kvartsfinal.
Uruguay-Ghana, Brasilien-Holland, Argentina-Tyskland och Paraguay-Spanien.
-Kan bli så att det enbart är Sydamerikanska lag med i semifinalerna ;).
-Men till EM i Polen/Ukraina 2012 är Sverige med igen, heja heja _B-ananaklapp_klap.
/Homeros
Johanson
2010-07-03, 18:07
Heja Tyskland_B-anana
Men herregud Malina, hur korkad får man bli.. Varför får man nu inte heta Schweinsteiger???
Maria/Micke
2010-07-03, 22:59
TYSKLAND!!!!_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana
Matchen mellan Spanien - Paraguay blev först spännande efter den hektiska stunden med tre straffar:rolleyes:. Enda undantaget är att jag tyckte David Villa ramlade lite för enkelt...
Jag tror och hoppas på att Tyskland vinner över Spanien...
Heja Tyskland!!!!!! Miroslav Klose är bara så bra just nu!!! Äntligen får han den kred han förtjänarklapp_klapklapp_klap
Heja ESPANA!!!!!!
//Kerstin_B-ananaklapp_klap_B-ananaklapp_klap_B-ananaklapp_klap
Heja Tyskland_B-anana
Men herregud Malina, hur korkad får man bli.. Varför får man nu inte heta Schweinsteiger???
Därför att det är ett förskräckligt fult - och lite roligt namn...Och FÅR HETA,visst får man det! Man får heta en massa fånigheter som Brikenbjär och Fränkehane och Bjellerud också!
Jag hoppas att finalen blir mellan Uruguay/Spanien och Tyskland och att Uruguay/Spanien vinner!!!
Jag hoppas att finalen blir mellan Uruguay/Spanien och Tyskland och att Uruguay/Spanien vinner!!!
Nu fattar jag inget!
:confused::confused::confused::confused:
Vem hoppas du vinner?
Tobbe
Alltså att Uruguay eller Spanien går vidare och att nåt av dessa lag får slutspela mot Tyskland och att isåfall INTE TYSKLAND VINNER!
BRAVO Malinaklapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klap!
//Kerstin
Alltså att Uruguay eller Spanien går vidare och att nåt av dessa lag får slutspela mot Tyskland och att isåfall INTE TYSKLAND VINNER!
Men det är ju klart de ska!!! De är sugna på revansch efter förlusten i finalen mot Spanien i em 2008...:p
HEJA TYSKLAND!!!!!klapp_klap
Gracias!
De nada!
/Kerstin
Drömscenariot för mig är Holland -Tyskland i final.....Då hoppas jag Holland vinner..men tror egentligen att Tyskland vinner....
Lissi
HOLLAND HOLLAND _B-anana_B-anana o vad vi ar glada klapp_klapklapp_klap
Matchen igår gick väl som alla gissat! Tyckte dock att Holland hade lite fula knep för sig emellanåt, det var ju så Uruguays andra mål blev till;)
Ole ole ole eviva Espania_B-ananaklapp_klap_B-ananaklapp_klap_B-ananaklapp_klap!
Nu är guldet nära!!!!flabb_flabflabb_flabflabb_flab
//Kerstin
Ole ole ole eviva Espania_B-ananaklapp_klap_B-ananaklapp_klap_B-ananaklapp_klap!
//Kerstin
Si mucher!!!!!!
Instämmer helt, säger jag vars hjärta med 1/3 vardera tillhör Sverige, Spanien och Grekland.
:) Mats
Måste erkänna att Spanien spelade bra! De förtjänar att spela i final... Håller dock på Spanien på söndagen:D
Ole,Ole HURRAAAAAAAAAAAA!!!!!!
para poli
2010-07-08, 12:18
¡Que Viva España! Lololo lolololo..
Enhorabuena todos compañeros españoles y que tengan suerte en el final.
¡OLÉ! klapp_klap
para poli
2010-07-08, 12:22
Bara inte Tyskland... man FÅR bara inte heta Schweinsteiger!!!! :eek:
Jag kan nog tycka att det är ett av fotbollsvärldens coolaste namn!
Nu gäller det bara en sak:
VIVA ESPANA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Håll alla tummar och tår för att Spanien ska vinna.
Gör de det så blir det FIESTA!
:)Mats
karinafp
2010-07-11, 20:13
Håll alla tummar och tår för att Spanien ska vinna.
Lugn, bara lugn. Om bläckfisken Paul har sagt att de ska vinna, så gör de det. :cool:
Karin
som håller på Paul Ang_elx
Lugn, bara lugn. Om bläckfisken Paul har sagt att de ska vinna, så gör de det. :cool:
Karin
som håller på Paul Ang_elx
Jag litar helt och hållet på Paul!
Mycket fotboll idag! Vi har just kommit hem från Fredriksskans i Kalmar där vi sett Kalmar FF slå Gävle IF i kvartsfinal i Svenska Cupen. Förlängning blev det efter 1-1 i full tid. Kalmar vann till slut med 3-1klapp_klapklapp_klap
3-1 blir det ikväll också!
Lissi
Si, Si, Si, VIVA ESPANA_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana!
Såååå Skööööönt!!!!!
//Kerstin
Viva España - campeón mundial!!! klapp_klapklapp_klap
Man skulle varit i Barcelona den 11:e...
/kimmen
para poli
2010-07-23, 13:34
Vi har just kommit hem från Fredriksskans i Kalmar där vi sett Kalmar FF slå Gävle IF i kvartsfinal i Svenska Cupen.
Ähumm, Gefle IF om jag får be!:D
Man skulle varit i Barcelona den 11:e...
Har en dotter på plats i Palma, hon ringde kl 12 den aktuella natten, jag lovar dej jag hörde inte vad hon sa, och viceversa :)
Dagen efter var det ingen som hörde vad hon sa :D!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.