handdator

Visa fullständig version : Packat & klart 30 november 20.00 SVT1


Susie
2005-11-08, 09:37
Veckans gästreporter är Peter Jihde som avslöjar sitt förflutna som reseledare. Han återvänder till "sin" ö, grekiska Skopelos, för att visa smultronställen och återuppliva gamla minnen.

Hilsen Susie

Masouraki
2005-11-08, 11:10
Veckans gästreporter är Peter Jihde som avslöjar sitt förflutna som reseledare. Han återvänder till "sin" ö, grekiska Skopelos, för att visa smultronställen och återuppliva gamla minnen.

Hilsen Susie
Tack för att du informerade oss.Va härligt:D Äntligen får man se en av favvo öarna på tv och lite snack om d_B-anana _B-anana

Mass som längtar till sommaren och Skiathos/Skopelos:)

CarinaN
2005-11-08, 11:17
Härligt! Skopelos är en av mina favoritöar ocksåklapp_klap

MonicaC
2005-11-08, 11:32
Han var med på samma plan som oss hem i somras den 5/9 till landvetter. Han såg nöjd ut......_B-anana

Lissi
2005-11-08, 15:52
Vem skulle inte vara nöjd om man t o m fick betalt för att åka till Skopelos!:D :D

Dit åker man ju så gärna ändå! Det ska bli kul att se det programmet!

CarinaN
2005-11-08, 18:05
Han var med på samma plan som oss hem i somras den 5/9 till landvetter. Han såg nöjd ut......_B-anana


I somras när vi åkte till Aten från Kastrup var Mette-Marit och kronprins Haakon av Norge på samma plan som vi! (Inte för att det har med det här inlägget att göra, men på tal om kändisar på flygplan så var jag bara tvungen att berätta om denna stora händelse:D )

xristina
2005-11-08, 18:11
Tøft! Jeg har forstått at både Mette Marit og Haakon har stort sans for Hellas. Fornuftig kongehus med andre ord! :D

zakka
2005-11-21, 22:49
Tack snälla för tipset om Packat och klart! Brukar annars alltid missa sådana viktiga program Möjligtvis hinna med sista minuten på en eventuell repris. Ska programmera mobilen så att den säkert påminner mig att bänka mig framför TV:n i tid. Ha det gott i höstrusket!

Kalimera
2005-11-25, 12:51
Lite av innehållet, saxat från www.svt.se (http://www.svt.se):

Han är den prisade profilen på SVT-sporten. Säker, påläst och orädd lotsar han oss tittare mellan idrottshändelserna här hemma och i världen. Men Peter Jihde har ett dolt förflutet. Det inte många vet är att han en gång också lotsat turister, i egenskap av reseledare på Skopelos i den grekiska övärlden. En tillgång förstås, när han nu reser till "sin" semesterö för Packat & Klarts räkning.

Peter visar smultronställena och ger oss en lektion i hur man inte fiskar bläckfisk. Man ska tex aldrig vara för nära sin fångst, något som Jihde glömt och som genast får dramatiska konsekvenser.

Det blir förstås också en del sport. På Skopelos möter Peter en av öns profiler, som är svensk: Micke Rönnberg, tidigare fotbollsspelare i Hammarby, MFF, landslaget och med grekiska proffsmeriter. Peter själv avslutar besöket med att försöka försvara sin gamla mästartitel i tennis. I 13 år har han varit obesegrad här på Skopelos. Ska det bli ett 14:e?

Elisabet
2005-11-25, 13:17
Det låter ju inte helt fel, även för en icke-teve-tittare.
Kanske måste skaffa en teve innan den 30:de då... ;)

Rasmus
2005-11-25, 13:31
Det låter ju inte helt fel, även för en icke-teve-tittare.
Kanske måste skaffa en teve innan den 30:de då... ;)



Nej då, inte behöver du fixa en TV bara för detta, Elisabet!
Du kan sannolikt se programmet i efterhand på din dator.
www.svt.se (http://www.svt.se) Fakta & Fritid, Packat & Klart.
R :D

epiros
2005-11-25, 13:59
Nej då, inte behöver du fixa en TV bara för detta, Elisabet!
Du kan sannolikt se programmet i efterhand på din dator.
www.svt.se (http://www.svt.se/) Fakta & Fritid, Packat & Klart.
R :D


Då slipper ru ju pröjsa TV-licens oxå :D :cool:

bye_bye Tommy

Chris
2005-11-27, 19:17
Nej då, inte behöver du fixa en TV bara för detta, Elisabet!
Du kan sannolikt se programmet i efterhand på din dator.
www.svt.se (http://www.svt.se/) Fakta & Fritid, Packat & Klart.
R :D

Tack för båda tipsen! Dels om programmet dels om att jag kan se det via sajten.
Gav i förra veckan bort min tv till en granne, väntar på leverans av en ny .... Bara de nu lägger ut programmet.

Chris
bye_bye

Lissi
2005-11-30, 21:08
Jag såg Packat och klart nu i kväll....och jag var faktiskt lite besviken! :( Jag som varit på ön för 8 år sen hade nog trott att man skulle få se mer av miljöerna från ön! Jag tycker att Peter Jihde missade många pärlor!. Hade jag inte varit där förut och vet hur underbar ön är så hade jag inte "fastnat" efter detta reportage... Nu kanske jag får mycket mothugg, men detta är min spontana reaktion.

MEN nota bene....Reportaget i sig var bra och ledigt,det visade bara inte Skopelos så som jag trott det skulle!

Lissi- som kanske är gnällig nu....

Mikke
2005-11-30, 21:10
..gnäll du, Lissi...de gör inge....ja e gnelli ja me iblann....:D
Mikke

xristina
2005-11-30, 21:19
Jeg har akkurat sett innslaget via www.svt.se (http://www.svt.se), og jeg er enig med deg, Lissi. Dette var ikke spesielt spennende. Jeg har aldri vært på Skopelos, men har hørt veldig mye bra om øya fra venner. Men denne reportasjen gjorde ikke at jeg ble fristet til å reise heller... :( Litt for mye fokus på reporteren og hans nye fag; sport - og lite fokus på øya. Fikk vite at du kunne bade naken, se mange kirker og spise ostepai - men det vet vi vel egentlig fra før? :rolleyes:

YsterSyster
2005-11-30, 21:44
Det var väl kanske inte det bästa inslaget vad gäller att visa upp ett resmål. Men nog kittlade det min greklandsnerv i alla fall _B-anana !

Måste vara rekord att få abstinens så snabbt efter höstens resa - kom ju hem alldeles nyss känns det som. Rättare sagt 2 månader och 6 dagar sedan. Visserligen är det säkert varmare här bredvid min braskamin än vad det är i Grekland just nu men ojjjjjjjj vad jag längtar. snyft_drop

Goliat
2005-11-30, 22:20
Jag fick en tår i ögat av greklands-längtan! snyft_drop Jag har dock inte varit på Skopelos någon gång, men skulle nog inte gå så mycket på programmet utan utforska ön på egen hand. :)

På det hela taget så fick jag upp ögonen för Skopelos och fick en glimt av miljön där. Om jag skulle få för mig att öluffa, sä är det inte helt omöjligt att att jag skulle åka dit.

Och sedan fick jag ju ett smakprov på hur det kan ha sett ut när Inkfish fiskade bläckfisk :D

Göran

rvh
2005-11-30, 22:40
Jag hade bestämt mig för att inte åka till Grekland nästa år så fyyy vad elakt att frestas så... :D

/Robban i Malmö

http://flying.to/athens

Lissi
2005-11-30, 22:42
Och sedan fick jag ju ett smakprov på hur det kan ha sett ut när Inkfish fiskade bläckfisk :D

Göran
DET tänkte jag inte på! Det var ju en poäng:D


Lissi- som också badat naken på Skopelos!;)

Goliat
2005-11-30, 22:54
Fast bläckfisken Inkfish fiskade var större och sprutet desto värre.

Göran

inkfish
2005-11-30, 22:55
Och sedan fick jag ju ett smakprov på hur det kan ha sett ut när Inkfish fiskade bläckfisk :D


Tvivlar på att så många kan göra om min bravad därAng_elx

Men det låter spännande! Har programmet inspelat och ska titta vid tillfälle.

inkfish
2005-11-30, 22:57
Fast bläckfisken Inkfish fiskade var större och sprutet desto värre.

Göran

Nä, sprutet var inte det värsta, det var blåmärkena efter sugkopparna. Fast nu ska vi nog inte kapa den här tråden:rolleyes:

Inge
2005-12-01, 08:42
Nä, sprutet var inte det värsta, det var blåmärkena efter sugkopparna. Fast nu ska vi nog inte kapa den här tråden:rolleyes:
Den historien må du dele med alle oss andre Inkfish....please....

Kalimera
2005-12-01, 08:50
Jag satt spänd som en fiolsträng innan programmet började och hoppades på ett kanonreportage så att ALLA skulle fatta hur fantastisk Skopelos är. Så blev det inte, men för mig som varit där gjorde det inte så mycket, min längtan tillbaka blev bara större. ;)

PO
2005-12-01, 08:56
Men det lilla som visades av själva ön verkade ju helt perfekt, staden, stränderna osv. Synd bara att de brände tid på tennismatch mm.


//PO

Kalimera
2005-12-01, 08:58
Men det lilla som visades av själva ön verkade ju helt perfekt, staden, stränderna osv. Synd bara att de brände tid på tennismatch mm.//POJo, det var trist. Har man bara tio minuter på sig finns det ju annat att lägga tiden på än en tennismatch. :mad:

Elisabet
2005-12-01, 09:12
Jag hann skaffa teve ;) men glömde som vanligt att slå på den...
Men idag ska jag helt utan förväntningar kolla på reportaget på webben, så kanske jag rent av tycker det är bra :)

Elisabet
2005-12-01, 10:18
Jag hann skaffa teve ;) men glömde som vanligt att slå på den...
Men idag ska jag helt utan förväntningar kolla på reportaget på webben, så kanske jag rent av tycker det är bra :)Det är tydligen så här man ska se teve - först läsa vad som sägs på kalimera och sedan förväntanslöst se programmet ;) Jag tyckte nämligen att innehållet var riktigt bra! En lagom presentation av ön och dess natur, historia, sevärdheter och kvällsliv och en mix av turist-touch och grekiskt vardagsliv.
De 26 sekunderna tennis i slutet (av inslagets 10 min 45 sek) störde då inte mig, och det var ju uppenbarligen en kul grej för några av öns befolkning, så varför inte. Och som han sa, utsikten från tennisbanan var det inget fel på :)

Vad som möjligen saknades var en känsla av engagemang från Jihdes sida.
Fast kanske berodde det helt enkelt på att jag såg det i WMP...

lenapg
2005-12-01, 11:34
I somras när vi åkte till Aten från Kastrup var Mette-Marit och kronprins Haakon av Norge på samma plan som vi! (Inte för att det har med det här inlägget att göra, men på tal om kändisar på flygplan så var jag bara tvungen att berätta om denna stora händelse:D )
Hej! Då flög vi med samma plan! Nog blev man lite paff när de önskade "Ers Konglige Högheter" ombord!
LenaPG

inkfish
2005-12-01, 11:40
Det är tydligen så här man ska se teve - först läsa vad som sägs på kalimera och sedan förväntanslöst se programmet ..

Så gjorde jag också - och jag tyckte också att det var helt okej! Man fick glimtar av både stränder, hav, berg och by och det märktes att Jihde kunde sin ö.

Att man fick se en tenniscourt med havsutsikt var bara kul. Sen fattade jag först inte varför de skulle damma liv i en gammal relik till fotbollsspelare, men det han sa kände man igen och kunde småle åt.

Helt godkänt är mitt betyg.

Inge: en annan gång;)

inkfish
2005-12-01, 11:44
Glömde en grej: bandet på bouzoukiklubben spelade To Vouno. Bara en sån sak_B-anana

inkfish
2005-12-01, 12:03
Förresten, goliat: De fiskade kalamari och det har jag aldrig gjort!

Hasse
2005-12-01, 13:24
Det är tydligen så här man ska se teve - först läsa vad som sägs på kalimera och sedan förväntanslöst se programmet ;) Jag tyckte nämligen att innehållet var riktigt bra! En lagom presentation av ön och dess natur, historia, sevärdheter och kvällsliv och en mix av turist-touch och grekiskt vardagsliv.
De 26 sekunderna tennis i slutet (av inslagets 10 min 45 sek) störde då inte mig, och det var ju uppenbarligen en kul grej för några av öns befolkning, så varför inte. Och som han sa, utsikten från tennisbanan var det inget fel på :)





Tänk vad trevligt med någon som tycker exakt som jag !

(Jag har förresten aldrig tyckt att något reportage från Grekland i ett reseprogram har varit dåligt).



Hasse flabb_flab :cool:

stenake
2005-12-09, 15:07
NU har jag äntligen sett inslaget (på webben) och eftersom jag aldrig har några högt ställda förväntningar på varken Packat&Klart eller När&Fjärran så tyckte jag faktiskt att det här reportaget ändå var klart godkänt.
Nu är det ju 9 år sen vi var där, men man fick ändå en lite igenkännandekänsla. Skopelos är definitivt en ö värd ett besök
Sten-Åke