handdator

Visa fullständig version : Iliovasilema- Donoussa


Hellen
2010-06-01, 15:45
Någon som bott på Iliovasilema som har annons här på Kalimera, är det bra?
// Helén

ofelia
2010-06-01, 17:14
Det finns en tråd som heter "boende Donoussa" där samma fråga ställs. Jag håller med Jannes svar. Har gått förbi och det ser trevligt ut, men i närheten ligger Prassinos Studios och det stället rekommenderar jag. Det är förmodligen inte någon större skillnad mellan dessa boende och de ligger grannar.

/Ofelia (som inte lyckades svara på din fråga )

Hellen
2010-06-01, 18:06
Det finns en tråd som heter "boende Donoussa" där samma fråga ställs.

Oj- ouppmärksamt av mig, sätter den på nybörjarkontot Ang_elx:D
// Helén

Edit; Tack Ofelia för hänvisningen

ofelia
2010-06-01, 19:40
Oj- ouppmärksamt av mig, sätter den på nybörjarkontot Ang_elx:D
// Helén

Edit; Tack Ofelia för hänvisningen


Jag menade verkligen inte att vara dryg:o! Ville bara tipsa om vad Janne sagt i ämnet.

Lycka till bye_bye

Hellen
2010-06-01, 19:42
Jag menade verkligen inte att vara dryg:o! Ville bara tipsa om vad Janne sagt i ämnet.

Lycka till bye_bye

Jag tolkade det absolut inte som att du var dryg på något sätt, hoppas inte att du upplevde mitt tack som så heller. Jag är också en vänlig själ :p:D

// Helén bye_bye

Soffie73
2010-06-01, 19:56
Vi bodde där förra sommaren. Rummen är inte stora men vi kände inte att det var något problem eftersom vi bara sov där :). Ägaren var jättetrevlig och han hade även restaurangen som låg bredvid och biljettförsäljningen. Vackrare utsikt än från altanen är svårt att hitta! Det är absolut inga lyxrum, men är man ute efter det åker man nog inte till Donoussa... Hoppas att ni får en härlig resa!

Svein B.
2010-06-02, 12:31
Jeg bodde også der i fjor sommer, i juli. Standarden er veldig enkel, du har det du trenger, ikke noe mer. Jeg opplevde også betjeningen som veldig hyggelig. Det er godt drikkevann tilgjengelig fra en kran like utenfor porten, så det er ikke nødvendig å bruke penger på flaskevann. Det er kort vei til bystranda. Det er også kort vei til sentrum, men du må gå langs stranda hvis du ikke vil gå en lang omvei. Hotellets restaurant er utsøkt og med fin utsikt framme på kanten mot havet.

Du bør absolutt bestille på forhånd hvis du vil bo der. Da jeg var der hadde de kun ett rom ledig og bare for én natt, så jeg måtte reise av gårde igjen tidligere enn jeg hadde tenkt. En familie som bodde ved siden av meg, måtte også ut og tok sikte på å tilbringe en natt på stranda fordi det var fullt overalt.

Hellen
2010-06-02, 22:32
Det står ingenting om AC i boendebeskrivningen, kan betyda två saker, antingen saknas det eller så är det självklart att det finns, vilket är fallet här?

// Helén- som har mina onda aningar om vad det betyder :confused::D

Svein B.
2010-06-03, 11:37
Det fins ikke.

Ingrid Ny
2010-06-05, 21:28
HEJ
Vi ska också bo här o när jag mejlade och frågade så fick jag svaret att det var helt onödigt - det går att ha dörren öppen och då fläktar det! Vi föll för det direkt så då bokade vi där.
Det är ju faktiskt först de sista åren vi har haft luftkonditionering och det är ju egentligen en ganska dyr lyx! (om man ser till energiåtgång!)

Ser fram mot första besöket på ön!
//Ingrid

Hellen
2010-06-05, 21:49
Precis- we have fresh air svarade han mig, men sova med öppet fönster och bli myggmat?! :eek::D Nej tack
// Helén

green
2011-03-26, 10:12
Kommer ni ihåg vad ni betalade på Iliovasilema?

Ingrid Ny
2011-03-26, 20:17
Hej
Vi hade kommit överens om 35 E, men när vi skulle betala så ville ägaren ha mer! Det var första veckan i juli och vi betalade inte mer än vi hade kommit överens om. Rummet hade ingen högre standard, men bra uteplats och god mat på restaurangen.
//Ingrid

våga
2011-04-01, 19:44
Det är ju självklart så att det pris man har kommit överens om ska gälla! De bra uthyrarna begär aldrig mer pengar än vad man har sagt, tvärtom har jag många gånger fått rabatt när jag har betalat efter att ha stannat mer än ett par dagar.
Våga

Ingrid Ny
2011-04-01, 22:14
Just precis - ofta lite rabatt eller något annat extra. Men så var inte fallet här. Vi upplevde ägaren som lite nonchalant o inte så serviceminded som man brukar vara van vid. Och det blev ju inte bättre av att han då ville höja priset. Vi bad om att få en extra städning efter en natt pga att jag hade varit väldigt sjösjuk när jag kom och det inte var så fräscht på toan -men se det gick inte! Så vi tillhör inte den positiva skaran gällande detta boende.

//Ingrid

Hellen
2011-04-02, 21:41
Kommer ni ihåg vad ni betalade på Iliovasilema?

Vi betalade 35€ för ett rum med plats för två, jag tror vi stannade tre nätter, hade vi stannat längre på Donoussa så hade nog klockorna stannat...
// Helén