handdator

Visa fullständig version : Flytta till Kreta - etapp 1


Yanna
2010-05-27, 22:37
Nu är det snart dax! Jag har jag sålt, skänkt, packat, klistrat kartonger som ska skickas och städat klart. :p
Sitter sista kvällen i min nästintill tomma lägenhet och imorgon är det dax för etapp 1 av flytten till Kreta som blir till min dotter. Jag ska bo hos henne de 7 dagar som är kvar till etapp 2 av flytten till Kreta, dvs när planet lyfter med mig till Kreta. :D
På lördag blir det UT-flyttningsfest och alla mina 3 barn och 8 barnbarn är med och även ett par goa vänner jag fått i Gävle. :)
Det är vansinnigt spännande och jag längtar till mitt nya liv på Kreta! _B-anana

Yanna - passionär! ;)

kirtor
2010-05-27, 23:36
Så spennende! Gleder meg til fortsettelsen.

Monica P
2010-05-28, 07:35
Det blir fint, ska du se. Skulle ha varit kul att vara med på din fest. Jag får väl bestämma mig nån gång och åka till Kreta, det har jag sagt i åtta år nu, har släkt och vänner där. Vi kanske ses!

Yanna
2010-05-28, 13:10
Javisst blir det fint, Monica! Skulle vara kul om du kom till Kreta...och vem vet...jag ska ju öluffa, förhoppningsvis en gång om året åtminstone, kanske jag en dag styr kosan till Kalymnos! :)

Ja Kirtor det är otroligt spännande! :D

Just nu håller jag på med det sista i lägenheten och om ca 4 timmar lämnar jag den.

Yanna - som har drygt 7 dagar kvar till flytten. _B-anana

Riitta
2010-05-28, 14:03
Spännande, säger jag också:) Lycka till med det nya livet som passionist:D

Riittabye_bye

monica
2010-05-28, 14:35
bye_byeDå är det väl bara att säga Välkommen till Grekland, som idag har strålande sol och 30 grader.bye_bye

Monica på fastlandet

sjöborren
2010-05-28, 16:22
Lycka till! Och ha det såååå.. underbart på Kreta.
Och vem vet, kanske du får oväntat besök någon
gång ... av en liten sjöborre ;)

Lilla sjöborren. bye_bye

mamasaurus
2010-05-29, 10:24
Oj så spännande!! Lycka till med nya livet bye_byeLåter underbart!

Moster
2010-05-29, 11:29
Lycka till med det nya landet och det nya livet _B-anana
Nästa gång vi ses blir på Kreta bye_bye

Yeasou & Moster

Yanna
2010-06-01, 11:10
Tack alla! Jag hoppas få se många av er i R förr eller senare!

Nu är det bara 4 dagar kvar och just idag är jag nybliven PASSIONÄR!
Jag bor de sista dagarna hos min dotter och hennes familj. I lördags var det en kanontrevlig utflyttningsfest här. Meze, grillat...och zorba av min dotter som är väldigt bra på det efter sina år som Cypern-bo och "lekledare" på ett hotell i Ayia Napa! :D

Jag är klar med allt inför flytten på lördag, bara flyttkartongerna som ska skickas. Jag är sååå otålig nu, de sista dagarna känns seeeega!

Yanna - som typiskt(?) nog har fått ont i halsen, hoppas flygresan blir dräglig!

Lissi
2010-06-01, 11:47
Nu är det bara 4 dagar kvar och just idag är jag nybliven PASSIONÄR!

Yanna - som typiskt(?) nog har fått ont i halsen, hoppas flygresan blir dräglig!

Grattis!klapp_klap
ÅH nu pirrar det t o m i min mage för Din skull:D...
Vi är nog många som vill göra som Du.....men som av olika skäl inte är riktigt där ännu. Vilket gäng ni blir i Rethymno! Hälsa Git, Calle och Råttan som vi träffade 2006...

Lissi

Mica
2010-06-01, 13:30
Grattis!klapp_klap
ÅH nu pirrar det t o m i min mage för Din skull:D...
Lissi

I min med! Ser fram emot att få läsa om vad som händer från din nya utkikspost!

Mica

C@nny
2010-06-01, 13:38
Jättekul!
Lycka till Yanna!bye_bye
//C@nny

Yanna
2010-06-01, 14:02
Tack!
Häftigt att det pirrar i ERA magar av min flytt! :D
Det pirrar i min med...av lycka och längtan!

Jag ska hälsa gänget och visst kommer jag att skriva lite om min vistelse där! ;)

Yanna - som just nu har 3 dagar, 23 timmar och 50 minuter kvar!_B-anana

anneli56
2010-06-01, 22:12
Grattis och lycka till:)
Anneli från Peloponnesos

Kalimera
2010-06-02, 17:33
Jag ska hälsa gänget och visst kommer jag att skriva lite om min vistelse där!Vill du att jag skapar en blogghörna åt dig?

Lissi
2010-06-02, 20:35
Vill du att jag skapar en blogghörna åt dig?

Yanna:

Svara JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!:D_B-anana

Lissi - som i så fall ska läsa troget!

Millie
2010-06-02, 22:31
Åh vad avunsjuk jag blir! En annan måste väl vänta 12 år (minst som kom.arb) innan en sådan dröm kan gå i uppfyllelse. Om inte fru Fortuna är med mig förståss. Hoppas att du får det helt underbart, och det borde du få. Det är ju Grekland och framförallt Kreta (min favo ö) du flyttar till, kan inte bli bättre!flabb_flabflabb_flabflabb_flab
//Kram och lycka till önskar Kerstin!bye_bye

Yanna
2010-06-03, 09:09
Vill du att jag skapar en blogghörna åt dig?

Okey! ;)

Hestia
2010-06-03, 09:25
Grattis till ditt nya liv som passionär/pensionär och stort lycka till med flytten till Kreta!klapp_klap Har nog missat vad du skrivit tidigare, men har du redan klart med boende/lägenhet när du kommer till Rethymnon?

Kikh
2010-06-03, 10:29
Tack!
Häftigt att det pirrar i ERA magar av min flytt! :D

Yanna, du är INTE normal! Min annars så iskalla mage krullade sig som håret på en nypermanentad tant i flera veckor :D

//Kikh

Yanna
2010-06-03, 10:42
Yanna, du är INTE normal! Min annars så iskalla mage krullade sig som håret på en nypermanentad tant i flera veckor :D

//Kikh

Finns det krav på att vara normal då? Ang_elx :D
Ärligt talat vet jag inte vad jag skulle vara nervös för! Undantaget resdagen som jag alltid får resfeber på pga alla papper, bagagevikter och tider att hålla koll på, så är jag nog onormal! ;)

Yanna - onormal!

Kikh
2010-06-03, 10:49
Finns det krav på att vara normal då? Ang_elx :D
Yanna - onormal!

Visste du inte det...:D

Det kanske är lättare för dig som flyttar med tryggad inkomst och utan barn att försörja, till arrangerat boende som ser himmelskt ut.

Du har verkligen ordnat det för dig på kort tid och jag är jätteglad för din skull!

Kramar
//Kikh

Yanna
2010-06-03, 11:03
Visste du inte det...:D

Det kanske är lättare för dig som flyttar med tryggad inkomst och utan barn att försörja, till arrangerat boende som ser himmelskt ut.

Du har verkligen ordnat det för dig på kort tid och jag är jätteglad för din skull!

Kramar
//Kikh

Ja du ser....jag är inte så onormal iaf, allt är ju ordnat redan! ;)

Visst gick det snabbt!!! :eek: Trodde inte detta för 4 månader sedan! Hade ju trott att det skulle bli tidigast i september eller maj nästa år. Ni som redan bor på Kreta har också banat vägen för mig och jag har fått både goda råd och hjälp av er så jag halkar ju bara in på ett bananskal. Jag är verkligen tacksam för den hjälpen, Kickie!

Kramar

Yanna

Abi
2010-06-03, 21:25
Vill du att jag skapar en blogghörna åt dig?

Okey! ;)

klapp_klap Yes, mer spännande läsning.

bye_byeAbi

Yanna
2010-06-04, 00:00
klapp_klap Yes, mer spännande läsning.

bye_byeAbi

Ge mig inte prestationsångest nu, Abi! :p

Yanna

Moster
2010-06-04, 05:11
Okey! ;)

Det svaret gillar vi andra att läsa klapp_klap Du måste ju förstå att vi undrar hur det går med flytten och lite annat ... Du behöver ju inte skriva varje dag, det ska ju inte bli en belastning för dig.

Yanna
2010-06-04, 09:25
Jadå Moster, jag förstår det! :D

Yanna

Kalimera
2010-06-04, 10:06
Okey! ;)Bra! klapp_klap

Jag fixar det när vi kommer till Skiathos, har dålig uppkoppling där vi sitter nu.

kari
2010-06-04, 11:49
klapp_klap ET S T O R T GRATTIS klapp_klap- OG LYKKE TIL, YANNA :D

Vilma
2010-06-04, 11:55
Vad härligt och modigt att du förverkligar din dröm!
Stort grattis och lycka till!bye_bye

Yanna
2010-06-04, 13:14
Tack Kari och Vilma! :D

Jag känner mig inte särskilt modig, men det är väl som Kikh sa om att jag inte är nervös inför flytten...du är onormal! :eek:flabb_flab;)

Yanna - helt normal! ;):rolleyes:

Sören
2010-06-04, 15:57
Ett hjärtligt lycka till med flytten.Ska bli spännande att läsa lite om hur du har det.Hoppas allt går bra. //Helena.

nekjam
2010-06-04, 16:47
Lycka Till Yanna!

Ska bli spännande att läsa dina blogg inlägg. Och hoppas att vi får möjlighet att ses i september.


Majkenbye_byeflabb_flab