Visa fullständig version : 80-talet är tillbaka även på stranden?
80-talets mode är ju tillbaka igen.
Innebär det att det blivit inne att sola topless igen, ni som varit iväg redan, hur såg det ut? :eek: :D
// Helén
Innebär det att det blivit inne att sola topless igen, ni som varit iväg redan, hur såg det ut? :eek: :D
Bildbevis, annars tror vi inte på er...:D;)
Bildbevis, annars tror vi inte på er...:D;)
Hade på känn att den kommentaren skulle komma när jag skrev det. Glömde ju den viktigaste frågan också. Är det ok med topless? Ang_elx:D
// Helén
För mig har det alltid varit ok med topples oavsett kroppsstorlek bara platsen är väl vald. Jag är lite konservativ men inte bigott och tycker därför att extra hänsyn bör tas till lokalbefolkning, traditioner etc innan plaggen åker av.
Var på riktig badsemester i februari och då var det fortfarande ganska mycket tyg i bikinomodellerna med lite draperingar etc. Andades lite 50-tal och ganska snyggt. Inte många som solade topples men jag var på Koh Lanta och där är det inte ok eftersom majoriteten av befolkningen är muslimer.
Eva
... och jag är inte det minsta "pryd" annars men när det kommer till detta så tycker jag inte det är OK överallt. På Rhodos, nu när vi var där, låg flera kvinnor från Storbrittanien topless vid poolen... De män som deltog i diskussion om detta tyckte det såg "slampigt" ut :eek: Jag håller med Ang_elx
Ämnet har ju diskuterats här förr...:D;)
Malin
Skitäckligt med våt bikinibh:o. Den åker av vid solstolen när man är vid havet, men skulle ej drömma om att göra samma vid poolen....Sen får det vara så slampigt det villflabb_flab.
sjöborren
2010-05-25, 23:04
Har just kommit hem från Naxos där säsongen just startat.
Under mina två veckor var det kanske ett par stycken som
sola/badade topless.
Lilla sjöborren - som inte var en av dem. :D
Tänk va kläder kan beröra. Om det är slampigt att kvinnor TAR AV sig kläder, vad säger man då om män som TAR PÅ sig kläder...
http://www.giftmonger.com/acatalog/borat-mankini-very-nice.jpg
Tänk va kläder kan beröra. Om det är slampigt att kvinnor TAR AV sig kläder, vad säger man då om män som TAR PÅ sig kläder...
http://www.giftmonger.com/acatalog/borat-mankini-very-nice.jpg
Den var rolig. Om vi ska vara mer seriösa så skulle min gamla lärare från genuskursen som då hette genderkurs på universitetet sagt att uttrycket slampigt enbart finns för att kontrollera den kvinnliga sexualiteten och att det är mannen som sätter normen för hur kvinnan ska bete sig. Nu har det gått rätt många år men det mesta jag lärde mig då står sig även om uttrycken delvis förändrats.
Eva
Athanasia
2010-05-26, 08:10
Waoow..en sån ljusgrön kreation vill nog min man ha:D
Waoow..en sån ljusgrön kreation vill nog min man ha:D
Det är såååå Borat med grönt - Ge honom en lila eller neonrosa vet ja! ;)
Huruvida man solar topless eller inte är väl en smakfråga, men jag tycker inte det hör hemma vid poolen. Själv väljer jag av bekvämlighetsskäl att behålla överdelen på. Det är nog med saker man måste samla ihop och stuva ner efter ett besök på stranden. Eftersom jag kommit upp i den åldern då de är snyggare när jag ligger på sidan känner jag mig som ett Gyrosspett utan bh :D
//Kikh
sjöborren
2010-05-26, 09:37
Netwolfs fel att jag just slog pannan i tagentbordet. :eek: ;) :D
Tänk att en tråd som är avsedd som underhållande kan väcka så starka känslor hos läsarna :confused:
Jag hoppas innerligt att ingen tog illa upp för mina ordval eller indikationen att kvinnor i en viss ålder drabbas av "taxöron".
Kan vi återgå till att ha kul nu eller är det bara på toan vi har tryckfrihet?
//Kikh
Admirala
2010-05-26, 10:50
Kan ikke la være å si noe i denne tråden heller. ;)
Jeg er helt for frihet til å uttrykke seg på hvilke måter man vil, inkludert med eller uten klær, men jeg er også helt for frihet til at jeg og andre kan synes enkelte påkledninger (eller mangel på påkledning) ser tacky/harry/stygt/simpelt ut.
Jeg vil helst slippe å se altfor mye av, etter mitt syn, private kroppsdeler på stranden, enten det skyldes manglende bikinioverdel, speedos, stringtruse eller Borat-badedrakt :D
Det har ikke noe med kroppsfasong og/eller alder å gjøre, jeg skulle ønske alle holdt visse kroppsdeler dekket av klær, og ikke invaderte mitt synsfelt med dem.
Forøvrig så jeg en mann i Borat-drakt på en strand på Pieria-kysten (sør for Thessaloniki) for noen år siden. Ville helst ikke bli minnet på det synet...
...Forøvrig så jeg en mann i Borat-drakt på en strand på Pieria-kysten (sør for Thessaloniki) for noen år siden. Ville helst ikke bli minnet på det synet...
:eek::eek::eek: DET måste ha varit en vadslagning kompisar emellan, eller en Svensexa!
//Kikh
Admirala
2010-05-26, 11:40
Svensexa!
????
Ikke vet jeg, de snakket, gjetter jeg, et eller annet østeuropeisk språk, de var en gjeng med gutter i 20-års alderen, og det kan godt hende det var et veddemål, men det gjorde det jo ikke noe bedre å se på :eek:snyft_drop
????
...de var en gjeng med gutter i 20-års alderen... men det gjorde det jo ikke noe bedre å se på :eek:snyft_drop
Svensexa är det svenska ordet för bachelor party :)
Men Admirala, menar du på allvar att ett gäng killar i 20-års åldern inte är något att se på??? Hur gammal är du? ;)Ang_elx:D
Klem//Kikh
Admirala
2010-05-26, 15:19
Svensexa är det svenska ordet för bachelor party :)
Men Admirala, menar du på allvar att ett gäng killar i 20-års åldern inte är något att se på??? Hur gammal är du? ;)Ang_elx:D
Klem//Kikh
Ang_elx Hehe, uttrykte meg kanskje klosset der...
Blant dem var det definitivt noen å se på :p, men han i Borat-drakten kunne vært Johnny Depp, Brad Pitt og Sakis Rouvas samlet i én, uten at jeg hadde synes det var mer stilig eller severdig for det ;)
For øvrig er jeg nok noenlunde på din alder, tenker jeg. _B-anana
Mycket skojig diskussion. Jag mig förundrar!
Arne
Med en meter över axlarna, getingmidja, tvättbrädesmage och en ryamatta på bröstet... Tyvärr vanliga badshorts.
Athanasia
2010-05-26, 16:03
En sån dräkt i leopard tror jag skulle göra sig fint på Arne:)Snälla!!!!
En sån dräkt i leopard tror jag skulle göra sig fint på Arne:)Snälla!!!!
Ang_elxOch kanske stilett-klackar klapp_klap
Mycket skojig diskussion. Jag mig förundrar!
Arne
Med en meter över axlarna, getingmidja, tvättbrädesmage och en ryamatta på bröstet... Tyvärr vanliga badshorts.
Hallå Arne. Är det dig själv du beskriver här:confused: Hade inte du ett par vanliga snygga speedo badbyxor:confused::confused::confused:
Yeasou_B-anana
Tänk att en tråd som är avsedd som underhållande kan väcka så starka känslor hos läsarna :confused:
Jag hoppas innerligt att ingen tog illa upp för mina ordval eller indikationen att kvinnor i en viss ålder drabbas av "taxöron".
//Kikh
Kalla det taxören eller kanske som en kollega till mig sa: Dom är ju helt tomma!!:D:D
//Kikh
I Grekland heter det Pitabröd och inte taxöron.
Toppless är en fråga om gravitation.... så rätt eller fel!
Ang_elx Hehe, uttrykte meg kanskje klosset der...
Blant dem var det definitivt noen å se på :p, men han i Borat-drakten kunne vært Johnny Depp, Brad Pitt og Sakis Rouvas samlet i én, uten at jeg hadde synes det var mer stilig eller severdig for det ;) For øvrig er jeg nok noenlunde på din alder, tenker jeg. _B-anana
Trodde väl det!:D
//Kikh
Mycket skojig diskussion. Jag mig förundrar! Arne
Kom igen nu Arne, vi vet att du är en ståtlig viking. Med de måtten kan du väl bjuda på liiiite hud!
/Kikh, som förespråkar en humoristisk värld :D
Kalla det taxören eller kanske som en kollega till mig sa: Dom är ju helt tomma!!:D:D
Tomt å tomt, dä ä int nå fel på känsla!;)
...Toppless är en fråga om gravitation.... så rätt eller fel!
Vill inte påstå att jag och Newton varit bästa polare de senaste 10 åren :( Kan inte ens påstå att mina "pitabröd" är de färskaste på stekbordet, men nog har jag förstånd nog att uppskatta lättklädda män fortfarande:D
//Kikh
Nja, håller nog med Admirala där! Liten mängd kläder är aldrig fel! Inga stora sjok, bara en hygglig bikini o badbrallor/-shorts. :o
String fick jag en viss avsmak för den gången jag öppnade ögonen och fann en stringklädd bakdel hukandes mitt i synfältet. Ca 50 cm från mitt ansikte :eek:
//Inger
Jösses, att det finns folk som lägger energi på att reta upp sig på vad andra människor har för kläder på sig - eller inte på sig...
"Om nakenhet hade varit naturligt, hade vi fötts nakna."
/kimmen
Jösses, att det finns folk som lägger energi på att reta upp sig på vad andra människor har för kläder på sig - eller inte på sig..."
/kimmen
Vi retar inte upp oss, vi retar varandra - med glimten i ögat är det tänkt.
Fortsättningsvis bör alla skämtsamma trådar inledas med en varningstext för känsliga personer;)
//Kikh
...String fick jag en viss avsmak för den gången jag öppnade ögonen och fann en stringklädd bakdel hukandes mitt i synfältet. Ca 50 cm från mitt ansikte :eek://Inger
En "nära döden" upplevelse!:eek:
Hade den suttit på en karl kunde du ha vrålat ACDC's "Hells Bells!:D
//Kikh
Vi retar inte upp oss, vi retar varandra - med glimten i ögat är det tänkt.
Ja, du har glimten i ögat - men det verkar finnas andra som inte har det...
/kimmen
Då det gäller Borat-utstyrselen kan den finnas på en del udda platser. En sådan var Giro i´talia under gårdagen. En del gör allt för att bli uppmärksammade.
//Chras
En "nära döden" upplevelse!:eek:
//Kikh
Ja man får vara tacksam att man vid liv efter en sån upplevelse :D Terapin är dock lång och svår..... //Inger
"Hells Bells!:D
//Kikh
flabb_flabflabb_flabflabb_flabflabb_flabflabb_flab
//Kikh
Om jag börjar gå toppless kan jag ackompanjera :o //Inger
(Tyngdlagen är inte heller min bästa vän!)
... Terapin är dock lång och svår..... //Inger
Lika lång och svår som Borats baddräkt?Ang_elx
//Kikh
Kalimera
2010-05-28, 07:37
Innebär det att det blivit inne att sola topless igen, ni som varit iväg redan, hur såg det ut?Jag har inte följt tråden så kanske någon annan redan har svarat. Här på Skopelos är det många som solar topless, främst grekiska tjejer, och damer.
Jag har inte följt tråden så kanske någon annan redan har svarat. Här på Skopelos är det många som solar topless, främst grekiska tjejer, och damer.
Låter bra de är väl inte så pryda som svenskarna.
Eva
Låter bra de är väl inte så pryda som svenskarna.
Eva
Jaha, är jag pryd om jag inte vill ha två fläskkotletter, dansande i magtrakten, så fort jag rör mig?Ang_elx Japp, då är jag pryd! flabb_flab
//Inger
Jaha, är jag pryd om jag inte vill ha två fläskkotletter, dansande i magtrakten, så fort jag rör mig?Ang_elx //Inger
flabb_flabflabb_flabflabb_flabflabb_flab Drar de inte ihop sig vid stekning Inger?
//Kikh
flabb_flabflabb_flabflabb_flabflabb_flab Drar de inte ihop sig vid stekning Inger?
//Kikh
Bara i kanten! :D
Jag kör med den gamla klyschan " been there done that " så kan man tolka det som man vill ;) ... uppskattar dock om de har kläder på sig när de ska äta lunch/middag på restaurangen.......
bye_bye
Jag är toppless jämt på stranden.
Borats mankini :eek: Där går gränsen! :D
Kikh, jag ser fortfarande inget, 3 minuter senare, mitt fel skulle gått längre upp och kollat.
Inte visste jag att Arne hade en sån kropp flabb_flabflabb_flabflabb_flab
Monica
Arne, Med en meter över axlarna, getingmidja, tvättbrädesmage och en ryamatta på bröstet...
Han sa det själv:D
//Kikh
Han sa det själv:D
//Kikh
Tur att du hade bildbeviset, annars hade jag aldrig trott honom :D
Monica som nu ska åka till IKEA och handla i matshoppen _B-anana_B-anana_B-anana
Ja nu idag är årets hemskaste shopping gjord, dvs prova bikini/baddräkt...Vad det blev?? En jättefin prickig svartvit BADDRÄKT!!! Den kommer jag att kunna njuta i på stranden och jag har inget behov av att vara brun på magen heller;)
Jag är verkligen inte pryd på något sätt och alla får för mig ha precis vad de vill på stranden men jag måste ju för den skull få säga att allt man ser inte är snyggt eller passar på personen...och jag vill inte ha topplessdamer alldeles bredvid mig. Den friheten måste jag få ha utan att kallas pryd.
Lissi - som gillar denna tråd.:D
Monica som nu ska åka till IKEA och handla i matshoppen _B-anana_B-anana_B-anana
Fy vad jag blir avundsjuk snyft_drop
Lucky som langtar efter senapsill och ahlgrens bilar
Ja nu idag är årets hemskaste shopping gjord, dvs prova bikini/baddräkt...Vad det blev?? En jättefin prickig svartvit BADDRÄKT!!! Den kommer jag att kunna njuta i på stranden och jag har inget behov av att vara brun på magen heller;)
Jag är verkligen inte pryd på något sätt och alla får för mig ha precis vad de vill på stranden men jag måste ju för den skull få säga att allt man ser inte är snyggt eller passar på personen...och jag vill inte ha topplessdamer alldeles bredvid mig. Den friheten måste jag få ha utan att kallas pryd.
Lissi - som gillar denna tråd.:D
TACK!!!!
//Kerstin
Jag vill inte ha hundar, kvinnor med krullpermanent eller barnfamiljer alldeles bredvid mig.:mad:
Nä men fyyyy.... så får man väl inte tycka...
/kimmen
Jag vill inte ha hundar, kvinnor med krullpermanent eller barnfamiljer alldeles bredvid mig.:mad:
Nä men fyyyy.... så får man väl inte tycka...
/kimmen
Tanter med krullpermanent får gärna ligga i närheten resten kan helst vara på andra ställen än där jag befinner mig :D
// Helén
Ja den är kul den fär tråden:D:D:D:D!
//Kerstin
Fy vad jag blir avundsjuk snyft_drop
Lucky som langtar efter senapsill och ahlgrens bilar
Hemkommen, ska jag berätta vad jag köpte eller.....;)
Monica
Jag kan gissa vad du hade med dig hem......mmmmm godsaker :rolleyes:
Ja, jag far val oxa planera in en lordagseftermiddag
och fylla pa skafferiet :)
/Lucky som bara har LITE lingonsylt kvar i kylskapet
Jag vill inte ha hundar, kvinnor med krullpermanent eller barnfamiljer alldeles bredvid mig.:mad:/kimmen
Vad har du emot hundar???;)
//Kikh, som faktiskt skämtar nu
Tack och lov har jag aldrig träffat på kor på stränderna i Grekland. I alla fall inte animaliska ( det kan ju finnas vissa kvinnfolk som ibland kallas för kossor) , vet ej vilken sort du menar:D! //Kerstin
TACK Kerstin, nu slapp jag! :D
//Kikh
Nu måste jag också lägga mig i... Upptäckte tråden först nu och undrar just nu varför:confused:;)
För det första; Arne - du är asläcker!!!!!flabb_flabflabb_flabflabb_flab
Håller med Admirala att jag vill inte utsättas för det! Det finns nakenbad så då kan man ligga topples där. Jag vill inte själv bli generad över att se halvnakna kvinnor (eller män) i min närhet!
Sedan kan jag inte låta bli att undra varför detta behov av att sola toppless? Som jag förstår det är det bara för att bättra på solbrännan över hela överkroppen och då tycker jag att då är man fåfäng.
K - som inte är pryd och skulle inte sola hur jag än ser ut!
Jag vill inte ha hundar, kvinnor med krullpermanent eller barnfamiljer alldeles bredvid mig.
Detta mitt tidigare inlägg var menat som ironi, men det var det tydligen ingen som fattade...:rolleyes:
/kimmen, som tycker det är en hemsk människosyn att vilja slippa se andra människor för att de inte beter sig som man själv...
som tycker det är en hemsk människosyn att vilja slippa se andra människor för att de inte beter sig som man själv...
Är det någon här som menat så tror du?
// Helén
Nej, det kan väl inte innebära en hemsk människosyn att vilja slippa se främmande människors mest privata kroppsdelar.
För mig känns det i alla fall privat så jag tänker inte sola toppless offentligt och vill helst slippa att se andra göra det.
Kan det vara så att män i allmänhet har en betydligt mer generös inställning till att damer solar toppless än vad kvinnor har?;)
Nej, det kan väl inte innebära en hemsk människosyn att vilja slippa se främmande människors mest privata kroppsdelar......
Kan det vara så att män i allmänhet har en betydligt mer generös inställning till att damer solar toppless än vad kvinnor har?;)
Jag håller med Dig Vilma. Jag har all rätt i världen att undvika att lägga mig nära topplesstanter eller karlar i stringbadbyxor utan att för den skull vara varken pryd eller fördomsfull, på samma sätt som jag själv väljer om jag vill äta grekiskt eller inte på en taverna;)
Min man som verkligen gillar snygga tjejer tycker inte heller att han för den skull vill se deras mer intima delar på stranden. Vi kan ju välja var vi vill ligga och TYCKA tyst får man väl för 17 göra !
Dessutom finns det faktiskt nudiststränder för den som helst vill vara mer naken än klädd.
Lissi
Dålig människosyn eller ej, den diskussionen lämnar jag outtalad
Men....att inte tycka att andra ska sola topless kanske har att göra med ens egen skräck för gravitationen:p:p:D:Dflabb_flab. Det som inte syns finns inte:D.
Vi kan ju välja var vi vill ligga och TYCKA tyst får man väl för 17 göra !
Tro det eller ej, men jag har också rätt att tycka...
/kimmen
/kimmen
:D:D..jo det gör vi ju båda.
som tycker det är en hemsk människosyn att vilja slippa se andra människor för att de inte beter sig som man själv...
Det finns ju vissa normer att förhålla sig till, tolkar jag ditt uttalande rätt, vilket jag inte har en susning om jag gör, så handlar inte din mening om klädsel eller uppförande på stranden, eller?
Om det handlar om stranden, har du lust att ge ett exempel på vad du menar?
// Helén
Det finns ju vissa normer att förhålla sig till, tolkar jag ditt uttalande rätt, vilket jag inte har en susning om jag gör, så handlar inte din mening om klädsel eller uppförande på stranden, eller?
Det handlar om respekt för att andra människor gör andra val än mig själv rent generellt, men eftersom denna tråden handlar om klädsel på stranden så gäller det naturligtvis även där.
Livet handlar om att utsätta sig för andra människor, man kan inte gå omkring och kräva att "slippa se" det man inte gillar. Fy f-n så tråkigt om alla klädde sig och betedde sig på samma sätt...
Om det handlar om stranden, har du lust att ge ett exempel på vad du menar?
Att man klär sig som man själv tycker är bekvämt - inte för att tillfredställa någon annans önskemål...
/kimmen
Att man klär sig som man själv tycker är bekvämt - inte för att tillfredställa någon annans önskemål...
Ja, man får ju tycka vad man vill naturligtvis men för mig handlar respekt mot andra människor om att man gör det som är accepterat, dvs. befinner jag mig på en nudiststrand så är det naket som gäller, på en icke nudiststrand så har man badkläder på sig, tycker man inte att det passar, då tycker jag man hamnat fel :eek::D
// Helén
/kimmen
Jag begär inte en sekund att någon ska klä sig så det passar mig. Jag begär bara att få ha friheten att slippa ligga nära de jag tycker är för nakna.
Lissi
klapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klap
klapp_klapklapp_klapklapp_klap_B-anana_B-anana
Vill inte ha 2 dallrande skinkor med snöre emellan när jag tittar upp från solsängen. Eller värst av av allt bjällerklang:o! Jag blir fruktansvärt generad av nakna människor på en badstrand. Tycker nog att de kan leta sig till nudiststränderna.
//Kertin
Jag begär bara att få ha friheten att slippa ligga nära de jag tycker är för nakna.
Du får väl lägga dig var du vill på stranden - precis som andra. Det har jag inte nämnt ett ord om. Det är när man uttrycker sig om att man vill "slippa se" vissa sorters människor som jag är i min fulla rätt att tycka illa om en sådan människosyn.
Ja, man får ju tycka vad man vill naturligtvis men för mig handlar respekt mot andra människor om att man gör det som är accepterat, dvs. befinner jag mig på en nudiststrand så är det naket som gäller, på en icke nudiststrand så har man badkläder på sig, tycker man inte att det passar, då tycker jag man hamnat fel
Diskussionen handlar inte om att vara naken eller inte - det handlar om att sola topless. Och sist jag var i Grekland så var det accepterat... (Och som någon annan nämnde är det numer ofta grekiska kvinnor som solar topless).
/kimmen
/kimmen
Kimmen nu vill jag tycka jag med, och jag tycker inte att du förstår att hela tråden i sig är ett skämt. Vi VET att alla har rätt till egna åsikter och klädval och ytterst få, om ens någon här, dömmer hunden efter pälsen. Allt vi vill med tråden är att få spåna, smådjäklas och ha kul. Har du sett någon av oss gå till personangrepp mot de Kalimeraner som bär Foppa-tofflor eller solar topless? Inte jag , och jag läser allt!
Vad det gäller topless-solande tror jag att de flesta män vill se sin fru/sambo/flickvän med överdelen på i publika sammanhang - så för att slippa se bara tuttar bör vi införa äktenskapstvång för alla kvinnor!
(varför finns det ingen hornsprydd smiley???)
//Kikh, som faktiskt knäpper upp BH-bandet när "pitabröden" är dolda...
Diskussionen handlar inte om att vara naken eller inte - det handlar om att sola topless. Och sist jag var i Grekland så var det accepterat... (Och som någon annan nämnde är det numer ofta grekiska kvinnor som solar topless).
/kimmen
klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Eva
Admirala
2010-05-31, 09:23
Da vil jeg bare advare deg mot å oppsøke en strand jeg er på. Det beste jeg vet er nemlig å ta med mp3-spilleren og bærbare høyttalere, og spille vekselvis smurfelåter og salmer. Å ta hensyn til sine medmennesker er (tydeligvis) for pyser!
Da vil jeg bare advare deg mot å oppsøke en strand jeg er på. Det beste jeg vet er nemlig å ta med mp3-spilleren og bærbare høyttalere, og spille vekselvis smurfelåter og salmer. Å ta hensyn til sine medmennesker er (tydeligvis) for pyser!
_B-anana_B-anana_B-anana (fast kanske bara till Smurflåtarna flabb_flab)
Smurfarna rockar fett Admirala!!! Jag skulle omgående komplementera ditt musikval med The Crazy Frog och några av punkdrottningen Nina Hagens stora låtar, då har vi väl täckt in allas smak;)
//Kikh, aldrig svarslös eller topplös
Admirala
2010-05-31, 11:02
Smurfarna rockar fett Admirala!!! Jag skulle omgående komplementera ditt musikval med The Crazy Frog och några av punkdrottningen Nina Hagens stora låtar, då har vi väl täckt in allas smak;)
//Kikh, aldrig svarslös eller topplös
Vi har vel glemt den viktigste :eek:
Selve landeplagen fra åttitallet: Fugledansen! Vi kan danse også, med flagrende pupper og stringtruser om vi vil. Blir så bra, så!
Bare se her:
http://www.youtube.com/watch?v=Em5qiiqBzDY
Vi har vel glemt den viktigste :eek:
Selve landeplagen fra åttitallet: Fugledansen! Vi kan danse også, med flagrende pupper og stringtruser om vi vil. Blir så bra, så!
Bare se her:
http://www.youtube.com/watch?v=Em5qiiqBzDY
2 själar 1 tanke! :D Och Ballongdansen för de som är mindre pryda än oss! Glasklara ballonger ska det vara! Finns de med förstoringsfunktion tro? Vilket beachparty vi kan ha! Arne får leda oss i en purfinsk Jenka när Rakin tagit över förståndet och överdelarna åkt av;)
//Kikh
När? Var? Hur vet vi redan :Dflabb_flab
// Helén
Finns det någon liten orörd ö där vi kan låta våra puritanska masker falla? Jungfruöarna kanske?:D SANNtorini eller KarPATTos ligger högt på min önskelista men partyt får bli i slutet på säsongen så jag kan närvara_B-anana
//Partypinglan Kikh
Till Ingerp's (van)ära har jag lagt ytterligare en låt till spellistan, eftersom jag är säker på att hon partajjar med oss. IngerP, Hells Bells med Alvin and The Chipmunks rockar fett!_B-anana
http://www.youtube.com/watch?v=vhUnfvx544Q
//Kikh, som tycker att Halk-i-dike är ett bra ställe för JenkaAng_elx
Haahaahaahaaa...vilka roliga kommentarer ..sitter på jobb o asgarvar o mina kollegor tittar konstigt på mig ? haahaahhaaa
Kikh - får jag alldeles för långtråkigt ( vilket jag betvivlar ) när jag är i Platanias tittar jag in till dig flabb_flab
bye_bye
Admirala
2010-05-31, 13:29
Synes vi skal ha det på Falasserna (Kreta), bare for at det høres ut som en kroppsdel på svensk. "Ush, jag har så ondt i falasserna. Kan du massera dom för mig?" (Pardon my Svidish)
Det gjør ikke noe om det er mange mennesker der, litt av poenget var jo nettopp å bevise at man ikke trenger å ha et dårlig menneskesyn fordi om man ikke oppfører seg som alle andre (eller er pripne eller hvordan det nå var).
Vi vil ha frihet til å ha partyet på hvilken som helst strand!!!!
Tidspunkt - for meg passer det uansett, dette vil jeg prioritere framfor ALT!
Haahaahaahaaa...vilka roliga kommentarer ..sitter på jobb o asgarvar o mina kollegor tittar konstigt på mig ? haahaahhaaa
Kikh - får jag alldeles för långtråkigt ( vilket jag betvivlar ) när jag är i Platanias tittar jag in till dig flabb_flab bye_bye
Jag tycker du ska komma in ändå Maggan, vi kan säkert liva upp dagen för varandra:D
//Kikh
P.s. Du jobbar väl inte på en begravningsbyrå hoppas jag...
...(Pardon my Svidish)...
Din svenska suger Admirala, i Sverige täcker vi pupporna med string/thong eller underbyxor:D
Jag skulle så gärna vilja ha en träff med alla skojiga människor här på Kalimera. Vi skulle säkert kunna framkalla ett nytt vulkanutbrottflabb_flab
//Kikh
:D:D Ni är för galna!klapp_klap..Jag skrattar så jag gråter....
Jag,som tydligen är alldeles för pryd och fördomsfull för detta gäng;) blir alldeles
KALLymnos och får nog ligga säker på en strand i pARGa:( för att slippa se er alla.
Lissi
flabb_flab flabb_flab flabb_flab - jag kommer förbi butiken med min handledsväska :)
Nej Kikh, jag är gravallvarlig när jag säger att jag inte jobbar på begravningsbyrå :rolleyes:
Oj då! När Katten är borta, då vet man vilka som dansar på bordet.
Nyss hemkommen från fem dagar på Skäret där jag ännu ej har lycckats etablerat internetaccess kunna jag konstatera att mitt namn och tillhörande bild rikligen florerat i detta forumämne.
För kännedom kunna härmed tillkännagivas att mina eminenta, ehuru lite annorlunda, badbyxor äro ritade av den mera okände kläddesignern
"Stig Stake" Han är en internationellt känd expert på självbärande konstruktioner....
Arne
Kimmen nu vill jag tycka jag med, och jag tycker inte att du förstår att hela tråden i sig är ett skämt.
Jodå, jag vet att tråden är avsedd som ett skämt och jag skrattar också gott åt vissa inlägg, speciellt dina:D.
Vad det gäller topless-solande tror jag att de flesta män vill se sin fru/sambo/flickvän med överdelen på i publika sammanhang
Där tror jag du tror fel - jag tror att de flesta män inte bryr sig om vilket...
Har du sett någon av oss gå till personangrepp mot de Kalimeraner som bär Foppa-tofflor eller solar topless?
Inget direkt personangrepp. Men om man uttalar sig om t.ex. kvinnor som solar topless och om rökare att det är "billigt" och "låg klass" - då är det inte på skämt, då anser jag att det är förnedrande.
/kimmen, som har badbyxor modell "Speedo" och vars sambo röker och solar topless någon enstaka gång...
Jag skulle inte ha ett smack emot rökare i något sammanhang om de bara lärde sig att ta hand om sina fimpar efter sig......Men de allra flesta som röker på gator och stränder lämnar dessa gladeligen efter sig åt andra att ta hand om,(vilka tycker de ska plocka upp dem?) Fimpar är som vilket skräp som helst och ska INTE bara lämnas åt andra att ta hand om.
..kanske "off-topic" men nu är det sagt och jag står för vartenda ord:D
Lissi
2 själar 1 tanke! :D Och Ballongdansen för de som är mindre pryda än oss! Glasklara ballonger ska det vara! Finns de med förstoringsfunktion tro? Vilket beachparty vi kan ha! Arne får leda oss i en purfinsk Jenka när Rakin tagit över förståndet och överdelarna åkt av;)
//Kikh
Förstoringsfunktin, det tål att tänka på:rolleyes:. Kanske när man vänder den bh-lösa sidan fram men definitivt inte när bakdelen ska skylas med ballonger. Nä då behövs ett rejält förminskningsglas:D
Till Ingerp's (van)ära har jag lagt ytterligare en låt till spellistan, eftersom jag är säker på att hon partajjar med oss. IngerP, Hells Bells med Alvin and The Chipmunks rockar fett!_B-anana
http://www.youtube.com/watch?v=vhUnfvx544Q
//Kikh, som tycker att Halk-i-dike är ett bra ställe för JenkaAng_elx
Självklart! I'm in! Men mina Hells-Bells får nog bli en Myt-i-linne, pryd som jag är :D //Inger
Ni är för härliga!! Detta är underhållning på riktigt.
...badbyxor äro ritade av den mera okände kläddesignern "Stig Stake" Han är en internationellt känd expert på självbärande konstruktioner....Arne
flabb_flabflabb_flabflabb_flab Arne, jag spottade kaffe över soffan igen!
//Kikh
J,,,Men de allra flesta som röker på gator och stränder lämnar dessa gladeligen efter sig åt andra att ta hand om...Lissi
Vilket förvånar mig när det finns så många "skrevor" att gömma dem i - Silicon Valley, Bermuda triangeln och Devils Gorge...:D
Själv är jag inbiten storrökare som alltid plockar med mig fimparna när jag går från stranden. Av hänsyn till naturen och småbarnsföräldrar, men också för att jag tycker det ser fördjävligt ut med fimpar i sanden!
//Kikh
Hahahaaaa...detta är den roligaste, mest underhållande tråden i Kalimeras historia! flabb_flabflabb_flab Hoppas den varar länge!! :D
Yanna
Hahahaaaa...detta är den roligaste, mest underhållande tråden i Kalimeras historia! flabb_flabflabb_flab Hoppas den varar länge!! :D
Yanna
Tänk vad en enkel fråga kan ställa till med :eek::Dflabb_flab
Keep up the good work! :D
// Helén
Tänk vad en enkel fråga kan ställa till med :eek::Dflabb_flab
Keep up the good work! :D
// Helén
En enkel fråga, gränslös humor och obegränsad fantasi! Hur ont i magmusklerna skulle man inte få efter ett beachparty enligt beskrivningarna i den här tråden??!! flabb_flab:Dflabb_flab:Dflabb_flab
Yanna
En enkel fråga, gränslös humor och obegränsad fantasi! Hur ont i magmusklerna skulle man inte få efter ett beachparty enligt beskrivningarna i den här tråden??!! flabb_flab:Dflabb_flab:Dflabb_flab Yanna
Jag är helt säker på att vi skulle skriva historia med ett sånt party :D
Jag kan inte förstå varför vi skulle anses som pryda eller fördömmande. Festar man med oss kan man välja att ikläda sig allt från inget till sparkdräkt. Man får röka, kröka eller lägga av en rökare, fladdra med pitabröden eller bära string under nunnedoket, dansa Jenka eller fågeldansen till antingen Smurfarna eller AC/DC. Man får gärna skratta åt sina medmänniskor och kommentera deras klädval eftersom alla festande är medvetna om etikettsreglerna. Är vi inte öppna och liberala så säg?
Om tråden dör ut eller ni kräver mer skratt kan jag rekommendera Rickard Fuchs bok "Visst är du sjuk människa" - den borde räcka ett par timmar.
Jag tänker läsa om den vid helgens besök i ASs-TYP-palea. Eller var det till AgaTHONGissi vi skulle...?
//Kikh
Självklart! I'm in! Men mina Hells-Bells får nog bli en Myt-i-linne, pryd som jag är :D //Inger
För oss avdagade kvinnors skull vill jag härmed förlägga beachpartyt till Patt-Mos:D
//Kikh
För oss avdagade kvinnors skull vill jag härmed förlägga beachpartyt till Patt-Mos:D
//Kikh
Där ska ju jag fira min 60-årsdag 1 oktober!_B-anana_B-anana
Vilket oförglömligt party det skulle bli!!!:D Välkomna!
Fast vi får nog smyga undan på nån liten strand med tanke på de stränga regler som gäller där vad gäller badklädsel...Tyvärr ingen topless...och då får jag ju som jag vill i alla fall;);)
Lissi
Jag är helt säker på att vi skulle skriva historia med ett sånt party :D
Jag kan inte förstå varför vi skulle anses som pryda eller fördömmande. Festar man med oss kan man välja att ikläda sig allt från inget till sparkdräkt. Man får röka, kröka eller lägga av en rökare, fladdra med pitabröden eller bära string under nunnedoket, dansa Jenka eller fågeldansen till antingen Smurfarna eller AC/DC. Man får gärna skratta åt sina medmänniskor och kommentera deras klädval eftersom alla festande är medvetna om etikettsreglerna. Är vi inte öppna och liberala så säg?
Om tråden dör ut eller ni kräver mer skratt kan jag rekommendera Rickard Fuchs bok "Visst är du sjuk människa" - den borde räcka ett par timmar.
Jag tänker läsa om den vid helgens besök i ASs-TYP-palea. Eller var det till AgaTHONGissi vi skulle...?
//Kikh
Jag skulle inte vilja missa detta beachparty för all olivolja på Kreta! :D Om det sen blir på Patt-mos, ASs-TYP-palea eller någon annan del av paradiset Hell-ass är av mindre betydelse!;)
När jag vill...och får....är jag inte ett dugg "rumsren" Ang_elx Jag är kanske inte lika slängd i käften som vissa, men jag lär snabbt och har inga problem med att andra är det...tvärtom!! :D
Yanna
Varfär inte i KISSAmos? Eller just det, det vill man inte råka ut för :eek::D
// Helén
...eller någon annan del av paradiset Hell-ass är av mindre betydelse!;)...Yanna
:Dflabb_flabflabb_flab Var det paradiset Hell-Ass IngerP skådade på närhåll tro...?
Lissi, tryck upp ett plakat med Arne i mankini och ställ vid festbordet - och snälla snälla, filma/fotografera reaktionerna!!!
//Kikh
Lissi, tryck upp ett plakat med Arne i mankini och ställ vid festbordet - och snälla snälla, filma/fotografera reaktionerna!!!
//Kikh
..men jag trodde att ni alla skulle komma!;) Arne ska i så fall få ett stort glas av sin favvodryck. RAKI:D:D. Då kommer han i form!
Lissi
..men jag trodde att ni alla skulle komma!;) Arne ska i så fall få ett stort glas av sin favvodryck. RAKI:D:D. Då kommer han i form!
Lissi
Med tanke på vad han brukar likna det vid så lär han väl flyga sin KOS :D
Malin
//Kikh
Jag tycker vi tar det när vi ses i P(l)attanias :Dflabb_flab
Malin - som tydligen missat en del här senaste dygnet :eek:
Jag tycker det vore märkligt om ni till denna träff skulle missa att bjuda in General PATTON, denne andra världskrigets store pansargeneral!
Arne
Jag tycker det vore märkligt om ni till denna träff skulle missa att bjuda in General PATTON, denne andra världskrigets store pansargeneral!
Arne
Självklart ska Patton komma! Han får klämta med "klockspelet" i en snygg string! :eek::D
//Inger
Med tanke på vad han brukar likna det vid så lär han väl flyga sin KOS :D
Malin
..ja det ligger ju nära och DÄR brukar ju partajas!!:D_B-anana
Lissi
Jäkla roligt att läsa alla kommentarer :D
Undrar om jag platsar på partyt, brukar vilja sola naken :eek: när man hittar en strand där det passar sig.
I värsta fall kan jag kanske få låna Arnes baddräkt, efter att han fått i sig lite flygbränsle = Raki.
Nå, vad säger ni, är jag bjuden eller Ang_elx
Monica, med regntunga moln över sig i skrivande stund
Kan man på något sätt få extra IQ-poäng på festen om man kommer iklädd endast bikinibrallor och dessutom röker tro?
Själv är jag ju smartare än så- jag bara undrar....Ang_elx:D
// Helén
Undrar om jag platsar på partyt, brukar vilja sola naken :eek: när man hittar en strand där det passar sig...
Nå, vad säger ni, är jag bjuden eller Ang_elx
Klartt du är välkommen Monica - vi rökare behöver ju något lätt åtkomligt att gömma fimparna i;) Jag är helt 100 på att attityden är viktigare än klädseln (eller avsaknaden av den). Jag tenderar att glömma såna petitesser i trevligt sällskap. Jag hade kunder inne i går, svenska, där mannen bar Foppatofflor med ankelsockar i - till shorts med dragsko på benen - och jag svär på att jag inte ens tänkte på att kommentera klädvalet! De var glada, lättpratade och hade humor.
//Kikh
Börjar bli lite väl, jag tål ni andra som tycker det börjar bli för snuskigt får blunda i den här tråden.;) Monica
Nej men Monica, nu börjar det likna klassisk grekisk humor! Tänk Lysistrate och alla dess anspelningar :D För att inte tala om Al Tsatiri News...
//Kikh
Nej men Monica, nu börjar det likna klassisk grekisk humor! Tänk Lysistrate och alla dess anspelningar :D För att inte tala om Al Tsatiri News...
//Kikh
Ja, det är det jag säger, man blir miljöskadad härnere.
Känner inte du det oxå, grekisk humor är väldigt snuskig och vågad.
Ja, det är det jag säger, man blir miljöskadad härnere.
Känner inte du det oxå, grekisk humor är väldigt snuskig och vågad.
Humorn är mycket vågad med tanke på hur puritanska grekerna kan vara annars, utåt sett. Miljöskadad är jag av födsel och ohejdad vana :D
Någon nämnde yidigare att det var mestadels grekinnor som solade topless - kan så vara - men man "kackar inte i eget bo". Här tar de bilen till en annan stad för att leva mer frisläppt. Semestrande yngre greker kan vara ett otyg och jag undviker de strander/strandbarer som de besöker. Där bedömer de hunden efter håren, stirrar ogenerat och kommenterar högt. Killar som tjejer uppför sig på ett sätt som familjen skulle anse som stötande och opassande om de visste. De uppför sig som "lösaktiga svenskar" som vi så rart kallas rätt ofta...
Nu är det slut på allvaret, fram för mer humor!
//Kikh
"Den dag du slutar leka är du inte vuxen, då är du död" :D
// Helén
Länge leve leken! _B-anana
//Inger - som just nu känner sig mer död än lekande inför dotterns student imorgon
"Den dag du slutar leka är du inte vuxen, då är du död" :D // Helén
klapp_klapklapp_klapklapp_klap Jag blev vuxen redan som 12-åring och tyckte det var tråkigt.
Ett gott skratt förlänger livet och jag försöker bjuda på så många jag bara kan eftersom jag oftast får ett leende i gengäld. Jag är en pattologisk skämtare med många stringar på min lyra - De som inte har humorn i behåll är inte värda min tid...:D
//Kikh
//Inger - som just nu känner sig mer död än lekande inför dotterns student imorgon
Åh! Jobbigt men underbart, vi hade en för tre år sedan och har två år kvar till nästa..., just nu tillhör vi de champagnepimplandes skara :D
Jag blir lika glad varje år när man ser alla dessa studentekipage, minns själv den enorma frihetskänslan blandat med- hjälp- vad händer nu?!
// Helén
Vår dotter tar också studenten i morgon! Herr Fix och lillebror reser just tält i trädgården. I morgon är det dessutom 30 år sedan jag själv tog studenten. Extra mycket att fira alltså. Men för att inte tappa tråden... Nästa måndag kollar vi strandmodet på Skopelos. Själv har jag kommit till åldern när "more is best".
Underbar stol!!:D:D
Lissi
http://www.svenskbladet.se/uploaded_images/ikea2007.jpg
Nej, jag sitter i halvskugga på min nyinköpta strandstol från Ikea och vinkar till er :) Tyvärr fanns den bara i en storlek!
klapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klap TACK för den Ricky, jag behövde ett gott skratt ikväll!
Låt ingen av festdeltagarna pungslå dig på den pallen!
//Kikh
http://www.svenskbladet.se/uploaded_images/ikea2007.jpg
Nej, jag sitter i halvskugga på min nyinköpta strandstol från Ikea och vinkar till er :)
Tyvärr fanns den bara i en storlek!
Helt underbart flabb_flabflabb_flabflabb_flabflabb_flabflabb_flabflabb_flab
Skulle vara en bra 50 årspresent till min svenska vänninas man härnere, han är en riktig snuskhummer och kanske skulle han tappa hakan för engångs skull.:eek:
Monica
Missade namnet på den tjejen som ringde in till Mix Megapol Göteborg i morse som på deras fråga vad man inte fick ha på sig svarade Speedos och strumpor i sandaler. flabb_flab
Något fick mig att tro att hon läst här Ang_elx:D
// Helén
Missade namnet på den tjejen som ringde in till Mix Megapol Göteborg i morse som på deras fråga vad man inte fick ha på sig svarade Speedos och strumpor i sandaler. flabb_flab
Något fick mig att tro att hon läst här Ang_elx:D // Helén
Hoppas hon fattat att vi välkomnar och lovprisar mankinin som ett alternativ till Speedos:D
//Kikh
Hoppas hon fattat att vi välkomnar och lovprisar mankinin som ett alternativ till Speedos:D
//Kikh
I Frankrike någon gång på 90-talet, bodde vi i en semesterby, där man för att komma in till poolen fick gå förbi en vakt. Denna sållade bort alla killar med badshort, hänvisande till att de kunde föra med sig sand, och släppte endast in de som hade typ Speedos. Jaha, sa sonen (ca 10 år då), ska jag behöva ha badkalsonger på mig då tänker jag inte bada! :eek: Ungen gick inte i närheten av poolen på TRE veckor!
Undrar hur han ställer sig till en mankini?Ang_elx
//Inger
Jaha, sa sonen (ca 10 år då), ska jag behöva ha badkalsonger på mig då tänker jag inte bada! :eek: Ungen gick inte i närheten av poolen på TRE veckor!
Undrar hur han ställer sig till en mankini?Ang_elx //Inger
Han har väl vuxit till sig? :D:D
// Helén
På Kreta var det en hel del toplessbrudar...i alla åldrar och former :rolleyes: Och jag hade crocs på stranden...inga "foppatofflor" dock :eek: Jag tycker dessa är snygga :cool: För att vara "strandsko" alltså.
http://www.nicework.nu/media/catalog/product/cache/1/small_image/135x135/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/i/file_2_2.jpg (http://www.nicework.nu/sandaler-tofflor/crocs-patricia-sandal.html)
Från Sifnos kan jag rapportera 1 par crocs!
Och de passade utmärkt på de fötter de satt, storleken var uppskattningsvis runt 28:p
Monica P
2010-07-17, 19:44
Måste försvara crocsen! Har bara piratvarianterna men de är oöverträffade när man ska vattna i trädgården elle kuta iväg med soporna eller så. Men så sanslöst hala på vår nyvaskade veranda, värre än värsta blankisen.
Har bara piratvarianterna men de är oöverträffade när man ska vattna i trädgården elle kuta iväg med soporna eller så.
Där sa du nåt! Jag har nyss insett att mina nuvarande feministpumps, alltså typ såna här, är färdiga för tippen:
http://images3.brandos.se/sv/1/19368/19368-b.jpg
Det finns säkert folk som tycker att de är lika förfärliga som jag tycker att crocs är. Fast jag älskar dem och vet inte hur många par jag förbrukat.
Men det är bara det att jag har dem egentligen bara när jag går ut med soporna eller till tvättstugan! Och då verkar det ju helt galet att köpa nåt för 550 spänn:confused:.
Vad kostar crocs?
Vad kostar crocs?
Den sorten jag har kostade typ 800 när jag köpte dem ...men på siten som jag snodde bilden ifrån kostade de 500...rena fyndet alltså:rolleyes:flabb_flab
Vanliga "fula foppatofflor" kostar nog också kring 500 spänn. Dottern har ett par rosa som hon jobbar i och säger att det är det enda hon orkar jobba ett helt pass i utan att få ont i ryggen :) Så de är nog bra i vissa fall..:rolleyes:
Malin
Oj, är de så dyra? Men då kan jag ju köpa mina dyra feministpumps utan dåligt samvete:D
Oj, är de så dyra? Men då kan jag ju köpa mina dyra feministpumps utan dåligt samvete:D
Gör´t...som vi säger i Värmland/Dalsland :D:D
Malin
Bara för att sabba lite måste jag ju berätta att mina fejkcrocs, vita med cerisa blommor, kostade 99 pix på Skopunkten förra året. Ang_elx
Hade glömt mina älskade (men fula) Birkenstock när vi skulle bort så de var nödinhandling!
Man blir grymt svettig om fötterna i "crocsen", alla hål till trots. De får därför agera som "dasskor" när vi är på landet. :D //Inger
Men Crocs kostar väl numera inte mera än 150 kr, åtminstone inte på Kvantum här hemma och det är garanterat original, så pass bra känner jag Icahandlaren här. Jag använder mina Crocs mest här hemma då de är smidiga att hoppa i då man ska ut fram o tillbaks o hämta en liten rymmare som är på väg hemifrån.
Mvh Janérik
Monica P
2010-07-18, 07:20
I fjol fanns de på varenda kiosk här för 6 euro.
Badmode på Kefalonia - blandat! Något som verkar vara inne är att bikinitrosan skall vara lite för liten, så att den kryper in "därbak"... det såg lite lustigt ut i vissa fall. Alltså inga string, utan vanliga bikinibyxor...
En sak -endast svenska pojkar/män verkar bada i kalsonger + shorts, det tycker jag känns så äckligt... har de rena kalsonger på sig? Hu! :eek:
Och några toppless fanns det, helt normala variationer, ung och gammal, stor, liten och dessutom ett par sillisar som var lite fascinerande att titta på... kvinnan var gråhårig men tuttarna pekade upp som pyramiderna i Egypten! :D
Bara för att sabba lite måste jag ju berätta att mina fejkcrocs, vita med cerisa blommor, kostade 99 pix på Skopunkten förra året. Ang_elx
Man blir grymt svettig om fötterna i "crocsen", alla hål till trots. De får därför agera som "dasskor" när vi är på landet. :D //Inger
Jag har mina som innetofflor året runt, svettas inte ett dugg i äkta Crocs, hade ett par kopior i någon taskig plast tidigare där fötterna halkade runt :rolleyes:
// Helén
I fjol fanns de på varenda kiosk här för 6 euro.
Riktiga Crocs kostade € 29,50 på Antiparos i år
// Helén
Mollybus
2010-07-18, 18:48
På vissa stränder var det både topless och nakenbad både på Milos och Serifos. Även på de stränder som inte var avsedda för nakenbad fast det var i utkanterna av stränderna. De flesta som var helnakna tycktes mig vara greker och italienare. Topless lite blandat men inte så många skandinaver.
Tilläggas kan att det är väldigt naket hos en del. Renrakat så att säga både han och hon. Det är svårt att inte se även om man inte vill, framför allt när somliga stoltserar fram på stranden!
Det är svårt att inte se även om man inte vill, framför allt när somliga stoltserar fram på stranden!
Just det där med att vandra i strandkanten fram och tillbaka utan en tråd på kroppen har jag aldrig riktigt förstått mig på, vad är vitsen, är det att man vill visa upp sig?
// Helén- som efter en vilostund på Donoussas campingstrand helt ofrivilligt stirrade rakt in i.... (en naken människa hade lagt sig på rygg med uppdragna ben en halvmeter ovanför mig)
Vad den personen ville var inte svårt att förstå Ang_elx:D
Kalimera
2010-07-18, 21:01
Inget naket, och inga topless på Ios, där man verkligen trodde att det skulle vara mer lössläppt.
Jag har mina som innetofflor året runt, svettas inte ett dugg i äkta Crocs, hade ett par kopior i någon taskig plast tidigare där fötterna halkade runt :rolleyes:
// Helén
Kanske så det är! Men vad kan man begära för 99 kronor?! ;)
Duger iallafall som dass o badskor, utslitna lär de aldrig bli... Ang_elx
//Inger
Tilläggas kan att det är väldigt naket hos en del. Renrakat så att säga både han och hon. Det är svårt att inte se även om man inte vill, framför allt när somliga stoltserar fram på stranden!
På nudiststränder är det helt ok att stoltsera fram utan en tråd på kroppen. Det är en lisstil för många och kan kännas ganska befriande. Däremot passar det sig oftast inte på andra stränder. På vissa öar och stränder där det går att få avskildhet kan det ändå vara ok att lite diskret sola naken om det inte finns förbudsskyltar som det ex gör på flera av Folegandros stränder.
Eva
Jag vet faktiskt inte riktigt hur stranden där de tältar på Donoussa är klassad, finns definitionen blandstrand?!
Vi la oss på den delen där folk, sett med våra ögon, var normalklädda för stranden.
Håller tillfullo med er som säger "sola gärna naken", men låt mig slippa titta flabb_flab
Värst var nog ändå det par som lekte med sin hund, kastade pinnar till den hit och dit, tur att man kunde titta på hunden :confused::D
// Helén
På Karpathos, på vägen till vår vik i Amoopi såg vi en man som låg och särade på benen riktigt ordentligt - men han hade tänkt på sina medmänniskor och trätt en strumpa på sin bäste vän! flabb_flab
Strumpan var svart. :D Yngste sonen tyckte detta var helfestligt! Ja, det var nog komiskt, när man tänker efter...:p
Kanske hade han trätt på strumpan för att man inte skulle missa den...Ang_elx
// Helén
Finns ganska mycket information på nätet om naturiststränder båd officiella och icke officiella. Kanske bra att läsa på för den som vill minska risken för att behöva se nakna människor. På Folegandros är nakenbad tillåtet på Agios Nikolaos så den stranden bör då undvikas. Vet att vänner till mig som gillar Milos brukar bada på Agios Ioannis som är en populär nudisttrand på den ön.
Även på Agios Nikolaos går det bra att bada med kläderna på men flertalet var nakna sist jag var där. Mig stör det inte och jag badar själv gärna naken på en väl vald plats. Har heller inte upplevt att folk lägger sig nära utan de flesta är diskreta och håller sig för sig själva. Skandinavierna brukar vara i minoritet och merparten på de stränder jag besökt har nog varit tyskar, holländare, fransmän, italienare och greker.
Tråkigt för dig Helén om du blev antastad och kände dig kränkt.
Eva
Tråkigt för dig Helén om du blev antastad och kände dig kränkt.
Eva
Jag överlevde, funderade mest på hur den nakensolande tänkte ;):D
// Helén
OBS! Jag menar alltså just den mannen, inte nakensolare över lag, det bryr jag mig inte det minsta om, strandvandrarna behöver jag ju inte titta på om jag inte vill Ang_elx:D
På Karpathos, på vägen till vår vik i Amoopi såg vi en man som låg och särade på benen riktigt ordentligt - men han hade tänkt på sina medmänniskor och trätt en strumpa på sin bäste vän! flabb_flab
Strumpan var svart. :D Yngste sonen tyckte detta var helfestligt! Ja, det var nog komiskt, när man tänker efter...:p
Kanske var det bara en avancerad mankini :Dflabb_flab
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.