handdator

Visa fullständig version : Min pappa


sabina
2005-11-06, 21:14
jag ska åka till kreta i vår och besöka min pappa jag har aldrig träffat honom förut, men har funderat på det väldigt många gånger. så därför tänkte jag om någon har gjort något liknande och hade några tips?bye_bye

dimitris
2005-11-17, 22:33
jag ska åka till kreta i vår och besöka min pappa jag har aldrig träffat honom förut, men har funderat på det väldigt många gånger. så därför tänkte jag om någon har gjort något liknande och hade några tips?bye_bye

Hur gammal är du, hur gammal är din far? Varför ses vi inte? Berätta lite för det.

dimitris
Aten

sabina
2005-11-29, 20:34
jag är 20 år och min pappa är 39 tror jag. min mama och pappa har inte haft någon kontakt sen jag var nyfödd, och då bara med brev. jag har aldrig vågat eller haft råd att åka till honom. jag vet inte heller om han vill träffa mig.
men i vår har jag bestämt mig för att åka. fast jag är väldigt nervös.:rolleyes:

inkfish
2005-11-29, 20:44
Håller tummarna för att din resa ska gå bra, sabina:)

Du skriver att du vill ha tips. Har du hört talas om den här sidan? http://www.lostdaughtersunited.org/

Det är en svensk tjej som startat den, för döttrar som saknar sina pappor. Jag läste om den för ett tag sen, letade upp den nu - och ser att de har ett forum. Där kan du kanske hitta folk som kan tipsa dig.

sabina
2005-11-29, 20:49
ÅÅH, Tack ! :) har inte hört talas om den sidan . måste kolla den på en gång !klapp_klap

Chris
2005-11-29, 22:12
Hej Sabina,


Jag tycker det är tufft av dig att ta initiativet till ett möte. Och om det känns rätt för dig ska du verkligen göra det också, även om det kan kännas nervöst. Jag vill önska dig all lycka och hoppas det går bra.

Kram från

Chris
bye_bye

Gita
2005-11-30, 10:26
Lycka till inför mötet - hoppas ni "finner varandra". Jag sökte upp min pappa som jag inte hade haft kontakt med under 20 år, inte sedan jag var 12. Det var väldigt nervöst... Det var svårt att bara "hoppa in och bli dotter" plötsligt - vi kände ju inte varandra längre.

Mycket beror på din pappa, hur han är som person, om han vågar.

Lycka till, du kommer inte att ångra det, hur det än går!

Gita bye_bye

sabina
2005-11-30, 16:27
Tack för alla lyck-önskningar och tips.. det gör mig glad:)
det kanske är någon av er som känner någon svensk som är bosatt i Agios Nicolaus på kreta som kan hjälpa till lite i mitt letande?

sakis
2005-12-03, 04:31
jag tror att han blir glad som fan!!!! agios nikolaos e inte jettestort ska nog go o hitta honnom speciellt som grekerna der kener varandra!! ursekta stavningen tangentbordet e knas lycka tillklapp_klap

ps. dom e bra po engelska dom som bor p kreta!!!!