handdator

Visa fullständig version : "budget" för tonåring


Cathina
2010-05-24, 21:24
Vad kan det tänkas kosta för en 16-åring som ska båtluffa i Grekland (Kykladerna) i två veckor? Jag ska ta med min lillebror på en resa. Mina föräldrar betalar båt/färjor och uppehälle (mat och dryck), dock inte logi för det står jag för. Som det verkar nu så blir det 3 öar, vi börjar i Aten och avslutar på Santorini, där vårt flyg går hem. Nån som har nån gissning?

Ingrid Ny
2010-05-24, 22:36
Du får nog räkna med att ni betalr rum som för 2 personer 30-50 E/natt beroende på var ni sak o hur ni vill bo o när ni åker

Ha det bra!
//Ingrid

Cathina
2010-05-25, 15:38
Jag formulerade mig lite knasigt ser jag :)

Rummet står jag för och den kostnaden vet jag ungefär, det är däremot båtresor och uppehälle som mat och dryck jag mer var ute efter.

Hellen
2010-05-25, 16:49
En sextonåring äter dubbelt så mycket som en vuxen kvinna, mycket mat blir det....
Båtpriserna varierar kraftigt beroende på rutt och typ av båt.
Mellan vilka öar skall ni åka?
// Helén

Cathina
2010-05-27, 12:52
En sextonåring äter dubbelt så mycket som en vuxen kvinna, mycket mat blir det....
Båtpriserna varierar kraftigt beroende på rutt och typ av båt.
Mellan vilka öar skall ni åka?
// Helén

Vi drar från Piréus till Paros, sen är vi kanske där 2-3 dagar, sen troligtvis vidare till Amorgon och ev Naxos för att sluta på Santorini :)

Hellen
2010-05-27, 12:54
Vi drar från Piréus till Paros, sen är vi kanske där 2-3 dagar, sen troligtvis vidare till Amorgon och ev Naxos för att sluta på Santorini :)

Priserna på dessa turer hittar du på Blue Star Ferries hemsida

Cathina
2010-05-28, 22:56
Priserna på dessa turer hittar du på Blue Star Ferries hemsida

Ok, tänkte jag skulle fått lite hjälp här då jag inte är så haj på det här med att söka på nätet och inte har koll på vad mat och sånt kostar i Grekland :o

Hellen
2010-05-29, 11:25
Nån som har nån gissning?


Mellan vilka öar skall ni åka?
// Helén

Vi drar från Piréus till Paros, sen är vi kanske där 2-3 dagar, sen troligtvis vidare till Amorgon och ev Naxos för att sluta på Santorini :)

Priserna på dessa turer hittar du på Blue Star Ferries hemsida

Ok, tänkte jag skulle fått lite hjälp här då jag inte är så haj på det här med att söka på nätet och inte har koll på vad mat och sånt kostar i Grekland :o

Det var ju det du fick, inte menar du väl att någon annan skall sätta sig och leta i prislistan?

http://www.bluestarferries.com/site/content.asp?sel=634&loc=2&query=

// Helén

Cathina
2010-05-29, 16:44
Det var ju det du fick, inte menar du väl att någon annan skall sätta sig och leta i prislistan?

http://www.bluestarferries.com/site/content.asp?sel=634&loc=2&query=

// Helén

Näe, det var inte det jag menade. Det finns säkert folk här på forumet som har erfarenhet av att båtluffa och vet vad det kan kosta...Jag begär inte att nån annan ska kolla upp det åt mig. Men jag kollar på annat forum.