handdator

Visa fullständig version : Varning för "trevliga ungdomar"


oliv
2010-05-23, 19:37
Blir så fruktansvärt trött på dessa "fejkade" trevliga ungdomar bl.a svenska, som låtsas komma från Grekiska turistbyrån för att ställa frågor. Håller till framförallt i Rhetymnon.
De börjar alltid med ett leende; :D"where you from?" De låtsas att de vill veta dina resevanor.
Säger efter ett tag at de visa dig ett hotell, du får en lott (vinst, of course!) bjuder på taxi till hotellet och vill att du är "impulsiv" alltså på plats skriver på/binder dig för att resa med dem (jättebilligt förstås!!?)flera år framåt.:eek:
Inte timeshare, säger de då man ifrågasätter-men det närmaste du kan komma. Företaget finns inte på i-net, du kan bara boka direkt på hotellvisningen-inte skumt alls???:cool:
Alltså låt bli att svara på frågor och åk absolut inte med dem till hotellet och gör du det SKRIV INTE på något för guds skull!!

nekjam
2010-05-26, 20:37
Håller med dej helt. Det verkar som dom är mest på hugget de första dagarna sedan man anlänt. Dom ser väl på hudfärgen att man just anlänt. Jag och min man brukar (när vi hinner) skilja på oss och inte gå bredvid varandra. Det syns att dom blir osäkra då. Men det förstör verkligen den sköna känslan av semester, när man blir påhoppad. Jag har inte bett om att få svara på frågor och när man ifrågasätter så blir dom sura. Man ser ju ändå titt som tätt att det är par som stiger in i taxibilarna och åker iväg. Undrar hur det känns några timmar senare när dom nästan hjärntvättats.
Nej det behövs verkligen en varning till alla. STANNA INTE!!!!!!__D

Athanasia
2010-05-27, 06:47
Vi åkte iväg på visning för många år sen i rent studiesyfte.En tjej pratade i ca.1 1/2 timme om affärsiden,,vi lyssnade tålmodigt,,När hon var klar slet hon fram ett kontrakt och trodde att vi skulle skriva på...NEJ NEJ NEJ,,det här är inget för oss,,hon var inte glad men vi fick taxiresa tillbaka också:-)

RonjaKyndel
2010-06-16, 17:37
Men guud!!
Ar verkligen folk saa troga sa de gar pa det ...

Masse
2010-06-16, 22:58
Usch, trodde att de liksom jätteödlorna var utdöda för länge sedan. Kanske dåligt väder eller taskig marknad på Kanarieöarna som gjort att de flyttat därifrån till Grekland. Det är ju förvånande att de fortfarande tycker att det är meningsfullt att försöka få med sig någon. De borde testa något lättare, t ex att sälja is på nordpolen.

:) Mats

AndersL
2012-03-02, 15:55
Jag och min fru "haffades" av en sådan, vi åkte bort till deras hotell och fick en trevlig rundtur och en väldigt trevlig pratstund med en tjej som redan från början visste att vi inget skulle köpa eller skriva på, så faktum är qat det inte på något sätt tjatades eller så om detta, och hon sa att tyvärr var hon tvungen att fråga om vi ville :)
men annars handlade vår pratstund om allt annat än just resa med dem.

Jaq visste ju vad det gällde och tog det som lite tidsfördriv.