handdator

Visa fullständig version : Vilka av de Joniska öarna har du varit på?


Kalimera
2010-05-21, 16:41
Det finns 16 bebodda öar i den Joniska övärlden. Den populäraste är utan tvekan Korfu, tätt följt av Kefalonia och Zakynthos. Mindre populära är de okända öarna Erikousa, Mathraki och Othoni. Jag har varit på tio av öarna. Kyhthera hoppas jag komma till i sommar. Dit längtar jag väldigt mycket.

Vilka öar har du varit på? Lägg dina röster här ovan...

C@nny
2010-05-21, 19:05
Hej!
Saknade Scorpios som jag varit på flera ggr.... Ja, :o...iofs bara på den lilla strandremsan som man brukar stanna vid under div båtutflykter flabb_flab...
//C@nny

uggelbo
2011-01-04, 07:39
För den som inte varit på den lilla, långa ön, Meganissi strax utanför Nidri på Lefkas rekommenderar jag ett besök. Ta bilfärjan från Nidri, kostar 2€ och tar ca 20-25 minuter. Färjan går ca 10.05 och åter ca 15.20. Båtturen tar ca 20-25 minuter. Det är helt underbart där ute; lugnt, tyst och fridfullt. Vackrast i hela världen!

MIM
2011-01-05, 16:20
Hej Admin, hoppas verkligen du kommer till Kythera! Själva gjorde vi en kort-luff på en vecka dit via Aten-Hydra-Spetses-Monevassia-Kythera- Aten.Mycket fin liten ö. Detta var för ca 20 år sedan och följden blev att vår segelbåt heter S/Y KYTHERA. /Hälsn.MIM (Kanske blir det ett framtida besök där med vår båt?!)

Kalimera
2011-01-06, 11:28
Hej Admin, hoppas verkligen du kommer till Kythera! Själva gjorde vi en kort-luff på en vecka dit via Aten-Hydra-Spetses-Monevassia-Kythera- Aten.Mycket fin liten ö. Detta var för ca 20 år sedan och följden blev att vår segelbåt heter S/Y KYTHERA. /Hälsn.MIM (Kanske blir det ett framtida besök där med vår båt?!)Jag har fortfarande inte varit på Kythera. :o Men drömmen lever vidare. :)

goran
2011-04-09, 06:58
Hej Janne.
Det har gått många år sedan vi sågs och jag väntar fortfarande att du skall komma gående nedför backen till vårt hus och avnjuta ett glas väl kylt vitt vin till en fantastisk utsikt...
Göran

Kalimera
2011-04-09, 18:10
Det har gått många år sedan vi sågs och jag väntar fortfarande att du skall komma gående nedför backen till vårt hus och avnjuta ett glas väl kylt vitt vin till en fantastisk utsikt...Jag väntar jag också, men jag hoppas att det inte ska ta lika lång tid som sedan vi sågs senast. :)

Caina
2011-04-10, 09:44
Bott i Nidri på Lefkas och gjort dagsutflykter till
Korfu
Paxos
Antipaxos
Kefalonia (Fiskardo)
Ithaka