handdator

Visa fullständig version : Vilka öar i Dodekaneserna har du varit på? - Ny omröstning


Kalimera
2010-05-21, 16:03
Det finns 19 bebodda öar i ögruppen Dodekaneserna. Kos och Rhodos är de två mest besökta öarna. Öar som ytterst få åker till är Chalki, Kassos och Kastelorizo. Själv har jag varit på alla öar i Dodekaneserna utom Pserimos och Kassos.

Vi hade samma omröstning 2009. Nu har det gått ett år och resultatet borde bli annorlunda. Förra årets omröstning finns här (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=18078).

Vilka öar i Dodekaneserna har du varit på? Lägg dina röster här ovan..

Homeros
2010-05-24, 09:30
[quote=Kalimera;206574]Det finns 19 bebodda öar i ögruppen Dodekaneserna. Kos och Rhodos är de två mest besökta öarna. Öar som ytterst få åker till är Chalki, Kassos och Kastelorizo. Själv har jag varit på alla öar i Dodekaneserna utom Pserimos och Kassos.


quote]

Ojdå, finns det en ö i grekland där jag har varit men inte Janne !!!
Pserimos var jag på redan 1990, och kan varmt rekommendera denne. Finns många fina bad på ön, både strand & klippbad, den är riktigt karg. Jag åkte dit på den tiden från Kos.
/Homeros

karinafp
2010-05-24, 12:21
Ojdå, finns det en ö i grekland där jag har varit men inte Janne !!!

Haha, det kan jag också "skryta" med, eftersom jag har varit på Kassos. ;) Å andra sidan har Janne varit på hundratals öar som jag har kvar att besöka, så det jämnar nog ut sig.... eller nå't... Ang_elx

Karin
som snart, snart får komma tillbaka till Karpathos! _B-anana

McCoist
2010-11-09, 08:37
Blir väldigt sugen att åka till Chalki, så nära Rhodos och det bästa är att färjan (Anek Lines) går vidare sedan mot Anafi!