handdator

Visa fullständig version : Sanningen från Skopelos


Janet
2010-05-20, 16:39
Hej på er!

Sitter på hotellet Del Sol i Skopelos stad och surfar in mig i vardagen lite. Passar på att ge er som snart ska hit en liten uppdatering.

Vädret är högst opålitligt. Moln, sol, moln, sol... så håller det på. Vattnet är svinkallt och på morgonen (och kvällen, oftast) behövs både långtröja och långbyxor.

Vi har vandrat - vackert och grönaste grönt - solat litegrann och har det rätt skönt. Visst är vi lite sura över vädret (det var strålande sol och nästan 30 grader förra veckan, innan en helg med regn) men det är ju ändå Grekland.

Här på hotellet finns en underbar liten hund på sex månader som heter Hermes, värdinnan Sophie är supergullig och vågorna ackompanjerar allt vi gör. Helt klart att rekommendera!
30 euro för en stor lägenhet - ett kap.

I morgon drar vi nog över till Skiathos för att spana in även den ön. Hur det gick att landa där lovar jag att berätta om i det kommande resebrevet...!

Janna ¨

Janet
2010-05-20, 16:45
Och Janne!
Del Sol har rum lediga nästa vecka. Hon blev glad men fundersam när jag sa att du mejlat henne, hon känner till Kalimera.

Hon säger i detta nu att mejladressen finns på hemsidan (som du nog har, annars googla). Och jag fick just en smaskig kaka att bita i... underbart ställe detta.

Nä, nu ska jag sluta göra reklam och i stället kolla färjor till Skiathos.

Hej på er alla!

Desires
2010-05-20, 17:05
Synd att ni har sämre väder denna vecka! Var där förra veckan och då var det riktigt skönt - så hoppas för er skull att det vänder! Men vi kollade vattentemperaturen på olika ställen på Skopelos - och det var 22 grader överallt, vilket vi tyckte var riktigt skönt! Uppfriskande direkt när man hoppar i, sedan jätteskönt när man varit i några minuter. Har skrivit om Skopelos på min reseblogg men du verkar känna till allt du vill göra och har säkert läst e-guiden om ön, som jag tyckte var suverän med många bra tips! Men OM DU VILL kan du kolla foton därifrån som jag tog förra veckan......http://www.desires.se/#post91

Lissi
2010-05-20, 17:09
Kul att få rapport...men synd att ni inte har toppenväder.
Just detta med fint väder veckan innan man kommer känner man ju igen:D
Så hade ju jag det också när jag sist var på Tinos, men ni har förhoppningsvis inte störtregn hela dagarna som jag hade.
Hälsa mamma så gott och NJUUT! Solen kommer nog ordentligt de sista dagarna.

Lissi

Kalimera
2010-05-20, 17:29
Del Sol har rum lediga nästa vecka. Hon blev glad men fundersam när jag sa att du mejlat henne, hon känner till Kalimera.Jag mejlade på denna adress: delsol@otenet.gr

Hälsa att vi tittar förbi en dag nästa vecka. Vi har rum på annat ställe de fyra första nätterna, men stannar troligen längre än så.

Ha det fortsatt bra, trots vädret!

Janne bye_bye

Janet
2010-05-21, 10:05
Jag mejlade på denna adress: delsol@otenet.gr

Hälsa att vi tittar förbi en dag nästa vecka. Vi har rum på annat ställe de fyra första nätterna, men stannar troligen längre än så.

Ha det fortsatt bra, trots vädret!

Janne bye_bye

Sådärja, jag bad henne mejla dig nu... hon fick adressen info@kalimera.se . Så nu kan ni ha kontakt!

Ha en underbar resa ni med!
flabb_flab

Kalimera
2010-05-21, 16:59
Så nu kan ni ha kontakt!Jag har fått mejl, och har svarat. bye_bye

Kalimera
2010-05-22, 08:30
Jag har fått mejl, och har svarat.Och nu är det bokat. _B-anana