handdator

Visa fullständig version : Måndagsbåt & boende på Samos


ED
2010-05-19, 23:07
Vi upptäckte just att Samos Spirit till Ikaria inte går på måndagar :mad:, och undrar om det finns något annat sätt att ta sig. Om inte så tar vi gärna emot tips på boende på Samos i väntan på tisdagen...

xenos
2010-05-20, 06:54
Vi upptäckte just att Samos Spirit till Ikaria inte går på måndagar :mad:, och undrar om det finns något annat sätt att ta sig. Om inte så tar vi gärna emot tips på boende på Samos i väntan på tisdagen...

Nyfiken: var såg du att Samos Spirit inte går på måndagar?
Vad jag kan se ligger S.S. i docka i Perama.

Bea
2010-05-20, 09:19
Jo, och där har den ju legat ett tag. Någon som har kunskap om Spirit kommer i gång igen, snart? Och hur är det med Blue Velvet? Kör den inte heller i sommar?

Bea

Charleston
2010-05-20, 10:57
Förra året (i juni) gick ju den där mindre och snabbare båten (kanske den heter just Blue Velvet, jag kommer inte ihåg?) från och till Karlovassi på Samos. Åtminstone från och till Fourni, troligen även Ikaria. Alla dess tider låg inte uppe på GTP veckan innan, utan anslogs (på Fourni i alla fall) först några dagar innan. Jag skulle chansa på att finns nån slags förbindelse även på måndagen. Och är det inte i augusti ni ska åka ska det väl inte vara nåt problem att fixa boende på Samos för en natt.
/Thomas

ED
2010-05-20, 11:33
Ähh, jag skulle nog inte ha använt båtnamn... Vad jag menar är att det enligt GTP inte verkar gå någon båt på måndagar (i juni, förutom ett datum).

Charleston
2010-05-20, 12:35
Ja, jag menar alltså att den som gick till Karlovassi inte heller fanns med på GTP dagarna innan jag åkte ner. Sen efter en vecka på Ikaria och halvvägs in i Fourniveckan kom det upp anslag om avgångarna. Ni skulle ju åtminstone kunna vara lite kyliga fram till dagarna innan ni åker och då kolla hur båtarna går (fast jag är osäker på om den här båten överhuvudtaget fanns med på GTP förra året, även om den alltså gick).
/Thomas