handdator

Visa fullständig version : Vi åker hem i år igen...!


Rasmus
2010-05-19, 18:28
Monica P's tips om konserten med Arja Saijonmaa blev den utlösande faktorn. Således har vi snabbt som ett ormbett bokat en resa "hem" till Kalymnos i augusti. Junior jublade vid beskedet att han får ett alldeles eget rum, så han slipper våra snarkningar. Så nu räknar vi ner dagarna. Igen. Ett typiskt i-landsproblem som vi så gärna bekymrar oss om. Så nu ska vi bara förvarna Stratos och Apostolis på Nefeli om vår resa, liksom George på Telentos, Babi och Yannis i Myrties och naturligtvis vår egen familj på Leros. Och så ska vi naturligtvis njuta av finsk sång nere i Pothea en vacker kväll. Lär bli ett gott minne...
:D

Riitta
2010-05-19, 18:46
Så roligt för erklapp_klap Jag missar Arja,men man kan inte få allt:o

Riittabye_bye

Rasmus
2010-05-19, 19:38
Men glöm för all del inte att ta med en påse svenska äpplen till Odysseus på Telendos. Han kommer att älska er för all framtid om ni ger honom ett kilo eller två...
;)

Hjalta99
2010-05-19, 22:09
Monica P's tips om konserten med Arja Saijonmaa blev den utlösande faktorn. Således har vi snabbt som ett ormbett bokat en resa "hem" till Kalymnos i augusti. Junior jublade vid beskedet att han får ett alldeles eget rum, så han slipper våra snarkningar. Så nu räknar vi ner dagarna. Igen. Ett typiskt i-landsproblem som vi så gärna bekymrar oss om. Så nu ska vi bara förvarna Stratos och Apostolis på Nefeli om vår resa, liksom George på Telentos, Babi och Yannis i Myrties och naturligtvis vår egen familj på Leros. Och så ska vi naturligtvis njuta av finsk sång nere i Pothea en vacker kväll. Lär bli ett gott minne...
:D


Så härligt för er! Då har ni verkligen något att se fram emot. För mig dröjer det bara 6 dagar och ett antal timmar tills att jag är på plats! Då ska jag traska runt till alla de du nämner och bara njuta av tillvaron :D!

/Eva

Vanja
2010-05-22, 17:09
Monica P's tips om konserten med Arja Saijonmaa blev den utlösande faktorn. Således har vi snabbt som ett ormbett bokat en resa "hem" till Kalymnos i augusti. Junior jublade vid beskedet att han får ett alldeles eget rum, så han slipper våra snarkningar. Så nu räknar vi ner dagarna. Igen. Ett typiskt i-landsproblem som vi så gärna bekymrar oss om. Så nu ska vi bara förvarna Stratos och Apostolis på Nefeli om vår resa, liksom George på Telentos, Babi och Yannis i Myrties och naturligtvis vår egen familj på Leros. Och så ska vi naturligtvis njuta av finsk sång nere i Pothea en vacker kväll. Lär bli ett gott minne...
:D


Då kommer vi nästan samtidigt till Kalymnos. Blir kanske en Kalimeraträff?

Systrarna Lena o Siv

Masse
2010-05-22, 17:58
Monica P's tips om konserten med Arja Saijonmaa blev den utlösande faktorn. Således har vi snabbt som ett ormbett bokat en resa "hem" till Kalymnos i augusti. :D

Oj då!!!!!!

"Arja Saijonmaa + Grekland ä ingen dåli blanning som vi sajor här i Skåne!!!!!!!!!!!!"

Efter Tinos+Egina som nu är på gång så längtar vi till Karpathos, men detta frestar ju verkligen en hel del!!!!!!!!!!

:) Mats