handdator

Visa fullständig version : Lägenhet i Aten?


Angelina
2005-11-05, 22:47
Hej hej!
Jag ska till Aten i vår och plugga grekiska i 4 månader och tänkte höra här på Forumet om någon kunde tipsa mig om bra boende? Jag har ordnat boende via språkskolan för första månaden, men det är riktigt dyrt, närmare 7000 för en månad i enrumslägenhet!

Kan någon tipsa mig om hur jag bör gå tillväga för att leta lägenhet och kanske någon har tips om vilken stadsdel som är trevlig? Enda kravet är att det finns många caféer och lite liv och rörelse ;)

Tack på förhand!
Angelina

Frappe
2005-11-07, 00:00
Hej hej!
Jag ska till Aten i vår och plugga grekiska i 4 månader och tänkte höra här på Forumet om någon kunde tipsa mig om bra boende? Jag har ordnat boende via språkskolan för första månaden, men det är riktigt dyrt, närmare 7000 för en månad i enrumslägenhet!

Kan någon tipsa mig om hur jag bör gå tillväga för att leta lägenhet och kanske någon har tips om vilken stadsdel som är trevlig? Enda kravet är att det finns många caféer och lite liv och rörelse ;)

Tack på förhand!
Angelina

7000 låter en aning dyrt..... Var i Athen ska du plugga?? Finns många trevliga delar att bo i Pagrati, Byronas, Kypseli, Marousi, Xalandri Nja listan kan göras lång. Sen haru Kiffisia, Penteli, Ekali men är nog lite dyrare alternativ!

Camilla

Eirini
2005-11-07, 07:52
Hej hej!
Jag ska till Aten i vår och plugga grekiska i 4 månader och tänkte höra här på Forumet om någon kunde tipsa mig om bra boende? Jag har ordnat boende via språkskolan för första månaden, men det är riktigt dyrt, närmare 7000 för en månad i enrumslägenhet!

Kan någon tipsa mig om hur jag bör gå tillväga för att leta lägenhet och kanske någon har tips om vilken stadsdel som är trevlig? Enda kravet är att det finns många caféer och lite liv och rörelse ;)

Tack på förhand!
Angelina


Det later dyrt med 7000. Athens News brukar ha annonser pa engelska eller sa kan du kanske hyra tillsammans med nagan som gar samma kurs. Du kan aven kontakta Skandinaviska kyrkan, ibland satter folk upp lappar pa deras anslagstavla om bostad. Var ligger skolan? Du kanske vill bo nara sa att du inte forlorar mycket tid pa att aka bussar och Metro.
Kul att du ska till Aten och plugga grekiska!