handdator

Visa fullständig version : Var ska vi bo?


MM-K
2010-05-16, 19:21
Vi har funderingar på att kanske prova östra delarna av Kreta i år (ett stort kanske än så länge), men vet inte var vi ska bo i så fall.

Vi har tidigare bott i Platanias (Chania) och trivts jättebra där med tonårsbarnen.

Var ska man bo på östra Kreta för att hitta något motsvarande? Vi vill också ha boendet som en bas för längre och kortare utflykter både på nord- och sydkusten.

Kalimera
2010-05-17, 13:45
Ska ni åka på charter eller resa på egen hand?

MM-K
2010-05-17, 18:17
Eftersom allt hänger i luften än så länge med barn som ska jobba i sommar men perioderna inte är klara osv, vet vi inte vad det blir eller ens om det blir att komma iväg.
Jag sonderar helt enkelt terrängen än så länge.

Hur som helst; tonåringarna vill ha pool och nära till liv och rörelse, vi vuxna vill ha lugn och ro och hyfsat nära till stranden. Dessutom är tanken att boendet även ska fungera som bas för dagsutflykter (hyrbil) så att vi kan utforska östra Kreta och gärna södra Kreta. Enkelt, va? :o

nekjam
2010-05-17, 20:10
Jag föreslår Rethymno. bye_bye

lars
2010-05-17, 21:17
Skall ni utforska de östra delarna av Kreta så tycker jag att ni skall välja att bo i Sitia, en trevlig liten stad med fina omgivningar och närheten till många fina små och gamla byar.
Avstånden är inte långa på östra sidan och man hinner se mycket.
God tur!
lars
Kriti stin kardia mou

Kalimera
2010-05-19, 09:50
Som Lars skriver är Sitia en trevlig stad. Agios Nikoalos är inte heller dumt att ha som bas om ni ska utforska östra Kreta. Dit går det charter från Sverige.

MM-K
2010-05-20, 21:16
Tack för förslagen! Har faktiskt inte alls tänkt på Sitia, men det låter inte så tokigt.

Någon som har något bra förslag på boende i Sitia eller Agios Nikolaus?

PB
2010-06-04, 12:58
Vi har hyrt på en liten ort alldeles innan Makrygialos på södra sidan för 10-12 år sedan.Kommer inte ens ihåg namnet just nu men det var den bästa semester jag varit på tror jag.
Lungt och genuint.
Vi var i Sitia med och det var en härlig stad.
Kanske skulle det passa något mellan Makrigialos och Ierapetra?
Rooms for rentskyltarna stor tätt efter kusten där...

I år blir det Analipsi igen flabb_flab , lagom transfer mm. om man bara ska vara borta i en vecka.


PB

xenos
2010-06-04, 15:08
:DJu längre österut desto bättre för vuxna. Tvärtom för tonåringar.


Fördomsfull kanske, idag.

MM-K
2010-06-08, 20:03
Tack för alla bra förslag!

Tyvärr blir det nog att stoppa en del av dem bakom örat så länge eftersom jag (och resten av familjen) är lika fördomsfull som Xenos. ;)

Vi hamnar sannolikt på sydvästsidan i år igen (vilket inte heller är fy skam) och letar som bäst boende där just nu.

MM-K
2010-06-20, 18:38
...och jag menar nordväst...:o

Marie78
2010-07-09, 16:57
Kom hem igår efter en vecka på kreta. Bodde då på hotellet maro i Analipsi. maro är inget att rekommendera men Analipsi var fint.

Soro
2010-07-11, 18:20
Ojdå,vi har bokat ett par första-nätter där i slutet av aug, för att sen åka vidare...
Vad var det som INTE var bra på Maro, det kan ju va bra att veta, tack.