handdator

Visa fullständig version : Hotel Ilios beach


Lotti
2010-05-16, 16:09
Har någon bott på Ilios Beach med fritidresor och vad tyckte ni om detta hotell? Något annat bra hotell i Rethymnon som någon kan rekomendera?

litentuva
2010-05-16, 16:56
Ilios beach ligger mycket centralt utmed strandpromenaden och på gångavstånd till gamla stan, venezianska hamnen och fortet Fortezza. Jag har inte bott där själv men brukar luncha där ibland och har varit nöjd med maten. Verkar vara ett trevligt, lite mindre, hotell.

nekjam
2010-05-16, 22:01
Ilios Hotell är det bästa i mitt tycke i Rethymno. Vi ska bo där för 3:e året i rad nu i september. Det är ju ett Blue Couple hotell vilket innebär att det är ett hotel med vuxna gäster och inga småbarn. Mycket trivsamt, och väldigt trevlig personal. Inte för stort man känner sig verkligen välkommen där. Sedan är ju läget det bästa. Med stranden bara över gatan och gratis solstolar. Det enda minuset är den livliga trafiken när man ska gå över gatan. Men så är det ju längst strandpromenaden. Tidigare har vi bott på Bio och Pegasaus. (Apollo) Men vi föredrar Ilios. Nära till allt. Så om ni väljer detta hotell så lovar jag att ni inte kommer att bli missnöjda.klapp_klap

Lotti
2010-05-16, 22:52
[Låter bra! Det får bli Ilios. Har du nån favorittaverna? Eller något annat bra tips vi inte bör missa? kanquote=nekjam;205891]Ilios Hotell är det bästa i mitt tycke i Rethymno. Vi ska bo där för 3:e året i rad nu i september. Det är ju ett Blue Couple hotell vilket innebär att det är ett hotel med vuxna gäster och inga småbarn. Mycket trivsamt, och väldigt trevlig personal. Inte för stort man känner sig verkligen välkommen där. Sedan är ju läget det bästa. Med stranden bara över gatan och gratis solstolar. Det enda minuset är den livliga trafiken när man ska gå över gatan. Men så är det ju längst strandpromenaden. Tidigare har vi bott på Bio och Pegasaus. (Apollo) Men vi föredrar Ilios. Nära till allt. Så om ni väljer detta hotell så lovar jag att ni inte kommer att bli missnöjda.klapp_klap[/quote]

nekjam
2010-05-17, 20:17
Det finns ju många favorittavernor. Det beror ju på om ni vill ha grekiskt eller blandat. Inte så långt från hotellet från gamla stan räknat finns det en som heter Dome mycket god mat. Sen en italiensk också åt samma håll Paggliaccio den bästa pizzeria restaurangen är det många som tycker. I gamla stan åt vi på lemon tree garden vi åt meze hur gott som helst. Samaria kommer jag också på just nu. Ja det finns hur många som helst. Jag ber att få återkomma. Men om du läser här på kalimera så har det skrivits mycket om restauranger i Rethymno de senaste åren. Det blir nog bra det där._B-anana

Lissi
2010-05-17, 20:41
Vi bodde på Ilios beach påsken 2006 och trivdes jättebra! Mycket vänlig personal och extra trevlig påskhälsning på vår svenska påskafton, som var veckan före den grekiska. Men Rethymno i övrigt var vi inte så överdrivet förtjusta i, men det är ju en helt annan sak;)

Lissi