handdator

Visa fullständig version : Söker information om Lavrion


airie
2005-11-05, 20:22
Hej alla därute!
Söker med ljus och lykta efter information om Lavrion. Kanske någon som läser detta varit där? Den info jag hittat var väldigt torftig och inte så positiv heller. Finns det någonting som är bra där?

Inge
2005-11-05, 20:33
Hej alla därute!
Söker med ljus och lykta efter information om Lavrion. Kanske någon som läser detta varit där? Den info jag hittat var väldigt torftig och inte så positiv heller. Finns det någonting som är bra där?

Mener du Lavrion i Cykladene eller stedet på fastlandet? Begge finner du info om ved å søke på Google.

airie
2005-11-05, 20:47
Tack Inge för mycket snabbt svar? Har tittat på Google men det finns inte så mycket att läsa där tyckte jag. Visste inte att det fanns två Lavrion. Jag menar hamnstaden Lavrion. Kanske jag får vända mig till någon grekisk turistbyrå. Jag har läst att platsen skulle vara så trist. Är den det?

Arne
2005-11-05, 21:00
Kan det vara något???

Arne

airie
2005-11-05, 21:05
Tack Arne! Jag ska genast gå in där och titta. Förresten är jag imponerad av att ha fått två svar redan. Jag har just blivit medlem så det här var ju trevligt:)

Goliat
2005-11-05, 21:09
Här är några länkar, om de inte räknas som reklam och tas bort vill säga...

http://www.infomarine.gr/greece/lavrion/

Håll till godo!

Göran

Goliat
2005-11-05, 21:12
Oops!

Läste inte igenom alla inlägg. :o Jaja, bra saker tål att upprepas! :)

Göran.

Inge
2005-11-05, 21:19
Tack Arne! Jag ska genast gå in där och titta. Förresten är jag imponerad av att ha fått två svar redan. Jag har just blivit medlem så det här var ju trevligt:)

Hehe....her på Kalimera slenger vi oss desperat over alle nyakommede for å vise vår grenseløse hjelpsomhet.

airie
2005-11-05, 21:35
Tack Göran! Nu har jag en del att börja med. Roligt med så "många fåglar på grenen".

CarinaN
2005-11-05, 22:17
Jag har just blivit medlem så det här var ju trevligt:)

Så trevligt med fler Kalmariter här på Kalimera!! Välkommen!bye_bye

Carina - också Kalmarbo

airie
2005-11-05, 22:58
Hej Carina! Tack för hälsningar hemifrån. Plötsligt blev världen liten. Har tyvärr inte varit hemma i Kalmar på ett halvår för jag bor i Kroatien just nu. Kanske flyttar jag till Grekland nästa år. Kalimera betyder väl go´morron förresten...men nu är det dags att släcka lampan.bye_bye

Kalimera
2005-11-06, 10:20
Finns det någonting som är bra där? Det beror ju på vad du ska göra i Lavrio. Ska du bo där eller ska du bara åka till/från hamnen? Jag skulle nog kunna tänka mig några dagar där, det är en ganska trevlig hamnstad med grekiskt liv; där finns flera hotell, tavernor, kaféer, kafenións, ouzerior, affärer, bagerier, en trevlig fiskmarknad och mycket mer.

airie
2005-11-06, 18:33
Hej! Tack för ditt svar! Om allt går efter planerna så kommer jag+1 att söka någonstans att bo i Lavrion (Lavrio?) eller i närheten. Hamnstaden verkar inte så mysig precis när jag sett bilderna via nätet. Det kanske finns någon trevligare liten by på cykelavstånd? Jag kommer nog att behöva ställa fler frågor framöver när pusselbitarna börjar falla på plats. Soliga hälsningar från Kroatien/Airie

dimitris
2005-11-06, 18:42
Lavrio är lite.... botten. Jag föredrar Nea Makri, Porto Rafti, Rafina istället.

dimitris
Aten

Frappe
2005-11-06, 23:40
[QUOTE=dimitris]Lavrio är lite.... botten. Jag föredrar Nea Makri, Porto Rafti, Rafina istället.

dimitris
Aten[/QUOTE

Jag håller HELT med dig!

Heja Nea Makri ;) ;)

Camilla