handdator

Visa fullständig version : Pris på mat osv på Tilos


maja68
2010-05-14, 03:35
Har en ev reskamrat som har mkt undringar kring prisläget på mat på restaurang samt att handla i butiken. Nån som varit på Tilos nyligen och kan säga något om detta.

Bluesea
2010-05-14, 08:23
Vi har inte varit på Tilos på några år, men när vi var där kom vi raskt på att det inte lönade sig speciellt mycket att köpa youghurt och honung i butiken eftersom det kostade nästan lika mycket på tavernorna. Satt hellre på Omonia på morgonen än hemma i lägenheten.

Evol
2010-05-14, 11:09
Det måste nog varit ett tag sen "Bluesea" var på Tilos... Jag var där förra året och då var det i alla fall billigare att handla i matbutikerna på Tilos än på Rhodos. Priserna var helt ok jämfört med de flesta grekiska öarna jag besökt.
Trevlig resa!

maja68
2010-05-14, 11:11
ja men vad går en middag på, en greksallad & souvlaki tex?

Evol
2010-05-14, 11:29
Dagens priser har jag dessvärre inte koll på. Det enda jag minns är att priserna inte alls översteg någon av de andra 7 öarna jag vart på.

Bluesea
2010-05-14, 11:38
Jo, men det var inte den jämförelsen jag gjorde. Det var att köpa kontra äta ut på Tilos utan andra jämförelser med andra öar. Sedan tror jag visst att Rhodos är dyrare. Många turister = dyrare mat, kanske.

Nettiz
2010-05-18, 20:37
Hej!
Förra året kostade en lunch (typ omellett,grekisk sallad) c:a 7 euro.
Middag 10-13 euro. Det dyraste jag åt var en trerätters med två glas vin o vatten,det gick på 15 euro. Du måste äta på Armenon, mycket god mat och trevliga ägare. Även Sofias har god och hemlagad mat. Prova gärna Tonight Special. Båda restaurangerna ligger längs med strandpromenaden.
Gå till bageriet på morgonen och köp en fetaost o spenatpaj, himmelskt gott att ta med på vandring.
Jag handlade lite bröd och pålägg i supermarket, kommer ihåg att det kostade ungefär som hemma. Det bästa var att man fick det hemkört och inplockat i kylskåpet.
Trevlig resa!

Keto
2010-05-19, 20:00
Håller med Nettiz. Restaurangen Armenon är ett måste. Nikos, Beba och Monica var supertrevliga och maten var kanongod. Frukost skulle jag definitivt inhandla på affär och äta på balkongen då vi hade helt underbar utsikt över vattnet. Bodde på Ilidi Rock beach där för övrigt ägaren Ilias var jättetrevlig och hjälpsam. Kan varmt rekommendera boende på Ilidi Rock samt restaurangen Armenon. Längtar tillbaka till Tilos men får vänta med återfärden. Detta år fick det bli Elounda på Kreta istället, åker 30/5. :)Grekisk sallad när vi var på Tilos 4-5 Euro, Souvlaki 6-8 Euro. Helt okej priser tycker jag. Pizzorna på Oasis var goda, fast det var de på Armenon också. flabb_flab