Logga in

Visa fullständig version : Var på chaniakusten?

travsport
2010-05-13, 22:57
Hej! Jag och min pojkvän har tänkt att åka på en sista minuten-resa till grekland i sommar. Ingen av oss har tidigare varit på Kreta och jag har därför ingen aning om vart man ska åka.

Ett alternativ är chaniakusten, men alla dessa små orter och namn gör mig förvirrad. Förhoppningsvis kan någon här hjälpa mig att förstå lite mer!

Vi söker en ort som har lite av varje. Fin strand, god mat, inte för "turistigt" men gärna möjlighet till att vara ute på natten (stora nattklubbar är inget måste, men gärna en liten bar som har öppet sent).

Jag har tidigare varit i Parga, och det är något liknande jag nu letar efter. Så: har ni några tips?

Tack på förhand!

Kikh
2010-05-13, 23:08
Hej! Jag och min pojkvän har tänkt att åka på en sista minuten-resa till grekland i sommar. Ingen av oss har tidigare varit på Kreta och jag har därför ingen aning om vart man ska åka.

Ett alternativ är chaniakusten, men alla dessa små orter och namn gör mig förvirrad. Förhoppningsvis kan någon här hjälpa mig att förstå lite mer!

Vi söker en ort som har lite av varje. Fin strand, god mat, inte för "turistigt" men gärna möjlighet till att vara ute på natten (stora nattklubbar är inget måste, men gärna en liten bar som har öppet sent). ...

Jag säger Agia Marina - men jag är partisk :D

//Kikh

travsport
2010-05-13, 23:13
Jag säger Agia Marina - men jag är partisk :D

//Kikh

Oj, snabbt svar! Tack!

Kan du berätta lite om varför du säger just Agia Marina? :)

Kikh
2010-05-13, 23:20
Oj, snabbt svar! Tack!

Kan du berätta lite om varför du säger just Agia Marina? :)

Sök på Kikh eller Agia Marina så får du massor med tips av mig och vanliga turister. Det finns löpmeter skrivet om byn som har nästan allt :D
Jag skulle gärna svara mer utförligt för att locka dig hit, men sängen kallar efter en lång hård arbetsdag i +35 graders värme.
Jag är helt säker på att andra Kalimeraner ställer upp och fyller i gluggarna.

Välkomna till min "hemby"!
//Kikh

travsport
2010-05-13, 23:22
Sök på Kikh eller Agia Marina så får du massor med tips av mig och vanliga turister. Det finns löpmeter skrivet om byn som har nästan allt :D
Jag skulle gärna svara mer utförligt för att locka dig hit, men sängen kallar efter en lång hård arbetsdag i +35 graders värme.
Jag är helt säker på att andra Kalimeraner ställer upp och fyller i gluggarna.

Välkomna till min "hemby"!
//Kikh

Japp, tack för tipset! Nu ska jag researcha lite. Sov så gott!

liner
2010-05-14, 09:33
Håller med. Agia Marina är jättetrevligt. Även Platanias är ok, lite mer fart och fler restauranger än i Agia Marina. Ta sedan bussen in till Chania, det är en jättemysig stad med en fin hamnpromenad.

litentuva
2010-05-14, 18:32
Jag är partisk och rekommenderar att moget överväga ett byte av Chania mot Rethymno. En stad som har allt på ett och samma ställe, perfekt!:)

Netwolf
2010-05-15, 06:23
Varför inte Georgioupolis? Liten trevlig ort, som inte är alltför turistisk. Jättefin strand och flera bra restauranger. Sen finns ju Tropicana bar, som skryter med öppet 24 timmar/dygn.

/Wolfen