handdator

Visa fullständig version : Ord och inga visor...


Monica P
2010-05-13, 17:58
Jag börjar undra om inte Papandreo och medarbetare börjar leva farligt...

-idag publicerades en lång lista på läkare i Kolonaki som deklarerar väldigt låga inkomster...visserligen bara med initialerna, men ändå...sånt kommer att bli vanligt framöver, skattesmitare ska hängas ut. Man har också långt gångna planer på alla möjliga andra åtgärder för att stävja olagligheter. - Man stänger temporärt 60 nattklubbar för att det finns misstanke om oegentligheter. -Politiker ska inte kunna åberopa immunitet . -Deklarationer korstestas eller vad det heter...-En företagare som äger 120 lyxlägenheter men inte betalat skatt har fått böter på 40 millioner osv osv.

Allt det där gillas förstås av oss i låga inkomstskikten! Jag hoppas bara att det finns rättrådiga tjänstemän och jurister som inte själva är inblandade, för hur ska denna enorma röra kunna redas ut?

Först ska storfifflarna åka dit. Sen kan småfifflarna fundera över sin egen inblandning i den ekonomiska härvan...sen, när det börjar bli sundare ekonomi igen, måste folk få se att det var värt mödan-

Jag tror att vi får be om lite goda önskningar här från alla greklandsvänner!

Riitta
2010-05-13, 18:06
Det är ju bra att dom börjar skipa rättvisa bland dom rika skojarna.
Då kanske vanligt folk börjar få lite mer tilltro på rättvisan:o

Riittabye_bye

Yanna
2010-05-13, 19:18
[quote=Monica P;205257]Jag börjar undra om inte Papandreo och medarbetare börjar leva farligt...quote]

Är det maffiavarning?
Den som ska nysta upp denna korruption och skattesmitning måste kanske vara oskyldig och ren själv?

jan c
2010-05-13, 19:39
Ja det är det här som behöver genomlysas på alla sätt .Och ge berörda myndigheter all styrka o Grek. befolkningen tålamod

Kalimera
2010-05-13, 20:36
Jag börjar undra om inte Papandreo och medarbetare börjar leva farligt...!Det tror jag också.