handdator

Visa fullständig version : hotell parasol

Lollo
2010-05-11, 21:21
Hej! Någon som bott på Parasol? Hur är läget i förhållande till strand och stad? Vi åker till Karpathos för första gången i augusti. Bör man hyra bil ett par dagar för att hinna se ön?bye_bye

Riitta
2010-05-12, 06:58
Jag har bott på Parasol och trivdes väldigt bra:) Till stranden har du ca 100 meter och det tar ca 10 minuter och gå till stan:) Finns många tavernor i närheten du bor i också:)
Det är bra om ni hyr bil, för det finns mycket vackert och se på på ön.

Riittabye_bye

anne
2010-05-12, 18:34
Hei.
Vi bodde på Parasol i juli 2005.Leiligheten vi fikk (1roms)var stor,rein og fin og med fin havutsikt,men det var også mange rom med små balkonger med utsikt mot bassenget og hagen.Bassengområdet var fint og med god plass,lite folk som benyttet det da vi var der.Vi betalte for A/C,da det var veldig varmt i juli.Kort veg til stranden,flott på land,men anbefaler badesko,for uti var det bare sleipe steiner..Taverna på stranden.Vi trivdes godt og kunne godt bodd der igjen.Håper dette var til litt hjelp.
God tur
Anne

Lollo
2010-05-13, 09:50
Hej ! Tack snälla för era svar.Jag tror vi kommer att få en härlig vecka på Karpathos.Vi har hört så mycket positivt om denna ö så nu kändes det som det var dags att se denna fina ö med egna ögon.bye_bye

karinafp
2010-05-13, 10:53
det tar ca 10 minuter och gå till stan:)

...fast kvällstid blir det knepigare, för då måste man försöka passera taverna Pelagos. Ang_elx Det är MYCKET svårt att inte slinka in där och lyssna på musiken, och kanske dansa en sväng... flabb_flab och så blir man kvar! klapp_klap

Karin
som tycker att närheten till Pelagos är den stora fördelen med Parasol.. :cool:

Riitta
2010-05-13, 12:26
Jag kom ju inte så ofta förbi Pelagos. alltså från Parasolhållet så det tog typ 2 minuters promenad för mig på kvällen:D

Fast några kvällar tog jag mig till stan först:o:rolleyes:

Riittabye_bye

Riitta
2010-05-13, 12:36
Du kan ju äta på Parasol också. Jag åt lunch en gång. Var gott och såg ut såhär:)

http://i80.photobucket.com/albums/j173/nossleumas/LunchpParasol.jpg

Sedan brukar jag äta på strandtavernan Limakia ganska ofta vid lunchtid.
Här åt jag god pikilia:p

http://i80.photobucket.com/albums/j173/nossleumas/LunchpLimanaki.jpg

Och här en bild från den omnända Pelagos ifall du har lust på lite Grekisk musik också:)

http://i80.photobucket.com/albums/j173/nossleumas/Karpathossemesterjuli06213.jpg

Riittabye_bye

ciss
2010-05-13, 14:59
Vi bodde på Parasol förra sommaren och var mycket nöjda! Som tidigare sagt är det nära till stranden och alldeles lagom långt från stan. Jag måste också rekommendera maten på hotellets restaurang. Vi åt middag några gånger och det var väldigt gott!

Lollo
2010-05-13, 17:03
Tack igen för alla tips. Jag vill åka idag NU på engång,blir både hungrig o dansugen när jag ser bilderna och hör hur mysigt det är. Hur ska vi klara 97 dagar till innan det är dags att åka._B-anana

Buckskin
2010-05-13, 21:22
Allt jag kan säga är att Parasol är fantastiskt, bra rum, utmärkt restaurang och mysigt poolområde. Ni kommer att trivas alldeles utmärkt. Hotellet ligger bra till, både för bad och för att dra ner på stan. Titta gärna i min profil, där hittar ni lite foton från den sköna ön Karpathos.

Theres.olsson@live.s
2010-05-16, 21:07
Parasol är ett perfekt hotell, jobbade där förra sommaren. underbar mat och som andra har sagt väldigt mysigt.! Hoppas ni år en fin resa :)

Buckskin
2010-05-18, 08:21
Dessutom vill jag minnas att ni serverade en alldeles utmärkt Caipirinha (mycket tveksam stavning) i somras på Parasol, och bara det är ju värt hur mycket som helst

Lollo
2010-05-18, 13:44
Hej igen å tack för all fina svar. Jag tror att vi kommer att få det jätte härligt på karpathos och jag är glad över att boendet verkar va så mysigt. Jag måste erkänna att jag va lite orolig ett tag för vi hade bokat Electra beach först, men vi insåg att vi måste ha nåt litet mysigt lägenhets hotell där vi kan fixa lite själva. Vad är en caipirina?bye_bye

Buckskin
2010-05-18, 14:06
Det är en härligt svalkande sommardrink klapp_klap