Logga in

Visa fullständig version : Limnoupolis?

liner
2010-05-06, 11:44
Halloj,

Nu har vi äntligen bara 3 veckor kvar till vår Kretaresa. klapp_klap
Åker för tredje året i rad till Platanias/Agia Marina. Ska bli underbart att komma iväg, bara nu strejk och demonstrationer lugnar ner sig.

Har någon varit till vattenlandet Limnoupolis nån gång? Hur ligger det i förhållande till Platanias/Agia M och hur tar man sig lättast dit?

Passar det för 2 killar, 8 och 4 år? Finns det några "lagoma" attraktioner för mindre barn också? Och vet någon vad det kostar?

Tack på förhand! :))

AnnaHelena
2010-05-06, 11:56
Stället är toppen för alla åldrar! Ni kommer få en underbar dag där.
Vi har haft hyrbil och kört dit själva, annars kan man alltid ta taxi.
Kolla in deras hemsida - där finns priser och bilder och info om attraktioner.
Jag själv ville inte utnyttja åkattraktionerna - då gick jag in gratis.
Sonen och mannen har stojat runt medan jag själv slappat under ett parasoll med en bra bok...

Ha en underbar Kretaresa!/Helenabye_bye

nilam
2010-05-06, 17:46
Allra lättast är att åka det lilla tåget som går från AM/Platanias direkt till vattenlandet. Tror absolut det blir billigare än taxi...

Malin

Snuttjulle
2010-05-10, 07:57
Hej, ämnet Limnoupolis dyker upp lite då och då, och här är vår erfarenhet:
Det är ett toppenställe för barn. Kanske mer för 8-åringen än 4-åringen men helt klart värt ett besök. Titta in på deras hemsida så får du se http://www.limnoupolis.gr/en/
Vi tycker att man bör vara där tidigt på morgonen för att "boka" ett par solstolar på bra ställe. Tänk på att solen vandrar under dagen och många platser ligger i skugga under morgonen men hamnar sedan i solen. Det blir nämligen ganska varmt under dagen och det är då skönt att kunna krypa in i skuggan.
Vid luchtid byggs det snabbt upp långa köer till de serveringar som finns så det kan vara idé att ta med egen lunch.
Kommer inte riktigt ihåg vad inträdet kostade, det är ju inte gratis precis, men det är sedan fritt fram att begagna sig av alla faciliteter.