Visa fullständig version : Tips önskas
Jag och min sambo gifter oss den 5 juni och bröllopsresan blir en liten 2 veckors charter till Skopelos & Skiathos.
Vi har aldrig varit i Grekland tidigare.
Söker tips om goda maträtter vi måste testa, stränder vi måste besöka, restauranger osv. Allt som kan förgylla vår bröllopsresa.
Är jättetacksam för alla tänkbara tips klapp_klap
Det finns massvis av stränder, tavernor med alla maträtter som måste provas... Banana beach är ett måste. Lite bråkig väg att gå men helt klart värt det... Tsougria måste också besökas. Inne i Skiathos stad finns framförallt en restaurang som heter Asprolithos som har god mat. På stranden på Megali ammos finns också ett par bra tavernor. Finns inget mysigare än att sätta sig på en taverna på stranden och se solnedgången och bara se och höra havet. Lenio på Meg ammos har god och prisvärd mat.
Kan verkligen rekommendera att köpa e-guiden över Skiathos genom Kalimera.
K
Buckskin
2010-05-09, 11:47
Först vill jag gratulera till ett alldeles utmärkt val av ö. Skiathos är helt fantastisk. Gillar ni stränder kommer ni att stortrivas, här finns en uppsjö att välja mellan. Själv föredrar jag stränderna på den norra delen av ön och då framförallt Mandraki och Elias, två stränder som är relativt lugna även i högsäsong. Andra pärlor är Agia Eleni och Krifi Amos (bilder från stränder hittar ni i min profil).
När det gäller restauranger kan jag inte annat än att hålla med Klick, Asprolithos serverar riktigt god mat. En annan restaurang som jag kan rekommendera är mysiga 1901, den får ni bara inte missa. Och glöm nu inte att starta kvällen med en drink på "Trappan". Att slå sig ner på kuddarna här med en god drink i handen är en lysande start på kvällen.
flabb_flab Jag säger samma; Bra val av Ö...Skiathos e underbart!! Mina favoritrest. är Mesogia och Ellenikon bla. Dom ligger i gränderna bakom gamla hamnen,Mesogia närmre kyrkan.Det står skyltat på husväggarna vid kyrkan..Om ni inte vill sitta vid "kuddarna" tycker jag ni ska ta er ut till "halvön" mellan nya o gamla hamnen...Bourtzi...ta en ouzo,Mythos eller vad man vill.Underbar utsikt över havet och Skiathos...Ni hittar säkert era favoritrest!!! Om man vill sitta vid stranden har Hotel Lenio en underbar Taverna med helt fantastiskt god hemmlagad grekisk mat...bye_bye
Tack så mycket för tipsen klapp_klap
Har skaffat Kalimeras E-guide också.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.