Logga in

Visa fullständig version : Snigeljakt

Maggan1
2010-05-01, 22:29
Hej

Om det är något jag INTE gillar i min trädgård så är det dessa __D __Dsniglar...o nu har de vaknat snyft_drop...började min snigeljakt i måndags och har nu plockat 3 fulla plastkrukor....inte alls mysigt !! iihh... men läste på en norsk sida på nätet om en kvinna som hade satt ut mjölk ( till katter från början ) och upptäckt att sniglar hade druckit av mjölken o dött, så nu tänkte jag testa detta o se om det stämmer, verkar isf otroligt ...någon annan som har bra tips ?

//Maggan bye_bye

karinafp
2010-05-02, 11:35
Öl brukar de gilla, har jag hört. Om de sedan blir berusade och börjar puckla på varandra, förtalte inte sagesmannen... ;)

Netwolf
2010-05-03, 06:47
Öl brukar de gilla, har jag hört. Om de sedan blir berusade och börjar puckla på varandra, förtalte inte sagesmannen... ;)

Funkar sådär, tycker jag. Provat att ställa ut ett par flak, men det enda som hände var att hela trädgården fylldes med grannar! :D;)

/Netwolf

Abi
2010-05-03, 10:45
Funkar sådär, tycker jag. Provat att ställa ut ett par flak, men det enda som hände var att hela trädgården fylldes med grannar! :D;)

/Netwolf

Så bra, då kan de ju trampa ihjäl sniglar åt dig klapp_klap :eek: Ang_elx

bye_byeAbi

Maggan1
2010-05-03, 13:14
:D:D:D..kanske man får större problem med att bli av med grannarna än med sniglarna ?? Ang_elx