handdator

Visa fullständig version : Rese-och campingregler


Monica P
2010-04-30, 17:29
Som Riitta fått till råd av mig: res med minimalt med grejor och mximalt med pengar...

Ska jag säga, som haft tillgång till bil, campingbil, husvagn vid de flesta av våra resor.

Lärorikt var det ändå att packa dessa bilar. Barnen fick ganska tidigt packa själva, vilket ett år ledde till att en av sönerna, kanske åtta år, packade tolv kalsonger och inget annat. Dottern packade sina finklänningar som hon aldrig använde. Själv tog jag med ett strykjärn den sommaren vi började tälta.

Snart nog lärde vi oss att det viktigaste var fars verktygslåda- och pengar.

Efter många år campande på Lagouvardosstranden på Peleponnesos västkust ställde vi upp följande campingregler:

1. Gå ingenstans utan ett bra snöre i fickan.
2. SVENSKA tändstickor !
3. Skaka ur skorna varje morgon.
4. Ta in de vädrade sovsäckarna innan skymningen kommer.
5. Gör rent fotogenlampan innan det blir mörkt.
6. Lämna inte sockerburken öppen.
7. Acceptera myror i brödet.
8. Att tvätta sig är onödigt, särskilt om det är min tur att hämta vatten.

En del var väl på skoj, men sist kom en viktig grej:
9. Campingplatsen ska vara renare när du åker än när du kom.

Riitta
2010-04-30, 18:15
Kan tänka mig att det tog några års erfarenheter innan man kom fram till den här listan:rolleyes::)
Jag kanske skulle prova med en listaAng_elx
Riittabye_bye

kirtor
2010-04-30, 18:52
HAr alltid hatt liste. Den ligger på PC'en og da er det bare å regulere den litt fram og tilbake. Det er veldig smart. Da kan man gjøre den i god tid og krysse av etterhvert som man pakker. OBS! Jeg greide allikevel å få med en del unødvendig. Noen ting bare smøg seg ned i kofferten uten at jeg visste det.......................nesten.

Ikaros2
2010-04-30, 23:43
Myggmiddel er en bra forsikring!!!!