handdator

Visa fullständig version : För snabb?


karinafp
2005-11-03, 14:40
Det händer alltför ofta att jag får meddelandet att jag är för snabb... dvs man måste vänta en minut innan man skickar iväg nästa meddelande. Om man då är inne i ett snabbt replikskifte, eller kommunicerar med flera samtidigt, känns det inte så litet hindrande. Vad fyller denna regel för funktion? Är det jätteviktigt att den finns, Janne? Måste jag - hemska tanke!;) - lära mig att ta det lugnare mellan mina meddelanden?

Karin
snabbfingrad...

Elisabet
2005-11-03, 14:43
Måste jag - hemska tanke!;) - lära mig att ta det lugnare mellan mina meddelanden? Nej då Karin, du måste bara lära dig att skriva längre och långsammare ;)

karinafp
2005-11-03, 14:49
Nej då Karin, du måste bara lära dig att skriva längre och långsammare ;)

Hmmmm... nu har jag fått samma besked tre gånger i rad, FAST jag tycker att jag har väntat och väntat... :(

Karin
otålig, alternativt med usel tidsuppfattning ;)

Mikke
2005-11-03, 14:50
Hmmmm... nu har jag fått samma besked tre gånger i rad, FAST jag tycker att jag har väntat och väntat... :(

Karin
otålig, alternativt med usel tidsuppfattning ;)
...gör som jag, korrektur-läs.....:D

karinafp
2005-11-03, 14:51
...gör som jag, korrektur-läs.....:D

Behövs inte. Jag stavar inte fel. ;)

Karin
f d sekreterare...

Inge
2005-11-03, 14:59
Behövs inte. Jag stavar inte fel. ;)

Karin
f d sekreterare...

Tenk deg om før du sender det du har skrevet, kanskje var det ikke så viktig likevel Ang_elx

Inge
(Med stor fare for å bli kvelt)

karinafp
2005-11-03, 15:01
Tenk deg om før du sender det du har skrevet

Alternativet finnes icke i min sinnevärld...Ang_elx

Karin

inkfish
2005-11-03, 15:01
Tenk deg om før du sender det du har skrevet, kanskje var det ikke så viktig likevel Ang_elx


Det svaret ger alltid admin på ett annat forum där jag är med;)

Kalimera
2005-11-03, 15:03
Vad fyller denna regel för funktion? Det är en säkerhetsgrej för att undvika spam, går tyvärr inte att göra något åt. Jo, en sak kan jag göra, jag kan förlänga tiden. Men det vill du väl inte. ;)

karinafp
2005-11-03, 15:06
Det är en säkerhetsgrej för att undvika spam, går tyvärr inte att göra något åt. Jo, en sak kan jag göra, jag kan förlänga tiden. Men det vill du väl inte. ;)

Hi hi... nej, helst inte... flabb_flab Får väl försöka lära mig att rulla tummarna, även om det är att göra våld på min personlighet...:rolleyes:

Karin
med snabbt avtryckarfinger...Ang_elx

Hasse
2005-11-03, 15:39
Jag känner igen detta syndrom en aning fast även inte helt om mitt ibland schizofrena inre får rättvis chans att yttra sig.

Det hela låter som en klar stressfaktor för mig, Karin. Man måste inte hinna med ALLT, precis ALLT. Vad kommer att hända om du succesivt kommer underfund med att alla faktiskt inte behöver veta allt du så gärna vill säga SÅ snabbt som du TROR ?

Jag ska inte säga att jag alltid lever som jag lär men det är i alla fall en önskan........i alla fall liten.


Hasse;) :cool:

karinafp
2005-11-03, 15:55
Vad kommer att hända om du succesivt kommer underfund med att alla faktiskt inte behöver veta allt du så gärna vill säga SÅ snabbt som du TROR ?

Otänkbart! flabb_flab;)

Karin

Janérik
2005-11-03, 22:13
Det är en säkerhetsgrej för att undvika spam, går tyvärr inte att göra något åt. Jo, en sak kan jag göra, jag kan förlänga tiden. Men det vill du väl inte. ;)
Utöver denna funktion så skyddar den också mot dubbelpostningar om man har lite dålig lina.
Jag har vid något tillfälle suttig med risig radio-lan på hotell och försökt skicka inlägg här och ibland blir det så att inlägget går iväg men svaret till avsändaren att det har gått iväg kommer inte fram. Då försöker man ofta skicka på nytt för att "tvinga in det" och då skulle det bli dubbelpostning om inte skyddet fanns.
Lösningen på problemet heter väl egentligen chat men det har jag sedan tidigare förstått att Janne inte är speciellt intresserad av att ha, det kräver väl en hel del kapacitet av både server och lina kan jag tänka mej.

Mvh Janérik

Calle
2005-11-03, 23:07
Lösningen på problemet heter väl egentligen chat men det har jag sedan tidigare förstått att Janne inte är speciellt intresserad av att ha, det kräver väl en hel del kapacitet av både server och lina kan jag tänka mej.

Mvh Janérik

Hej!
Nä (inte ne!)! Att ha en chat tynger inte speciellt (om det inte är hundratals inloggade samtidigt förstås!) Det är ju bara lite ettor och nollor som skickas!!
Fast personligen så tycker jag att chat är "gör-trist"!!
Länge leve diskussionsforum som Kalimera samt Skype!!

Calle!

Elisabet
2005-11-03, 23:26
Fast personligen så tycker jag att chat är "gör-trist"!!Jag med!
Och att det skulle finnas behov av det här på Kalimera har jag lite svårt att förstå.
Fast vi är ju alla olika...

Calle
2005-11-03, 23:32
Jag med!
Fast vi är ju alla olika...

Men ändå ganska lika!!

Calle!

karinafp
2005-11-17, 18:04
Men, asså.....är inte Kalimeraminuterna MINST dubbelt så långa som vanliga minuter????

Karin
frustrerad mailare...;)

Mikke
2005-11-17, 22:28
Vive le differance...som fransmannen sa....:D
Mikke