handdator

Visa fullständig version : Födelsedagsfirande!


karolinahansson
2010-04-26, 16:14
Åker till Rethymnon i början av juni för att fira vår mor som fyller år. Vi är alla vuxna. Vi är nu på jakt efter en bra plats att fira henne. Vi söker något speciellt och annorlunda, kanske en restaurang som är fint belägen.
Alla tips som finns i närheten av Rethymnon är välkomna!

Tack på förhand!

manken
2010-05-04, 20:06
Hej

Varför inte på Sveas konditori i Rethymnon!
Ett vattenhål för svenskar med svensk prinsesstårta.

Tyvärr verkar inte hemsidan fungera just nu!

//Magnus

manken
2010-05-04, 20:12
en länk till en "annan" sida om dom är http://www.rethymnon.biz/Buss/bar/bar9/bar9_1.htm


Annars är adressen www.sveas.gr (http://www.sveas.gr)

//Magnus

litentuva
2010-05-04, 20:56
Ni kommer blir mycket väl omhändertagna och får njuta av solnedgången över Rethymno på Palm Beach en bit ut på strandpromenaden! Kanske inte så väldigt annorlunda, men bra service och god mat för många blandade smaker:)

RonjaKyndel
2010-06-16, 17:46
Svea konditori finns inte kvar Langre :(
Palm beach hotell ar harligt med finns battre stallen pa strandpromenaden...
Finns harliga stallen vid lilla hamnen.
Helt underbara restauranger vid fortezzaslotte eller borgen vad det nu e som ligger precis vid havet, god mat, runt 100 lappen men inte super dyrt.
Vet en restaurang som ligger pa berget vid fortezza...vilken utsikt sager jag bara.
Kan kolla upp namnet i morgon nar jag har vagarna forbi :D

litentuva
2010-06-16, 18:50
Vet en restaurang som ligger pa berget vid fortezza...vilken utsikt sager jag bara.
Kan kolla upp namnet i morgon nar jag har vagarna forbi :D

Kan det vara "Thalassografeia" ? Där finns det i alla fall underbar mat och underbar utsikt! Ligger som i en trapp upp mot fortet och borden är placerade i olika etage. Rekommenderas varmt!

Eva L
2010-06-17, 13:08
Helt underbara restauranger vid fortezzaslotte eller borgen vad det nu e som ligger precis vid havet, god mat, runt 100 lappen men inte super dyrt.
Vet en restaurang som ligger pa berget vid fortezza...vilken utsikt sager jag bara.
Kan kolla upp namnet i morgon nar jag har vagarna forbi :D

Troligen har väl födelsdagsfirandet redan gått av stapeln efetrsom resan skulle ske i början av juni. Om så inte är fallet och ni gillar grekisk mat skulle jag föreslå en traditionell taverna ute i Misiria. Kolla upp vad som finns där.

Eva