handdator

Visa fullständig version : bra boende för barnfamilj naxos


barnfamilj
2010-04-25, 07:33
Vi har tänkt åka till naxos i slutet på maj, tar båten ut från athen. Vi har 2 barn 4 år samt snart 2. Någon som har tips på bra boende nära stranden i lugnt område? Vårt enda krav är att det ska vara rent och hyffsat fräscht, alltså ingen extra lyx. Tack på förhand!

Ia
2010-04-25, 16:19
Kommer jo litt an på hvor på Naxos dere vil bo, men med så små barn så er stranden i byen mest passelig selv om den ikke er like flott som i Agia Prokobios og Agia Anna...
Om dere skulle velge å bo i byen så synes jeg Asteria er et bra valg. ligger rett ved stranden, stor felles uteterasse med utsikt over sjøen... og hvor man kan sitte om barna tar seg en formidagslur...
samtidig er det nære supermarked, restauranter, internetkafe og selve byen..

Ia

miss piggy
2010-04-25, 22:07
Hej!
Vi var på Naxos för två år sedan. Då var barnen 7 mnd och 2,5 år. Vi bodde på Agios Prokopios Hotel. Mycket rent och fräscht, jättetrevlig ägare och fina bassäng (vilket vi tyckte var jätteskönt att ha tillgång till även om stranden bara var några minuter undan, spec med tanke på att det minsta barnet sov mitt på dagen etc). Det finns trevliga tavernor i Agia Prokopios, men ännu trevligare i Agia Anna där restaurangerna ligger på stranden. Det tar inte alls lång tid att gå till Agia Anna från Agios Prokopios (5-10 min kanske?). Ett par eftermiddagar/kvällar tog vi taxi (dock taxi utan barnstolar..)till Naxos stad som är en fantastiskt vacker stad!! Vi hittade en restaurang på toppen av "labyrinten" som hade helt UTSÖKT god mat(minns tyvärr inte namnet..), i tillägg var utsikten över staden och havet oslagbar!! Vi besökte Naxos sista veckan i maj och hade jättefint väder! Lycka till!

Bea
2010-04-26, 10:17
Jag brukar rekommendera Aggeliki Studios, ligger på Agia Anna, har också pool (inte barnpool dock). Går att googla. Vi har bott där två gånger, rent och fräscht!

Bea

barnfamilj
2010-04-27, 19:27
Tack för era svar! Nu har vi bokat blir Liana studios i agia akrokopsis :-)

schmidt48
2010-04-28, 07:43
Det är kanonläge på det hotellet, om ni har balkongen utåt havet vill säga, det är bara en väg emellan hotellet och stranden.

Maritha

Tom
2010-04-28, 09:46
Tack för era svar! Nu har vi bokat blir Liana studios i agia akrokopsis :-)

Hej.
Ett mycket bra boende. Rent och välskött med en fin pool .
Mr Mandalaris tar väl hand om er. Vi har bott där minst 10ggr ,
3 senaste åren med barnbarn 10-12 årsåldern.
/Tom
(Agia Prokopios ska det väl vara ? )

Beata
2010-05-22, 08:33
Vi bor precis mittemot Ioanna just nu,de rustar o rengor for fullt, det ser fint ut, skulle kunna tankt mig dar oxo, vi bor pa prokopios hotel hos Ioannas bror.

schmidt48
2010-05-22, 12:06
Hej

Där har vi bott också, på bägge hotellen, du bor alltså hos Vaggelis (?) Ioanna var bra men Vaggelis ställe bättre.

Marithabye_bye