handdator

Visa fullständig version : Vandringar i Plomariområdet?


MormorC
2010-04-23, 19:41
Någon som känner till hur det är att vandra i Plomariområdet? Vi tänker bo i AI och ta dagsturer därifrån. För några år sedan var vi i Molivos och där gick det fint att vandra upp i bergen och ner till Petra och tillbaka strandvägen på en dag. Finns det liknande vandringar i Plomari?

Eva L
2010-04-23, 22:20
När jag var i Agios Isidoros var dottern och mitt äldsta barnbarn med då 1,5 år därför blev vandringarna rätt begränsade. Vägen mellan AI och Ploamri gick vi dock många gånger för att handla och äta på någon taverna. Vid ett par tillfällen vandrade vi högt ovanför Plomari i lantliga omgivnngar och med en fantastisk utsikt. Här i stadens utkanter finns charmiga bostadskvarter och fina vägar att gå på. Kanske finns det även naturstigar men det vet jag inget om. En annan promenad som jag gillade var att gå från AI till Vavera(osäker på namnet) och vandra den fina vägen som följer havet. Här finns speciella, vackra och spektakulära stenhus och vi fick flera trevliga pratstunder med männsikor som bodde i husen. Om ni vill gå från AI till Plomari på kvällstid är reflex att rekommendera pga trafiken och den smala, kurviga vägen kan det kännas rätt otäckt. Vi gick enbart i dagsljus.

Eva

Kalimera
2010-04-26, 13:46
Någon som känner till hur det är att vandra i Plomariområdet?Det finns gott om leder i området, så kallade Olive Trails. Informationsskyltar finns lite varstans.


http://www.kalimera.se/bilder/forum/lesbos_oliver.jpg

Plomario är inringat till vänster och Agios Isidoros till höger.