handdator

Visa fullständig version : Boende på Skopelos?


Stina
2010-04-23, 15:10
Hej!
Om allt går som planerat så åker jag till Skopelos i september_B-anana

Funderar på var man skall bo?

Har kollat mycket olika sidor och lusläst tips på Tripadvisor..
Följande ställen har jag funderat på:

39 steps pension, ligger mitt i gamla stadskärnan i Skopelos stad.
Mycket trappor och svårt med parkering men ser väldigt mysigt ut!

Hotel Selenunda, ligger i Loutraki.
Verkar trevligt med bra priser och mysigt att promenera till Glossa kanske?

Apartments Lithanemon, ligger i Agnontas.

Vad tror ni? Någon som rent av bott på något av ställena? Gått förbi kanskeAng_elx?

En del säger att Skopelos stad kan vara lite livlig och att Glossa är mycket lugnare och har mer "grekiskt vardagsliv" ?

Agnontas ser ju väldigt mysigt ut och boendet där(Lithanemon) har bara fått lovord på Tripadvisor..funderar dock på om det kan bli ensligt där på kvällarna kanske?

Jag kommer ha bil och jag vill gärna ha lugn och ro men inte helt ödsligt. Vill absolut inte bo nära någon trafikerad väg.

Tar tacksamt emot alla tips och synpunkter!

Stina bye_bye

Kalimera
2010-04-23, 15:21
Om jag minns rätt så har väl du bott i Moutsonas på Naxos? Stämmer det så kommer du stormtrivas i Agnontas som är mycket finare, och trevligare än Moutsonas (som också är bra, men inte i samma klass som Agnontas). Jag har inte bott där, men jag skulle bra gärna vilja göra det, där är så fint, och det är lugnt och tyst, plus att tavernorna ligger bra och att maten är kalas. Ganska nära Skopelos stad är det också. :)

Stina
2010-04-23, 17:23
Hej Janne!
Du minns rätt, jag har bott i Moutsounas! Där var väldigt fint tyckte jag så om Agnontas är snäppet bättre så låter ju det bra!
Du kanske vet var Lithanemon apartments ligger? Om det såg trevligt ut?

Fler som har tips? :)

//Stinabye_bye

Kalimera
2010-04-27, 10:00
Du kanske vet var Lithanemon apartments ligger?Tyvärr känner jag inte till det Stina.

Skoglund
2010-04-27, 21:22
Stina!
Har du möjlighet att bo på Lithanemon så tveka inte! Bättre boende är svårt att hitta. Jag bodde där 2009 och längtar tillbaka. Värdinnan gör allt för att hennes gäster ska trivas, så det är värt varenda euro!
Annika

Peterkj
2010-04-28, 14:11
jag har bara bott inne i stan på Stella Studios som ju var helt OK. Det ligger en bit upp men inga trappor bara lite backar men det var ju 10 min. Yiannis skickade även en julhälsning efter det.
Lite förvånad när du säger att det det kan vara livligt i stan. Det är nog någon som varit där i augusti, definitivt inte i september.
Skopelos är en grym ö. Stränderna är ju inte sandbelagda utan fantstiskt fina slipade stenar som gör att vattnet ser ut som dricksvatten, vi älskade ön.

Stina
2010-04-28, 22:40
Stina!
Har du möjlighet att bo på Lithanemon så tveka inte! Bättre boende är svårt att hitta. Jag bodde där 2009 och längtar tillbaka. Värdinnan gör allt för att hennes gäster ska trivas, så det är värt varenda euro!
Annika

Låter ju jättebra! Var det fina studios/lägenheter? Hur var det att bo i Agnontas?

Längtar..

//Stinabye_bye

Stina
2010-04-28, 22:43
jag har bara bott inne i stan på Stella Studios som ju var helt OK. Det ligger en bit upp men inga trappor bara lite backar men det var ju 10 min. Yiannis skickade även en julhälsning efter det.
Lite förvånad när du säger att det det kan vara livligt i stan. Det är nog någon som varit där i augusti, definitivt inte i september.
Skopelos är en grym ö. Stränderna är ju inte sandbelagda utan fantstiskt fina slipade stenar som gör att vattnet ser ut som dricksvatten, vi älskade ön.

Tack för tips! Har kollat lite på Stella också..är det lugnt och tyst där? Trafik?
Längtar bara mer och mer efter att få komma till Skopelos:)

//Stinabye_bye