handdator

Visa fullständig version : Medusa vs melmar?


snabeln
2010-04-20, 19:27
Nu är det dags att boka resa till sommaren:)
Vi är 2 ungdomar, vilket hotell är bäst?
Medusa verkar ha fina balkonger med havsutsikt, men störs man av trafiken?
Vi åker i slutet av juli, hur är vattnet då? Mycket rödflagg?

sjöborren
2010-04-21, 10:29
Det vore enklare att svara på frågan om man vet vart/vilken ö ni ska till ;)

Hälsningar; lilla sjöborren. :D

Eva L
2010-04-21, 10:54
Det vore enklare att svara på frågan om man vet vart/vilken ö ni ska till ;)

Hälsningar; lilla sjöborren. :D

Det är nog till Kreta och Rethymnon eftersom inlägget finns i det forumet.

Eva

litentuva
2010-04-21, 13:27
Grattis till valet av Rethymno, en härlig stad med stor variation!

Om Medusa vet jag ingenting men Melmar är ett litet hotell ( med pool) och vilket renoverades för några år sedan. Det ligger på ca 15-20 minuters promenad in till centrala Rethymno, dvs shoppinggator, lilla hamnen och den gamla mysiga stadsdelen. Läget är bra, ungefär ett kvarter upp från strandpromenaden, vilket kan göra att ni slipper den mest intensiva trafiken. Dock tror jag inte det finns rum med havsutsikt, vill ni ha havsutsikt är det nog att räkna med lite livlig trafik även nattetid. Trafiken är i och för sig ganska livlig I Rethymno oavsett vart man befinner sig, men som sagt en härlig stad:)

Röd flagg är det lite till och från I Rethymno oavsett månad, det beror helt på vindarna. Viktigt dock att respektera eftersom det kan bli mycket farliga underströmmar. Stranden är helt okey, (om än rätt så överbefolkad under Juli och Augusti av förståliga skäl) och blir bättre och bättre ju längre ut man kommer, och utifrån det perspektivet är ju Melmar ett bra val eftersom det ligger så att man kommer ut på mitten av strandpromenaden!

Framking
2010-04-21, 21:10
Jag kan inget om Medusa. Vi bodde däremot på Melmar i maj -09.
Vi var så pass nöjda så att vi återvänder nu i juni :)
och vi funderar redan på en till vända i september-oktober...

Melmar är helt klart prisvärt!

Litet och mysigt, lagom avstånd till allt.

Ha en underbar resa!

Athanasia
2010-04-22, 06:06
Melmar har jag också bott på ,trevligt hotell.Medusa ligger efter strandpromenaden närmare staden,kan inte uttala mig mer om hotellet eftersom jag inte vet så mycket mer än läget på det.Tror att det blir bra vilket Ni än väljer,,Ni åker ju till Rethymno:-)