handdator

Visa fullständig version : Iraklia


avdpeos
2010-04-19, 08:16
Vi funderar på att stanna till på Iraklia på våran öluff i sommar, våran första. Läste om den i vagabonds guidebok och den verkade som en mysig ö där ingenting hände. Har någon något tips om ön eller någon annan åsikt än våran om att den verkar trevlig?

Leena
2010-04-19, 12:45
Iraklia är en mycket lugn ö! Trevlig javisst men jag och ön har inte riktigt klickat. Flera bra boende med trevliga "värdar" och härlig utsikt. Flera sköna vandringar och bra bad MEN jag upplever Schinoussa som mycket mer "levande" och där finns så otroligt god mat. Varför ej besöka båda?

Yak
2010-04-19, 13:00
Det tar bara 20 minuter med Skopelitis från Schinoussa och bor man där kan man göra en dagsutflykt till Iraklia (dit på fm, hem på em) så det går utmärkt att prova bägge öarna!

Kalimera
2010-04-23, 14:50
MEN jag upplever Schinoussa som mycket mer "levande" och där finns så otroligt god mat.Håller med, Schinoussa är bra mycket trevligare än Iraklia. Tidigare var det tvärtom, men något har här med Iraklia under de senaste åren, det känns som en ö på dekis. Jag hade valt Schinoussa stället.

avdpeos
2010-04-28, 20:50
Tack för svaren! vi får ta och fundera på om vi borde ändra vår resplan efter en så enig panels åsikt.