Visa fullständig version : Allt om Apollo one way/sammanslagen tråd
Hej,
jag sitter och väntar på att Apollo ska släppa sina one-way-tickets. Är det någon som vet när dessa släpps för nästa sommar?
Längtar till Grekland! :)
*Nicki*
Ärligt talat vet nog ens ej Apollo när envägsstolarna släpps!!!
De ruva varje år likt värphönor på lämpligt datum. Detta baserat på hur bra helcharterbokningarna för 2006 går nu under hösten.
Men, oftast ligger stolarna ute runt första veckan i December eller däromkring.
Arne
Oj är det så sent?
Imorse vaknade jag med en föraning gnagande.. hoppade upp ur sängen och slog på datorn då jag kom på att en av Apollos säljare sagt "Ja, one-waybiljetterna är inte bokningsbara förrän den 3 november i alla fall...".
Men icke fanns det några onewayare. Jo, till Kanarieöarna och Egypten, men det är ju inte dit jag vill.
Måste tillägga att jag för en vecka sedan ringde Apollo igen och frågade (3 novemberbeskedet hade jag fått tidigare) när biljetterna skulle släppas. Då sa de "inom 1-3 veckor"... Så kanske kommer de tidigare i år?
Oj är det så sent?
Imorse vaknade jag med en föraning gnagande.. hoppade upp ur sängen och slog på datorn då jag kom på att en av Apollos säljare sagt "Ja, one-waybiljetterna är inte bokningsbara förrän den 3 november i alla fall...".
Men icke fanns det några onewayare. Jo, till Kanarieöarna och Egypten, men det är ju inte dit jag vill.
Måste tillägga att jag för en vecka sedan ringde Apollo igen och frågade (3 novemberbeskedet hade jag fått tidigare) när biljetterna skulle släppas. Då sa de "inom 1-3 veckor"... Så kanske kommer de tidigare i år?Vad bra Janet att du ringer Apollo lite då och då! :) Och att du vidarebefordrar vad de svarar till oss.
Ruby - som också hoppas på oneway-biljetter
Jag är eran Apollocentral kan man säga :)
Ingen dårlig sentral det!
Bra jag lovar att skicka ett meddelande till din inbox Janet om jag hittar biljetterna före. Kollar varje morgon vid 6-7 tiden och hoppas att dom inte läggs ut sent på kvällen. Jag vill själv antingen till Skiathos för avfärd mot Skopelos eller till Santorini för att åka vidare till någon eller några av öarna Amorgos, Naxos, Folegandros och Syros. Folegandros står mycket högt på önskelistan då det var några år sedan förra besöket. Mina biljetter måste bli billiga eftersom jag handlat en del möbler till den nya lägenheten och även åker till Amazonas i januari. Har mycket kul att se fram emot och det känns väldigt spännande med ett så för mig annorlunda och exotiskt resmål. Ska bo privat hos goda vänner i Manaus stad samt även några dagar på deras lantställe utanför staden så vi kommer säkert att få uppleva mycket spännande.
Eva
Till dig Janet så du kan hantera ditt viktiga värv ännu bättre. Mottog detta mail idag 08:2:
"Tack för ditt mail. Tyvärr är inget datum klart för detta ännu. När allting annat ligger upplagt i bokningsystemet kommer onewaybiljetterna att läggas upp. Om ca 3 veckor skulle vi tro att det är klart men jag kan inte ge dig ett exakt datum. Du får hålla utkik lite då och då!"
Erik
odiplomatisk sådan
Till dig Janet så du kan hantera ditt viktiga värv ännu bättre. Mottog detta mail idag 08:2:
"Tack för ditt mail. Tyvärr är inget datum klart för detta ännu. När allting annat ligger upplagt i bokningsystemet kommer onewaybiljetterna att läggas upp. Om ca 3 veckor skulle vi tro att det är klart men jag kan inte ge dig ett exakt datum. Du får hålla utkik lite då och då!"
Erik
odiplomatisk sådan
Exakt samma varje år, omöjligt att få ett korrekt svar. Bara att ligga ständigt uppkopplad på deras hemsida :)
bosse
ciakoohler
2005-11-03, 18:46
Exakt samma varje år, omöjligt att få ett korrekt svar. Bara att ligga ständigt uppkopplad på deras hemsida :)
bosse
Men det är du ju bra på iafklapp_klap
Men det är du ju bra på iafklapp_klap
Nästan bara tur :D
Det är nog bäst att vi hjälps åt med att hålla utkik. Den som ser dem först får boka åt sig själv och sedan hojta högt här på Kalimera så blir det nog rusning till Apollos sida. :)
Hoppas de har en hållbar server eller så.....
Eva L, vad kul att du ska åka till Amazonas; visst har det väl varit lite av ett drömresmål för dig? Kanske har jag drömt men har för mig att du pratat om det..
Klart det är speciellt att åka till Amazonas men utan min vän som flyttat hem till sitt födelsland och hans nya fru skulle en resa dit aldrig planerats in. Det är speciellt glädjande att få bli gäster i deras hem och få tillång till mycket som vi säkert skulle missa utan deras guidning. I övrigt vill jag gärna upptäcka mer av Asien och Kina står också på önskelistan.
Eva
Hoppas i allla fall att du får en väldigt trevlig resa, du får berätta senare hur den blev.
Hej,
jag sitter och väntar på att Apollo ska släppa sina one-way-tickets. Är det någon som vet när dessa släpps för nästa sommar?
Längtar till Grekland! :)
*Nicki*
Var igår och kollade om katalogen hade kommit men det har den inte gjort! Kommer troligtvis nästa vecka! Kjell
Var nyss inne på Apollos hemsida och det fanns iallafall biljetter att boka till Santorini i juni. Inte billigt om man jämför med ex. Sterling.
Vi har bokat 3 biljetter med Sterling fr Köpenhamn till Aten i mitten av juni. För det gav vi 4800 kr och det är vad Apollo tar för 3 enkla biljetter direkt till Santorini.
Kicki
Elisabet
2005-11-04, 16:29
Var nyss inne på Apollos hemsida och det fanns iallafall biljetter att boka till Santorini i juni.Ja de måste ha lagt ut dem idag. Jag kollade nämligen tidigare idag och då fanns inget till Grekland, men nu finns det ju en del. Inget billigt dock, precis som du säger.
Nä.... ska de inte ha några såna superpriser som de hade förra året? :(
Elisabet
2005-11-04, 17:02
Nä.... ska de inte ha några såna superpriser som de hade förra året? :(Jag gissar att de kommer. De säljer ju inte billiga resor för att vara bussiga, utan nu hoppas de förmodligen på att få sälja en hel del till dessa priser och sedan ska de nog göra en analys av försäljningsläget så de kan placera ut billiga biljetter där det verkar bli många platser över.
Fast jag gissar ju bara - och jag har haft fel förr...
Aahh.. så är det nog. Du är klok du Elisabet, såklart de gör så. Vi får hålla ögonen öppna och hoppas att de sänker dem åt oss längre fram :)
Hej,
tack för att ni hållit koll och meddelat er här på forumet. Var inne och kollade nu och det var ju rent horribla priser. Vet inte om vi ska vänta eller om vi ska boka med Sterling snart inna de tar slut. Svårt val!
*Nicki*
Kollar resorna är inte lika billiga som förra året än.Hoppas dom billiga kommer,det är bara att hålla ut.
/emy
Hur kan man boka dessa biljetter? Är det via deras hemsida som vanligt? Om jag nu inte har tur att hitta dessa kan någon av er rekommendera något annat billigt sätt att ta sig till eller från Santorini under högsäsong. Ser ut som det inte är några problem till Aten men vi skulle gärna vilja stanna några dagar i Santorini. Planerna nu är att flyga till Aten och sen vidare till bla Naxos och sedan avsluta några dagar på Santorini. Hur är det med Ving och Fritidsresor brukar även dom ha billiga resor. Tack för svar.
De finns under Apollo tickets på hemsidan - eller kommer upp som alternativ när du använder bokningsfunktionen.
När jag tittade senast hade de fortfarande bara lagt ut utresor, inga hemresor.
De finns under Apollo tickets på hemsidan - eller kommer upp som alternativ när du använder bokningsfunktionen.
När jag tittade senast hade de fortfarande bara lagt ut utresor, inga hemresor.
Hjemreise? Hvorfor det?
Hjemreise? Hvorfor det?
I see your point:D
När Apollo släppt dom billiga biljetterna undrar jag hur deras priser ser ut om man nu inte hinner boka 198:- biljetterna, vill gärna flyga till eller från Santorini nästa sommar. Hur ser priserna ut på ving eller fritidsresor?
Apollo har redan släppt sina onewaybiljetter, och de ligger way over 198 kronor... :( Vad jag vet har varken Ving eller Fritidsresor några oneway.
vet någon om dom släpper 198:- eller om det är kört???
bokar man via kuoni när man gått in på apollos hemsida????
Ingen aning om de släpper superbilliga resor, vi hoppas alla på det men man kan aldrig veta. Först ska de se om de dyra säljs........
Fråga två angående Kouni, ingen aning men jag tror det!
Är Apollo egentligen så intresserade av att ha One Way-resenärer mitt under säsongen? Blev det för populärt? Jag letade fram vad vi betalade för våra biljetter för sommaren 2004, som bokades direkt när resorna lades ut på nätet i november 2003. Utresan till Samos från Kastrup (före midsommar) kostade 1.596 för två personer och hemresan från Rhodos till Sturup (3½ vecka senare) kostade 3.196.
Samma utresa till Samos kostar idag enligt hemsidan 3.096 om man skippar maten och försäkringar. Hemresan från Rhodos finns ju inte inlagd än men en utresa från Sturup i mitten av juli går lös på 4.496.
Förra året hade vi hemresan från Samos med Sterling men f n finns varken Samos eller Rhodos i deras resplaner. Tyvärr :(! Så det får bli hemresa från Aten trots sambons protester. Av någon anledning går det alldeles utmärkt för honom att åka ut från Aten men att komma tillbaka på vägen hem gillar han inte. Men som passagerare B har han inte så stor talan så nu ska jag gå in på Sterlings hemsida och boka in oss Ang_elx...
Celbe
Marie & Thore Marmin
2005-11-10, 12:59
hej på er alla greklandsvänner!_B-anana _B-anana
vill bara medela att vi köpte en resa till santorini(oneway) med apollo ticket idag ,från göteborg den 23/9 2006 kostnad 556 kr för 2 pers. grund pris var 198kr
prova med att söka på flera datum och alternativ avg.och avreseort
vi sökte också på hemresa ifrån kreta i mitten av oktober fick inga träffar så jag ringde apollo och fick till svar att dom reorna ej var färdiga ännu!bye_bye bye_bye
Appappapp.. nu kommer de, ska börja hänga på Apollo dygnet runt :)
Kollade lite på skoj på Apollos oneway-biljetter i kväll tillsammans med grannen. Vad hittade vi? Jo, Arlanda-Karpathos 21 september 148 kr!!!
Vad göra? BOKA så klart :D Så nu har jag den utskrivna biljetten för mig, sambon och grannen i min skrivbordslåda.
Återstår bara att hitta en resa hem till lika trevligt pris Ang_elx, gärna från Kreta eller Rhodos kring 5 oktober. Tips, någon?
Ivi
-som tyvärr inte hade ouzo hemma att fira med snyft_drop, men i morgon kväll firas det minsann på Kafelino klapp_klap
Kollade lite på skoj på Apollos oneway-biljetter i kväll tillsammans med grannen. Vad hittade vi? Jo, Arlanda-Karpathos 21 september 148 kr!!!
Vad göra? BOKA så klart :D Så nu har jag den utskrivna biljetten för mig, sambon och grannen i min skrivbordslåda.
Återstår bara att hitta en resa hem till lika trevligt pris Ang_elx, gärna från Kreta eller Rhodos kring 5 oktober. Tips, någon?
Ivi
-som tyvärr inte hade ouzo hemma att fira med snyft_drop, men i morgon kväll firas det minsann på Kafelino klapp_klap
Vi nordmenn misunner dere!
Hej
Jag hittade också för 148 kr från arlanda 13 augusti till aten, men sedan kom flygtillägget på 400 kr till, så det blev inte det priset. Blev erat slutpris 148 kr, eller har jag missuppfattat er. Förra året när jag åkte med apollo blev det 198 kr och inget mer, blir därför lite snurrig när inte allt verkar inräknat.
monica
Hej
Jag hittade också för 148 kr från arlanda 13 augusti till aten, men sedan kom flygtillägget på 400 kr till, så det blev inte det priset. Blev erat slutpris 148 kr, eller har jag missuppfattat er. Förra året när jag åkte med apollo blev det 198 kr och inget mer, blir därför lite snurrig när inte allt verkar inräknat.
monica
Jajamen, detta blev slutpriset, eftersom vi avbeställde maten och avbeställningsskyddet. :) Dessutom fick vi flygtilläggrabatt 350 kr (vad det nu kan vara) och internetrabatt 50 kr per biljett. Så med alla "minus" blev det alltså 148 kr!
Ivi
-som har studerat den utskrivna biljetten ett par gånger extra även idag ;)
Jajamen, detta blev slutpriset, eftersom vi avbeställde maten och avbeställningsskyddet. :) Dessutom fick vi flygtilläggrabatt 350 kr (vad det nu kan vara) och internetrabatt 50 kr per biljett. Så med alla "minus" blev det alltså 148 kr!
Ivi
-som har studerat den utskrivna biljetten ett par gånger extra även idag ;)Sådärja! Nu har jag också bokat två 148 kr-biljetter! _B-anana Till Skiathos den 25 september!
Glad Ruby flabb_flab
Sådärja! Nu har jag också bokat två 148 kr-biljetter! _B-anana Till Skiathos den 25 september!
Glad Ruby flabb_flab
På min födelsedag! Då får vi skåla varandra till, ni på Skiathos, och vi på Karpathos. Härligt! :D
Ivi
På min födelsedag! Då får vi skåla varandra till, ni på Skiathos, och vi på Karpathos. Härligt! :DAbsolut! klapp_klap
Min man och jag firar dessutom fem år tillsammans just den dagen - vilket trevligt sammanträffande! :)
Ruby
Ivi
-som har studerat den utskrivna biljetten ett par gånger extra även idag ;)
Nu fattar jag ingenting, när jag gick in och kollade stod det alltså 148 kr, jag avbeställde mat och avbeställningsskydd plus att det stod flygtillägg rabatt 400 kr och 50 kr internetrabatt, slutsumma 648 kr . På bokningspappret jag skriver ut står sedan 400 kr flygtillägg. slutsumma för 3 biljetter 1944 kr
vilket inte var vad jag tänkte mig, snopet...
Får ringa Apollo och höra varför jag får flygtillägg på 400 kr på mina bokningar ingen annan verkar ju få det.
Monica :confused: :confused: :confused: :confused:
Ivi
TACK FÖR TIPSET :)
Har nu bokat in mej på samma flyg vilket innebär att jag för andra året
i rad kommit över en 148 kronorsbiljett _B-anana _B-anana till Karpathos.
Har nu 3 resor bokade nästa år klapp_klap kanske dags att lägga in alla nedräknare :D
Får fira rejält i morgon :)
bosse
Flygtillägg rabatt brukar betyda att man får rabatt, i ditt fall 400, på priset...
Men det borde inte stå slutsumma 648 för en biljett då. Konstigt. Hör med apollo!
TACK FÖR TIPSET :)
Har nu bokat in mej på samma flyg vilket innebär att jag för andra året
i rad kommit över en 148 kronorsbiljett _B-anana _B-anana till Karpathos.
Har nu 3 resor bokade nästa år klapp_klap kanske dags att lägga in alla nedräknare :D
Får fira rejält i morgon :)
bosse
Vad kul! Skynda er ni andra kalimeror och boka så kan vi ha en liten kalimera-fest ombord! :D
Ivi
-som har precis kommit hem från Kafelino, där vi hade mycket trevligt och trivsamt som vanligt :)
Nu fattar jag ingenting, när jag gick in och kollade stod det alltså 148 kr, jag avbeställde mat och avbeställningsskydd plus att det stod flygtillägg rabatt 400 kr och 50 kr internetrabatt, slutsumma 648 kr . På bokningspappret jag skriver ut står sedan 400 kr flygtillägg. slutsumma för 3 biljetter 1944 kr
vilket inte var vad jag tänkte mig, snopet...
Får ringa Apollo och höra varför jag får flygtillägg på 400 kr på mina bokningar ingen annan verkar ju få det.
Monica :confused: :confused: :confused: :confused:
Hade också strul med detta till och börja med faktiskt :(, men gjorde om bokningen och si! då gick det!
Säger som Janet, kolla med Apollo!
Ivi
Tack för tipset om billiga biljetter. Har just nu bokat 2 st till Karpathos den 28/9 till det fantastiska priset 556 svenska kronor för oss båda!
Nu gäller det bara att hitta några biljetter hem också, det verkar inte finnas några hos Apollo ännu, det gäller väl att ha lite is i magen!
Ja, då har vi 2 resor till Grekland att se fram emot nu när vintermörkret lägger sig över riket.
Kicki
Marie & Thore Marmin
2005-11-12, 18:01
_B-anana _B-anana Grattis! Vi har ej heller hittat hemresa. enl. kundtjänst Apollo så är inte planeringen för hösten 2006 klar ännu, kommer vecka 47 så det gäller att ha is i magen och hoppas att det löser sig. PS sterling flyger ifrån kreta prisex, 202euro/2pers till kastrup DS bye_bye bye_bye
Visst brukar hemresorna vara betydligt dyrare än utresorna?
Varför är det så egentligen.. någon som vet?
Är lite irriterad på apollo har bokat utresa till Kreta i aug.har 1vecka på oss att betala,hemresorna har ej kommit än.Skulle inte förvånas om hemresorna släpps om drygt 1vecka,alltså när alla har betalt sina "billiga" utresor,sen sätter dom kanske dyra hemresor.Vad tror ni?
/emy
Visst brukar hemresorna vara betydligt dyrare än utresorna?
Varför är det så egentligen.. någon som vet?
För att alla ska hem. Resor för 148 eller 198 kr är en ren förlustaffär frånsett det mervärde som skapas av att flygstolarna inte är tomma. Någon liten vinst vill väl flygbolagen ha ändå.
Eva
För att alla ska hem. Resor för 148 eller 198 kr är en ren förlustaffär frånsett det mervärde som skapas av att flygstolarna inte är tomma. Någon liten vinst vill väl flygbolagen ha ändå.
Eva
Hej!
Fast jag och Git har faktiskt vid två tillfällen lyckats boka one-way från Kreta till Köpenhamn med Apollo för 198 pengar.
Men visst, det kan ju knappast löna sig för operatören.
Nu när vi på fredag flyger med Snowflake för att stanna i Sverige under en dryg vecka så pyntar vi 3200 SEK totalt tur och retur för oss bägge. Det får väl anses som ok med tanke på att det är november och charter-kärrorna har slutat att flyga på Grekland.
Calle!
Eva
Såklart de ska få vinna lite, det är ju tack vare dem vi kan resa så mycket som vi gör.
Hej!
Nu när vi på fredag flyger med Snowflake för att stanna i Sverige under en dryg vecka så pyntar vi 3200 SEK totalt tur och retur för oss bägge. Det får väl anses som ok med tanke på att det är november och charter-kärrorna har slutat att flyga på Grekland.
Calle!
Det är absolut bra pris, med tanke på säsong.
Hoppas ni får en trevlig Sverigevistelse!
Det är absolut bra pris, med tanke på säsong.
Hoppas ni får en trevlig Sverigevistelse!
Hej!
Sverige-vistelsen kommer att bli kort men rolig!
50-års-partaj, besök från Sthlm, titta till båten, spela in trummor med svensk musikant, med mera!
Sedan är det fort som blixten tillbaka hit ner till Kreta!
Calle!
Ivi
Hej alla Kalimeror!
Jag har haft lite Kalimeratorka men nu ser jag att man måste gå med i klubben. Vi har oxå bokat oneway nästa år till Kreta 148:-/pers!! = 592:- för 4 pers det är ju helt sjukt egentligen. Men som sagt det finns inga hemresor än, de skulle komma i slutet av månaden trodde Apollo, men i värsta fall så får vi väl slå rot där, tja varför inte ?!
Nu börjar det rycka i Grektarmen igen som det alltid gör när det blir mörkt och kallt.
Ha de gött!
Joppan
Hej, här är en som också haft Kalimeratorka, men nu är jag med igen!
Jag kan inte hitta en enda biljett till de priser ni nämner (148-198) Jag söker på tiden apr-juni och de billigaste går på 1348-mat-avbest= 768 kr(Santorini) till Aten 1598-mat-avbest=1018 kr. Alla öar är intressanta för oss.
Är de billiga biljetterna slut eller vad kan det bero på? Jag har även provat med olika avreseorter, men icke...
Anita:confused:
Elisabet
2005-11-17, 12:11
Jag kan inte hitta en enda biljett till de priser ni nämner (148-198) Jag söker på tiden apr-juni och de billigaste går på 1348-mat-avbest= 768 kr(Santorini) till Aten 1598-mat-avbest=1018 kr.
Är de billiga biljetterna slut eller vad kan det bero på? Det mesta tog nog slut väldigt snabbt, dvs redan under torsdag-fredag förra veckan.
I måndags fanns det fortfarande kvar några få, bland annat i slutet av augusti och i slutet av september. NU vet jag inte, men någon enstaka kan man kanske hitta om man kollar alla öar och månader.
Jaha då var det bokat till Santorini i slutet av september. Kunde inte låta bli när det kostar 296:- för två personer. Hoppas att jag kan hitta någon resa hem en vecka senare. Om jag har förstått det hela rätt så kommer apolloäven att lägga ut one way hem från Grekland senare? Men det känns som ett senare problem, just nu känns det skönt att kunna logga in en nedräknare och nästan vara påväg, bara en sådan liten detalj som hemresan ordnar sig så....
....ja fick tag i en billett ARN-Karp 14 sep 06 för 148 pix....:D
Hemresan orner sej vare lider.....
Mikke
När vi reste i aug.iår bokade vi så "sent" som feb.för 198kr./pers!Vi var ca.35pers.som fick allt mellan 198-698kr.Det är billigt,vi reste Stockholm-Kreta och sen hela vägen hem Kreta-Luleå.Dom kanske släpper mer billiga resor eftersom.Hoppas det,än har vi bara utresan klar.
/emy
Jag har just kollat en snabbis på Apollo Young, där har de lagt ut hemresor från Santorini och Aten till Kastrup. De ligger på över tvåtusen kronor styck i t ex augusti, så kanske bör man kika på andra bolag för hemresan? Ett tips bara..
Jag har just kollat en snabbis på Apollo Young, där har de lagt ut hemresor från Santorini och Aten till Kastrup. De ligger på över tvåtusen kronor styck i t ex augusti, så kanske bör man kika på andra bolag för hemresan? Ett tips bara..
Visst! Vågade inte vänta på Apollos utsläpp på hemresor från Kreta till hösten, så jag bokade hos Sterling för 73 euro (ca 700 kr) per person. Helt OK pris tycker jag!
Ivi
-ingen gambler precis :o
Jag är inte heller någon gambler, och skulle gärna boka hemresan redan nu och Sterling har överkomliga priser tycker jag. Ett problem verkar dock vara ett om man avbokar hos sterling så tar de:
- 304:-/ biljett och du får återstående belopp som tillgodohavande
- 306:-/ biljett för ändringar
- Det går ej att byta till en billigare biljett
För en enkel resa så kan det kanske vara rimligt men om t ex en hel familj bokat tor så blir det dyrt vid en eventuell avbokning. kan man komma runt detta genom att betala med kort och utnýttja avbeställningsskyddet där?
Avbeställningsskyddet gäller ju enbart vid sjukdom eller död hos närstående eller resenär samt vid en del andra katastrofsituationer som ex brand i hemmet.
Eva
Men du menar alltså att avbeställningsskydd (tex Mastercards eller ResMer) gäller även om det inte går att avboka resan hos flygbolaget? Jag har inte riktigt våga mig på att köpa en sådan resa eftersom jag inte har lust att kasta pengarna i sjön om barnen blir sjuka. Har bara bokat nerresa med Apollo än så länge.
Är det som du säger så bokar jag omgående flabb_flab
*Nicki*
Nu är det kanske lite olika på kortutgivarna, jag råkar ha Förseningssparbankens villkor framför mej.
Det är ganska mycket skrivet men sammanfattat så gäller det vid sjukdom hos den försäkrade eller närstående person. Lång uppräkning av närstående: make/registrerad partner/sambo, barn, syskon, föräldrar, svärföräldrar, mor- och farföräldrar och person som har vårdnad om någon inom denna personkrets.
Det gäller även om någon du ska besöka har blivit sjuk.
Högsta belopp är 15 000 kr/försäkrad, max 45 000 för hela familjen. Resan måste kosta minst 1 000 kronor för att avbeställningsskyddet ska gälla, minst hälften måste betalas med kort/giro/internet.
Resan ska ha köpts från resebyrå/researrangör/trafikbolag i Norden. Om resan köpts via internet ska resebyråns/researrangörens/trafikbolagets hemsida finnas i Norden och/eller betalning ske mot resebyråns/researrangörens/trafikbolagets kontor i Norden.
För övrigt får man också ersättning för försening om det är mer än 4 timmar, då får man 600 kr/försäkrad (max 2400/familj), vid försening över 8 timmar får man 1 200 kr/försäkrad (max 4 000).
Detta var ganska förkortat, kolla upp med din kortutgivare för att vara säker.
Mvh Janérik
Nu är det kanske lite olika på kortutgivarna, jag råkar ha Förseningssparbankens villkor framför mej.
Det är ganska mycket skrivet men sammanfattat så gäller det vid sjukdom hos den försäkrade eller närstående person. Lång uppräkning av närstående: make/registrerad partner/sambo, barn, syskon, föräldrar, svärföräldrar, mor- och farföräldrar och person som har vårdnad om någon inom denna personkrets.
Det gäller även om någon du ska besöka har blivit sjuk.
Högsta belopp är 15 000 kr/försäkrad, max 45 000 för hela familjen. Resan måste kosta minst 1 000 kronor för att avbeställningsskyddet ska gälla, minst hälften måste betalas med kort/giro/internet.
Resan ska ha köpts från resebyrå/researrangör/trafikbolag i Norden. Om resan köpts via internet ska resebyråns/researrangörens/trafikbolagets hemsida finnas i Norden och/eller betalning ske mot resebyråns/researrangörens/trafikbolagets kontor i Norden.
För övrigt får man också ersättning för försening om det är mer än 4 timmar, då får man 600 kr/försäkrad (max 2400/familj), vid försening över 8 timmar får man 1 200 kr/försäkrad (max 4 000).
Detta var ganska förkortat, kolla upp med din kortutgivare för att vara säker.
Mvh Janérik
Villkoren kan variera mellan olika bolag och kortutgivare men i stort sett är villkoren likartade.
Eva
Men du menar alltså att avbeställningsskydd (tex Mastercards eller ResMer) gäller även om det inte går att avboka resan hos flygbolaget? Jag har inte riktigt våga mig på att köpa en sådan resa eftersom jag inte har lust att kasta pengarna i sjön om barnen blir sjuka. Har bara bokat nerresa med Apollo än så länge.
Är det som du säger så bokar jag omgående flabb_flab
*Nicki*
Jag känner mig osäker på vad som gäller och det verkar som om jag måste ta och läsa villkoren och fundera. Det handlar ju trots alt om ganska mycket pengar om man är många som åker.
Villoren bör vi alla alltid läsa. Det finns ex kortutgivare som kräver att 80% av resans pris betalas med kortet.
Ev
Hanna-Sofia
2005-11-20, 11:52
Någon som har lyckats boka en billig onewayticket i Maj-Juni?
/ Hanna-Sofia :confused:
Någon som har lyckats boka en billig onewayticket i Maj-Juni?
/ Hanna-Sofia :confused:
Såg inte särskilt ljust ut för maj i alla fall för ett par veckor sedan :(
Därför bokade vi en höstresa i stället!
Dock bokade vi tor Arlanda-Rhodos i maj för 1300 kr/pp förra året. Bokningen gjordes så sent som i mitten av december, så kanske kan du ha lite is i magen...Apollo har ju inte släppt one way hem än.
Ivi
Läste lite längre bak om nån som frågade om inte hembiljetterna brukar vara dyrare, självklart ;) för alla måste ju alltid ta sig hem hehe.
Men ja, åker du hem i början av maj, då kan du komma billigt undan :)
Annars kan jag bara tilläggga att om man har riktigt med is i magen kan det fixa sig, åkte hem från santorini lördagen, 28/8 och på onsdagen låg biljetten på 2000 någonting (pengar som jag pga mitt problem att hålla i pengar inte hade..)
Men jag träffade några som arbetade på apollo och de berättade något om en policy som apollo har om att inom x (mitt minne..) antal dagar sänks biljetten till maxpriset 700 (absolut! inte säker på den siffran... mitt minne.. mitt minne...)
något sånt var det... så på torsdagen (när det hutlösa priset fortfarande stog kvar..) bad jag min mamma att ringa till apollo och höra, och efter ca en halvtimme fick jag ett sms där det stod spring och boka.
350 kr fick jag betala för min hembiljett klapp_klap
mina föräldrar fick se mig igen flabb_flab
men det gick inte att boka flygmat, det enda som gör att jag glömmer att jag är 10000 meter över marken.
Fast sen kan jag ifs tillägga att planet inte ens var halvfullt hehe.
Men men, is i magen gott folk ;)
//Izza
Hej alla lågprisjägare (inkl. mig själv)!
Nu har dom börjat lägga ut hemresorna som ni säkerligen alla har upptäckt, men ack så dyra snyft_drop Allt över 1000:-/pers känns ju "dyrt" när man har betalat 592:- för 4 pers klapp_klap men egentligen så är ju t.ex 2500:-/pers tur och retur faktskt en billig resa. Det finns ju tid ännu att leta billigare.
Har ni andra is i magen eller :confused: Har man otur så kanske dom inte går ner så mycket i pris man vet ju aldrig. Hur har ni andra gjort?
Joppan med X-antal dagar kvar (har ingen räknare än)
Jag har bokat och betalat nästa höstresa.
Åker ner med Snowflake till Aten 641:- och hem från Santorini med Novair (Apollo) för 1.248:-. (tog bort avb skydd och maten ombord) fick 50:- internetrabatt ...
Kollade samtliga ställen man kan åka hem från med Apollo och alla hade samma pris. De har höjt ribban i år. Och om det är som någon skrev här ovanför att de sänker till sjuhundra ... så får jag ta det.
Nu har jag fått en resa för 1.889:- som jag tycker är ok, men betydligt dyrare än årets resa ... :mad:
Chris
bye_bye
Ska återse Sifnos !!! Underbart ! Ang_elx
Både norske og svenske Apollo har lagt ut one-way-billetter (har kun søkt på reiser til Kos), men jeg synes ikke de billettene var så veldig billige nå. Nesten samme pris som en tur/retur (på den datoen jeg søkte på i august). :( Men, det er jo muligheter for at disse billettene bli billigere senere.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.