handdator

Visa fullständig version : Är Ios bara för tonåringar?


33åring
2010-04-08, 19:41
Hej! Jag ska öluffa i Grekland i juli. Funderar på att åka till Ios med en väninna, vi är båda 30+ och undrar om Ios är bara för tonåringar? I så fall vill vi inte åka dit. Vad är medelåldern där?

Hellen
2010-04-08, 20:19
Jag trodde precis som du att det bara var tonåringar på Ios, vi, jag och min man var där ett par dagar förra året och siktar på att komma dit i år också.
En underbar ö med fantastiska stränder som var näst intill öde i juli.
Hur det ser ut efter tolvslaget på kvällen vet jag dock inget om ;):D
// Helén

Mikkel
2010-04-08, 21:03
Nei, Ios er for alle!!
Vi er et ektepar på over 60 og må tilbake til Ios hvert år. Nå reiser vi riktignok i juni, men for oss er det som og komme "hjem".
Vi blir tatt imot som gamle kjente og har venner der.
Reis til Ios og dere vil kose dere garantert!!klapp_klap

coanma
2010-04-08, 22:40
Hvor bor dere når dere er på Ios? :)

33åring
2010-04-08, 22:49
Tack för info! Nu kanske vågar jag åka till Ios ändå?:)

Mikkel
2010-04-09, 09:14
Vi bor på Kolitsani View - der vi har rom nr.17. Har en fantastisk utsikt og ser Santorini glitre i det fjerne om kvelden. Michael og Elizabeth eier stedet og er et fantastisk vertskap. Kan anbefales på det varmeste.klapp_klap

Eva L
2010-04-09, 09:19
Jag har också besökt Ios i juni månad och då var det gott om "gamlingar" där. Jag bodde mellan hamnen och Chora en bit upp i gränderna med fin utsikt över bukten på ett enkelt och trevligt ställe som heter Princess Sissy.

Det jag tycker var att Chora var väl "stängd" på dagtid. Befolkningen kunde gjort mer av allt det fina som finns där och haft fler ställen öppna för den som inte vill tillbringa hela dagen på stranden. Behövs kanske mer för en mogen publik som vill ha ett litet annat utbud än vanligt barstuk. Annars en mycket fin ö.

Eva

Ingrid Ny
2010-04-10, 21:53
Vi var också tveksamma till Ios länge, men åkte till slut dit för några år sedan. En jättefin ö med bra bussförbindelser till många fina små stränder och sen var det en effekt som man inte tänkt på... stränderna var jättelugna ända fram till ganska sen eftermiddag då ungdomarna började vakna till liv. Innan dess låg de mest och slöade under sina parasoll!
Är man där enkanpp vecka som vi var har man fullt upp med att åka runt med buss, billigt och smidigt och se de olika stränderna!
Jättefin ö.

//Ingrid

Hellen
2010-04-10, 22:35
Vi var också tveksamma till Ios länge, men åkte till slut dit för några år sedan. En jättefin ö med bra bussförbindelser till många fina små stränder och sen var det en effekt som man inte tänkt på... stränderna var jättelugna ända fram till ganska sen eftermiddag då ungdomarna började vakna till liv.

Precis så, vi bodde ovanför Chora ca 400 meter vilka kändes som 800m när man skulle upp till boendet Ang_elx:D Var första natten lite orolig över hur mycket liv det skulle vara..., att det skulle vara liv räknade vi med, frågan var hur mycket. Vi hörde ingenting, hotellvärden kom några mornar hemledandes med några gäster som helt klart inte hade samma dygnsrytm som vi :D
Vi hyrde moppe och kom till de mest fantastiska stränder..... oh vad jag längtar dit just nu känner jag.
// Helén

Andriotissa
2010-04-11, 19:08
Hej! Jag ska öluffa i Grekland i juli. Funderar på att åka till Ios med en väninna, vi är båda 30+ och undrar om Ios är bara för tonåringar? I så fall vill vi inte åka dit. Vad är medelåldern där?

Hej! Vi åkte som familj med barn till Ios och bodde på Apollos Sunrise hotell i huvudstaden Chora i två veckor. Det var de sista två veckorna på säsongen och vi trodde i vår enfald att det då skulle vara lugnt. Hotellet hade uppvärmning av gäster som inte var hotellgäster från cirka 12:00 - 03:00 och det var festande på rummen. Vi fick inte sova mycket på dessa två veckor. Ios är en fin ö MEN vi kommer aldrig åka tillbaka igen. Jag rekommederar inte Ios när det finns så många bättre öar utan bus.

Siv

Eva L
2010-04-11, 20:03
Där jag bodde var det knäpp tyst på kvällarna och jag blev aldrig störd på nätterna men det var inget charterhotell och redan första veckan i juni för tre år sedan. Det var mer som att bo i ett grekiskt bostadskvarter men bara fem minuters proemad upp till Chora. Tror att turismen inte hade kommit igång så tidigt på säsongen och de yngre var nog 20+ och inte tonåringar. Kändes mer som universitetsstudenter på ö-luff.

Eva

Ia
2010-04-25, 11:43
Ios passer for alle... men ville ikke ha valgt et charterhotel i Chora om man vil ha det stille og rolig... spesielt ikke et hotel med baseng da det naturligvis tiltrekker seg ungdom..
Velg heller et hotel nedenfor Chora på vei ned mot stranden, vi bodde forøvrig helt nede ved stranden og hadde noen fantastiske dager der for et par år sden :)

Ia

miinna
2010-05-26, 20:18
Var på Ios när jag var 16 år med min mor, och upplevde det inte alls som en sådan ö. När hon var där som 20åring däremot, på 70-talet, så var det en riktig festö. Ios är en sån där skön ö med underbara stränder och backpackers ;)

ioslinajr
2010-05-27, 13:24
Hej! Vi åkte som familj med barn till Ios och bodde på Apollos Sunrise hotell i huvudstaden Chora i två veckor. Det var de sista två veckorna på säsongen och vi trodde i vår enfald att det då skulle vara lugnt. Hotellet hade uppvärmning av gäster som inte var hotellgäster från cirka 12:00 - 03:00 och det var festande på rummen. Vi fick inte sova mycket på dessa två veckor. Ios är en fin ö MEN vi kommer aldrig åka tillbaka igen. Jag rekommederar inte Ios när det finns så många bättre öar utan bus.

Siv


Måste bara få påpeka att ni inte kunde ha valt ett "värre" hotell som familj. Sunrise är som ungdomarnas aphus när väl säsongen drar igång och det är rent äckligt hur mycket liv och spring det är på det hotellet ibland. Jag är ändå 19 år och till och med jag tycker att Sunrise är som en svinstia på kvällarna/nätterna.

Ios är en jättefin ö och det är absolut många som är äldre än oss ungdomar där. Man märker nog inte av ungdomarna riktigt.. eftersom dom är vakna på nätterna och de andra turisterna är vakna på dagarna;).