handdator

Visa fullständig version : Letar boende i Rethymnon


Sofaki*
2010-04-07, 10:13
Hejsan allihop!

Jag och min vän Anton åker ner till Rethymnon i början av juni, och hade tänkte att stanna till 30:e september. Vi letar efter en lägenhet med 1-2 sovrum för cirka 4 månader, gärna nära stranden. Gärna under €400 i månaden.

Någon som har nåt tips? Vågar vi åka ner och hitta boende på plats, eller brukar allt vara fullbokat då?:o

Första gången vi åker till Rethymnon, ska bli jättespännande!


Hälsningar
Sofaki

martinifk
2010-04-19, 23:15
Vågar vi åka ner och hitta boende på plats, eller brukar allt vara fullbokat då?:o


Hejsan Sofaki!

Jag kommer själv att åka ner den 22 maj, om "askan" tillåter, och försöka hitta ett boende över ca halvåret om allt går som beräknat med jobbet osv. Så eftersom ni bara åker ner ett par veckor senare behöver ni inte vara oroliga skulle jag säga. Sen kanske det kan ta någon dag om ni vill kolla runt och så, men finns ju pensionat med bra pris för dessa nätter isf. :)

Sofaki*
2010-04-28, 12:08
Hej!

Tack för ditt svar:o Det verkar som att det är lättare att hitta lägenhet på plats, än att kontakta mäklare redan nu.

Har du nåt pensionat du kan rekommendera för några nätter?

Lycka till med jobbet och allt!

bye_bye

nekjam
2010-04-30, 17:27
Hej!

Tack för ditt svar:o Det verkar som att det är lättare att hitta lägenhet på plats, än att kontakta mäklare redan nu.

Har du nåt pensionat du kan rekommendera för några nätter?

Lycka till med jobbet och allt!

bye_bye


Kolla på Arne och Birgittas resebrev. Dom har bott i Rethymno några nätter.

Lycka Tillbye_bye

Majken

Sofaki*
2010-05-01, 18:05
Kanon, tusen tack:o

RonjaKyndel
2010-05-22, 11:05
Hej Sofaki!

Jag ska själv åka ner med en vän i början av juni och vi söker med lägenhet.
Det är svårt att hitta något bra på internet eller gå genom en mäklare speciellt när man söker något billigt.
Men som alla säger som man har pratat med är att det är lättast att leta på plats.
Det finns massor då helt plötsligt :)

Kul att ni ska till samma ställe, jobba där också förmodar jag ?
Martinifk ska ju göra samma sak, tycker vi borde fixa träff där nere sen :)

Sofaki*
2010-05-23, 19:38
Hejsan!:o

Vad roligt, ska ni jobba där? Nej precis, det är ingen idé att gå via firma för det tillkommer ju kostnader då och de är inte jätteglada att hyra ut så kort tid!

Vi har tyvärr blivit tvungna att ändra våra planer lite grann. Vi kommer åka ner i slutet av juni och stanna i 1,5 månad istället. Jag hoppas att det finns någon som vill hyra ut lägenhet så kort tid!

Skulle vara jättekul att träffa er därnere. Det är ju första gången för oss så lite guidning hade varit bra! Eller bara en frappeflabb_flab

//Sofaki