handdator

Visa fullständig version : Resebrev om ett bröllop och en öluff


Marianne
2005-10-31, 16:35
Gratulerar till brölloppet, Anna och Reino!
Vilken fin brudbukett du fick, Anna!

Tänk att packa ner fin sommarklänning och KOSTYM i era ryggsäckar - det var bra gjort.

För att ni nu inte ska bli avskräckta från att återvända till Paros en annan gång (ni skriver ju också, att ni nog ger ön en chans en annan gång) så kan jag tala om att vi har upplevt precis samma känsla första gången vi kom till Paros. Vi kom vid 23-tiden efter 9 underbara dygn på Sifnos (hade egentligen bara planerat 2, men.... vi föll också pladask för Sifnos den gången) och det var kulturchock direkt att komma till Parikia! Efter två nätter i Naoussa flydde vi också.

Vi har senare gett Paros en ny chans - och det har blivit till många besök och Paros är idag en av våra favoritöar. Så kan det gå.

Tack för resebrevet och lycka till!


Marianne

YsterSyster
2005-11-01, 09:16
Tack för gratulationerna flabb_flab ! Visserligen blev ryggsäckarna lite tyngre än vanligt men det gick att bära runt på dom. Att bli av med kaffet var en befrielse!

Vi får också försöka ge Paros en ny chans någon gång och se om vi trivs bättre då.

Det är en jobbig känsla när man upptäcker att man inte trivs på en ö och bara vill vidare. Innerst inne vet man att öns och invånarnas själ inte visar sig så snabbt och som regel brukar det ta någon dag innan man landar mentalt. Samtidigt som semesterdagarna är begränsade och dyrbara och man inte vill slösa bort dom på ett ställe som inte känns bra. Fin balansgång och ibland är det svårt att sätta ord på varför man inte trivs, vad det är som gör att det inte stämmer.

Alexandra
2005-11-03, 16:35
Grattis till giftemålet!
Läste ert trevliga resebrev och man kan ju inte annat än att längta tillbaka till grekland snyft_drop
När jag läste om det ni skrev om Paros så kändes det precis som om jag hade skrivit det själv...Lustigt!

/Alexandra

YsterSyster
2005-11-03, 20:10
Grattis till giftemålet!
Läste ert trevliga resebrev och man kan ju inte annat än att längta tillbaka till grekland snyft_drop
När jag läste om det ni skrev om Paros så kändes det precis som om jag hade skrivit det själv...Lustigt!

/Alexandra

Tack! Jag förstår att du längtar tillbaka - vem gör inte det?

Med risk för att få Parosanhängare på mig Ang_elx , har du kommit underfund med varför det inte stämde i mötet med Paros och har du provat att besöka ön flera gånger?